Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

TV néző - 3 hónapja verhetetlen az RTL Klub

Az év eddigi legnézettebb főműsoridős programja a 18-49-es korosztály körében a ValóVilág4 február 13-ai adása volt.

Negyed éve verhetetlen az RTL Klub*

Egyetlen napot sem veszített el a 18-49-es korosztályban a piacvezető televízió, így negyed éve, 2010. december 25-e óta folyamatosan az RTL Klub a legnézettebb csatorna Magyarországon. Ez a piacvezető csatorna lassan 14 éves történetének leghosszabb veretlen időszaka.

9, 16, 35, 41, 87: nyerő számok, amelyekkel több millió nézőt nyert meg naponta főműsoridőben az RTL Klub a kereskedelmileg fontos (18-49 éves) korosztályban az elmúlt időszakban. Ugyanis 9 éve nem volt példa arra, hogy havi szinten 16 százalékpontnál nagyobb főműsoridős különbség legyen a piacvezető RTL Klub és riválisa között. Ráadásul az elmúlt hónapban csaknem 35 százalékos volt a csatorna közönségaránya, a ValóVilág4 pedig ismét szállította a már megszokott magas adatokat, a 18-49-es korosztály több mint 41 (41,4) százaléka választotta a valóságshow-t. Többek között az ilyen húzóműsoroknak is köszönhetően nem talált legyőzőre 87 napja a csatorna.

Ami most 2011 februárjában megismétlődött, az az RTL Klub történetében utoljára 2002 tavaszán fordult elő, ugyanis havi szinten 16 százalékpontnál nagyobb főműsoridős különbség volt a vezető csatorna és legfőbb riválisa, a tv2 között. 2002 márciusa, áprilisa és májusa kivételes eredmény volt akkor is, hiszen a két csatorna főműsoridős közönségarányának különbsége általában 7-8 százalékpont körül mozgott.

2011 februárjában az RTL Klub 34,6 és a tv2 18,2 százalékos főműsoridős közönségaránya a 18-49 éves korosztály körében önmagáért beszél. Ez a közel dupla akkora nézettség azt is jelenti, hogy ebben a hónapban nem nagyon lehetett versenyhelyzetről beszélni. Ez a hatalmas különbség persze nemcsak a kereskedelmileg legfontosabb célcsoportra vonatkozik. Ennél jóval magasabb eredményt, 38-39 százalékot ért el az RTL Klub az átlagnál kevesebbet televíziózó 15-29 évesek és a kereskedelmi szempontból szintén nagyon fontos 18-39 éves nők körében.

A folyamatos előny ráadásul nemcsak az elmúlt hónapban, hanem immár 87 napja, azaz csaknem negyed éve tart, ami egy korábbi rekord jelentős túlszárnyalását is jelenti. A csatorna eddigi leghosszabb megnyert időszaka 2007. október 8. és december 24. között volt, ekkor a 18 és 49 év közötti nézők 78 napon át folyamatosan az RTL Klubot választották főműsoridőben. A 2011 februári sikerben nagy szerepet játszott a már említett ValóVilág negyedig szériája, valamint a Barátok közt, amely 1998 óta nem talál legyőzőre a napi sorozatok között, továbbá a nagy népszerűségnek örvendő külföldi sorozatok és filmek, valamint az egyéb saját gyártású műsorok is.

A 2011-es év eddigi legnézettebb főműsoridős programja a 18-49-es korosztály körében egyébként a ValóVilág4 2011. február 13-ai adása volt. Az éppen tévét néző kereskedelmi korcsoportból 959.695 fő követte végig a Béci és Olivér párbajáról szóló összefoglalót, ez 43,1 százalékos közönségarányt jelentett.


*főműsoridőben, a 18-49-es korosztályt vizsgálva

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkészült Szíj Melinda bemutatkozó lemeze

Szíj Melinda, a Megasztár 5 legfelkavaróbb egyénisége elkészítette első albumát “Foltos úton"… Tovább olvasom