Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 3°C Még több cikk.

Szükség van műveltségi cenzusra: Puzsér Róbert válasza jegyzetünkre

Puzsér szerint aki nem tud felsorolni három miniszterelnököt az elmúlt húsz évből, aki nem tudja befejezni az idézetet, miszerint "Hazádnak rendületlenül...", az ne szavazzon!

Puzsér böfögésének margójára: biztosan okosabb-e az orvostanhallgató a postásnál? címmel közölt portálunk jegyzetet december 13-án. A cikkben idéztük Puzsér Róbert mondatait, amelyek egy budapesti konferencián hangzottak el, ahol a kommentelés volt a fő téma.

A jegyzetre Puzsér Róbert reagálását változtatás nélkül közöljük

Puzsér Róbert: "Az engem és véleményemet illető személyeskedő megjegyzésekkel és szellemtelen történelmi párhuzamokkal nem tudok mit kezdeni. Így inkább megpróbálom röviden tisztázni mindazt, aminek a tisztelt szerző nem gondolt utána, mielőtt cikket írt a kisalfold.hu-ra.

Az említett konferencián azt az álláspontot képviseltem, hogy szükség van műveltségi cenzusra, mert máskülönben az ordas populizmusnak dobjuk oda Magyarországot. Nem diplomához kötném a szavazati jogot (mert abban az egyben egyetértek a cikk szerzőjével, hogy a diploma léte vagy nem léte nem sokat árul el az adott személy intellektusáról), csak azt javaslom, hogy aki szavaz és véleményt mond a közös ügyeinkről, az legalább alapvető történelmi, gazdasági, politikai ismeretekkel rendelkezzen, ne a gyűlölöm Orbánt/Gyurcsányt, meg az legyen az összes gondolata Magyarországról, hogy "Még több nyugdíjat!"

Aki nem tud felsorolni három miniszterelnököt az elmúlt húsz évből, aki nem tudja befejezni az idézetet, miszerint "Hazádnak rendületlenül...", az ne szavazzon! Ebben nincs semmi antidemokratikus, semmi kirekesztő. A józan ész és Magyarország helyzete diktálja ezt."

Olvasóink írták

62 hozzászólás
  • 62. DON 2012. december 18. 10:15
    „Valaki!
    Kikérem magamnak azt, hogy leegyszerűsítve beskatulyázz csak azért, mert nem fújom ugyanazt a nótát mint a magadfajták. Akinek különböző a véleménye, az mindjárt magyarellenes, nemzetellenes? Az egysíkú és egyoldalú gondolkodás inkább arra jellemző, aki nem képes elfogadni, hogy van az általa szentírásként tisztelt politikai maszlagon kívül más is.
    Elítélsz, de választ nem adsz arra, hogy miért lennék én felelős a határon túli magyarságért. Ez valami hallgatólagos megállapodás, hogy mivel mi országon belül rekedtünk, vezekelnünk kell ezért? Miért kellene azt egyszerűen elfogadni, hogy kell és kész? Miért kell? Mert ha nem teszem, akkor nem vagyok magyar? Bűn az, hogy mi megmaradtunk a jelenlegi országhatáron belül? Bűnösek vagyunk, mert vannak, akik határon kívül rekedtek? Mi vagyunk a bűnösök? Miféle elcseszett ideológia ez?”
  • 61. Valaki 2012. december 18. 09:51
    „52. DON 2012.12.17. 21:18

    dsj!
    A magyar társadalomra ráerőszakolt felelősségtudat a határon kívüli magyarsággal szemben nem egyéb politikai merényletnél. Miért kellene nekem politikai vezényszóra felelősséget vállanom értük, miért kényszerítettek olyan politikai játszmába, ahol a szavazatomat - és ezzel áldásomat - kérték arra, hogy kapjanak állampolgárságot vagy se? Nem vagyok felelős a sorsukért, nem az én hibám, hogy kisebbségbe szorultak. "

    Gratula, ez tipikus homo kádárikusz-i vélemény. A Nemzeti Tudat... teljes hiány.

    "Lehet, hogy van valami abba amit irsz, csak egyet felejtesz el, hogy a mai társadalmat pont az Acéli kulturpolitika tette azzá ami és nevelte gyermekeit is ebben a szellembe nevelti ill neveli. A kontraszelektált egysikú egyoldalú kifejezetten olyan szellemi és irodalmi írányultságot indukált ami a diktatura fenntartásának és szellemiségének elhintésében járt élen. Olyan társadalmat nevelt ki ahol olyan, mint erkölcs és érték csak a szocialista embertypus szemszögéből lehetett mértékadó. Kinevelte az őnző, teljesítményre, gyarapodásra saját lábon álló őnállóan gondolkodó embert irinylő, gyanakodva néző masszává alakitva. Az oszd meg és uralkodj szemlélete lett urrá és példaképeket is ennek rendelte magát. Kivetette az őnálló gondolkodásra és iparkodó embereket és megbéjegezte. Elvette az embernek azt a felelőségtudatát, hogy döntéseik következményét vállalják helyette az állambácsi gondolkodik és cseleszik helyeted közömbös mások íránti szolidaritást elvetendő masszává alakitotta. Sajnos ez ma is jellemző a társadalom nagy részében és ha valaki ez ellen probál tenni azt ma is csodabogárnak tekinti. Erre tett rá egy a lapáttal a rendszerváltás után vad liberális nézetek tuszkolása a társadalomra, mely szintén nem a közösségek civil társadalom kialakitását segitette, hanem előhozta hatványozottan a kádári diktaturában beivodott legrosszabb tulajdonságokat az SI faktort, az ügyeskedést, mások eltaposását és a szabadosságot a szabadség eszmélye helyett.
    A szabadság nem más, mint őnálló döntést felelőséggel meghozó ember, aki tud nemet is mondani, ha úgy ítéli meg még akkor is, ha egyedül marad véleményével. El kell tudni hagyni az akol melegét, ha az kényelmesebbnek tünik is."
    http://mandiner.hu/cikk/20120613_puzser_robert_meg_egy_utolso#comments”
  • 60. Köszörűs 2012. december 18. 08:51
    „Sokban egyetértek 52.DON!
    A határon túliak szavazati jogáról annyit:
    A következő parlament létszáma 199 fő. Nyolcmillió választóval kalkulálva kb. 40 ezrenként delegálhatunk egy képviselőt az országgyűlésbe.
    Vonatkozzon ez a törvény a külhoniakra is!
    Legyen képviseletük nekik is. Maguk közül. 40 ezrenként egy fő pluszban a 199-hez!
    Oszt üljenek abba a frakcióba amelyikbe akarnak, vagy alakítsanak maguknak külön.
    A történelemről, történelmet meghatározó személyekről:
    - A történelem állandó. Csak az azt magyarázó személyek, pártok változnak folyton. :)”
  • 59. Valaki 2012. december 18. 08:34
    „57. harmaterzsi 2012.12.18. 06:49

    Én lemondanék a szavazati jogomról, ha nem kellene adót fizetnem....

    Költözz ki tótiába, ott még szlotára is szavazhacc! :)))”
  • 58. verembele 2012. december 18. 08:12
    „Tisztelettel: 40.fortuna54 2012.12.17. 18:00
    Sajnálattal közlöm, nem igazán értem melyikünkel van bajod.
    Némileg bővebb lére is ereszthetnéd, mégha trágárkodni is kívánkozol...
    Amennyiben velem van bajod, én 13. alatt fogalmaztam meg egy röpke gondolatot....
    A dolog másik része, "21.Gőcze_László 2012.12.17. 12:17" írásai után megállapítható, hogy e jelige egy Úriembert takar...nem trágárkodik, és nem sérteget másokat...úgy hogy köszönöm ajánlatodat, Én nem kívánom "beleverni"..
    Az tény, hogy nem értek egyet gondolatmenetével, attól még TISZTELEM......
    Ja majd elfelejtettem én is egy tanácsot osztani néked...ne idegesítsd fel magad, mert még megpattan az agyad.
    Üdv.”
  • 57. harmaterzsi 2012. december 18. 06:49
    „Én lemondanék a szavazati jogomról, ha nem kellene adót fizetnem....”
  • 56. pityesz 2012. december 18. 05:45
    „Nincs diplomám tehát nem kell szavaznom? Akor az Ország adoságát se nekem kell vissza fizetni ?Adot se kell fizetnem ?”
  • 55. Sünöcske 2012. december 17. 22:10
    „50. dsj 2012.12.17. 20:18
    A szakadék felé tudod mikor menetelt az ország?
    2002-2010 között.”
  • 54. fortuna54 2012. december 17. 21:20
    „50.dsj.Pedig a külföldön éllö magyarok mind szavaszhatnak,mivel ök nem hülyék.”
  • 53. DON 2012. december 17. 21:19
    „bassus, itt mindenki egyest kapott metafórából?
    Nem a felszállás a lényeg, tricse, hanem az, hogy a buszon már fent vagy eleve - függetlenül az iskolai végzettségedtől:)”
  • 52. DON 2012. december 17. 21:18
    „dsj!
    A magyar társadalomra ráerőszakolt felelősségtudat a határon kívüli magyarsággal szemben nem egyéb politikai merényletnél. Miért kellene nekem politikai vezényszóra felelősséget vállanom értük, miért kényszerítettek olyan politikai játszmába, ahol a szavazatomat - és ezzel áldásomat - kérték arra, hogy kapjanak állampolgárságot vagy se? Nem vagyok felelős a sorsukért, nem az én hibám, hogy kisebbségbe szorultak. Mindenhol élnek kisebbségben magyarok, de pl. az amerikai magyar kisebbségért nem fáj senkinek a szíve, csak a romániai, szlovákiai és szerbiai magyarokért kell magunkat ostorozni, és ruháinka szggatva bömbölni a világ szemébe, hogy "aljas nyugat, elszakítottad tőlünk". Nekem, mint magyar állampolgárnak, nincs semmi felelősségem velük szemben. Ők sem törődnek velem, én sem velük. Nem ők kérték a magyar állampolgárságot.
    Kisebbségként nekik kell helyt állniuk a befogadó országban, s nem nekem kell értük kampányolnom - akaratuk ellenére. Ugyanúgy nem várom el tőlük, hogy az én sorsomról döntsenek idehaza. Melyik más nemzetről tudunk, amelyik ilyenekért kampányol? Nooormális?
    Miért kell az amúgy is egymásra ferde szemmel néző kelet-közép-európai népek között a feszültséget szítani? És miért kell ehhez a történelmileg tájékozatlan, kuruzslók és önjelölt sámánok által félrevezetett magyar népet hülyíteni? Miért kell belénk azt sulykolni, hogy mi vagyunk Európa mostohagyereke, az elárult nép, a szerencsétlen taknyos alsós, akit a felsősök permanensen szivatnak és bucira verik a képét az udvaron a bokor mögött? Ugyanakkor miért kell a büszkemagyar énképet múltunk, származásunk "alternatív" igazságával újraértelmezni és politikailag kisajátítani? Hazugnak nevezni az MTA-t manapság már nem bűn és nem demagógia, hanem nemzeti hőstett egyesek szemében. És ezt nem tanult emberek, nem valódi doktori disszertációt adott értelmiségiek, hanem kugrott villanyszerelők, veterán víznyelő-ellenőrök és sertésgondozók teszik, akik mára már sámánok, táltosok - ki tudja milyen trandszcendentális hatalmasságok.
    Ennyi hülyeség között nem lehet eligazodni. Aki elvégezte a 8 általánost, nem biztos, hogy tudja, kinek mikor kell elhinni bármit is - soha, senkinek, semmit. Amíg nem írt egyszer sem önálló gondolatokból álló fogalmazást arról, hogy ki volt Petőfi azon kívül, hogy költő volt, vagy miben különbözött Kossuth és Széchenyi, és miért voltak ugyanakkor egyidőben a haza legnagyobbjai, az nem tud helyes döntést hozni arról, hogy szűkebb környezetén túl a saját társadalmának mi lenne a helyes.
    Addig csak be fog állni egy sorba, ahol többet ígérnek és ugyanazt fogja kiabálni, mint a többi megtévesztett.”
  • 51. tricse 2012. december 17. 20:43
    „Hmm
    Vannak jó buszsofőrök és kevésbé jók,de legalább iskolai végzettségemtől és műveltségemtől függetlenül eldönthetem,hogy felszállok arra a buszra vagy nem!:)”
  • 50. dsj 2012. december 17. 20:18
    „Puzsér felfogásában - akiről továbbra se tudom, mitől lenne komoly véleményformáló - mi van / lesz a határainkon kívül élő szavazókkal. Én egyébként nem tartanám egyáltalán egészségesnek, ha netán ez utóbbiak szavazatai döntenék el a magyar választások eredményét, s esetleg ezek alapján menetelhetnénk tovább a szakadék felé, valamely Kedves Vezető irányítása mellett. Akkor már inkább magunk ássuk meg saját sírunkat, mint tettük mindeddig..”
  • 49. DON 2012. december 17. 19:43
    „Köszörűs!
    Valóban, de itt nem ez a lényeg. A példával azt akartam szemléltetni, hogy ha mindenki kétségbe vonja a sofőr alkalmasságát, s bemondásra elhiszi másnak, hogy képes vezetni a buszt, és lecserélik a sofőrt, akkor a baleset elkerülhetetlen. A demokrácia és liberalizmus hibájára akartam rávilágítani.

    De erre nem az a megfelelő válasz, hogy ennél jobbat még nem találtak ki. Erre az a megfelelő válasz, hogy ha már nincs jobb, akkor hozzuk ki belőle a legjobbat.”
  • 48. Köszörűs 2012. december 17. 19:34
    „DON!
    Egy buszsofőrnek szigorú pszichológiai vizsgán kell megfelelni ahhoz, hogy buszt vezethessen.
    Egy politikusnak nem.
    Pedig őrájuk egy egész ország ,bocs. Nemzet bízza a sorsát.”
  • 47. Köszörűs 2012. december 17. 19:27
    „Nem lesz ebből semmi.
    Mért is?
    Pontosan a politikusok miatt.
    -Mert aki választhat az választható is.
    (...)
    És ennek fordítva is igaznak kell lenni!”
  • 46. DON 2012. december 17. 19:24
    „Kedves Soproni!
    Mindenki tud a környezetéből ellenpéldát mondani mindenre. Az azonban veszélyes és ártóan liberalista elgondolás, hogy emiatt általánosan elfogadjuk azt. A fenntarthatósághoz, ahhoz, hogy fejlődhessünk, kell egy irány, kell egy módszer és kell, hogy mindenki elfogadja azt. Ha engedünk mindenkit a volánhoz ülni előbb utóbb fának megyünk. Egy buszon a sofőrt nem demokratikusan választják, hanem a végzettsége teszi jogosulttá arra, hogy vezesse a járművet. A felszálló utasok elfogadják, hogy nem ők vezetnek, fizetnek az útért.
    Gondiljunk csak bele, hogy mi lenne akkor, ha az 50 utas elkezdene arról papolni a sofőrnek, hogy hogyan vezessen, majd szavazás rendeznének minden megállóban arról, hogy ki legyen a sofőr. A végén a legjobban agitáló ülne a volánhoz, aki lehet, hogy éppen egy pszichopata és árokba vinné a buszt direkt. vagy éppen egy oda nem illő ember, akinek jogosítványa sincs, és egy fának vezetné a buszt egy kanyart kiegyenesítve.”
  • 45. tricse 2012. december 17. 19:22
    „soproni
    Sajnos azok az agyonművelt,agyoniskolázott emberek is be vannak folyásolva:) (direkt így) Csak éppen nem ez a tarifájuk!”
  • 44. soproni 2012. december 17. 18:57
    „41. Bagoly11 ! Igazad van abban,hogy egy egyszerű eszű ember el tudja dönteni,hogy mi jó neki.Viszont az egyszerűbbnél is egyszerűbbeket lehet befolyásolni, étkezési utalványokkal,kevés pénzecskével,ingyenes utaztatással a szavazóhelyiséghez és egyebekkel.”
  • 43. tlala69 2012. december 17. 18:55
    „Én mindenképpen kiszűrném a választók közül azokat, akik a szavazókörök előtti akadálypályát nem teljesítik.A legkülönbözőbb fizikai és szellemi feladatokat hibátlanul teljesítők juthatnának csak el az ajtóig.Az ajtóba már csak Polgár Juditot sakkban, Vlagyimir Klicskót boxban kellene legyőzni,és máris szavazhatnának.”
62 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A hobbitok letaszították James Bondot a mozis toplista éléről

A hobbitok letaszították James Bondot az észak-amerikai mozis toplista éléről, a hétvégén ugyanis a… Tovább olvasom