Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Obamáékat majmolják

Az amerikaiakról közismert, hogy titkos élvezettel figyelik a gazdag és híres emberek életét és szokásait, nyomon követik, hogyan öltözködnek, milyen kocsit vezetnek, hogyan töltik szabadidejüket a sztárok...

A szabály alól nem kivétel az ˝első família˝ sem, vállalatok sora gazdagodott meg az Obama-majmolásnak köszönhetően.

A bulvársajtó az elnökválasztási kampány kezdetétől fogva rendszeresen tálalt intim részletekkel elégítette ki a kíváncsi olvasókat Barack Obama, felesége, Michelle és két lányuk, Sasha és Malia szokásairól – s ebből az Obama-rajongásból több vállalat húzott jelentős hasznot.

Tamara Francois, a New York-i Escalate reklámügynökség egyik vezetője elmondta: bármely jelentős személyiség támogatása előnyös a cégek számára, népszerűségük növeli az általuk viselt és használt termékek értékét. Ezek az emberek döntő mértékben befolyásolják a társadalmi szokásokat.

Amikor Michelle Obama áprilisban egy eseményen egy 298 dolláros, gyöngyhímzéses, krémszínű J. Crew kardigánban jelent meg – a ruhadarabból a cég honlapján még aznap eladták az összes darabot. Két nappal később az eBay internetes kereskedelmi portálon a kardigánt már 600 dolláros áron kínálták. Millard Drexler, a cég vezetője csak annyit mondott, a több J. Crew ruhát is viselő first lady, valamint az Obama lányok ruhatára Isten adománya vállalatának.


De nem csak a first lady szokásait követik az amerikaiak, és nem csak a ruházkodás terén. Amikor Barack Obama tavaly júliusban egy adománygyűjtő rendezvényen vett egy finomságokkal teli kosárból, egy édességről azt mondta: ˝Ez fantasztikus, kaphatok még belőle?˝ Azóta lényegesen többet adnak el a Fran’s Chocolates márka füstölt tengeri sós ízesítésű tejcsokis karamelláiból, ez ízlett ugyanis annyira Obamának. Az étcsokis változat is nagyon népszerű, mint kiderült, ez Michelle kedvence. A seattle-i édesipari cég eladásai 20 százalékkal növekedtek, miután az ismert személyiség választása és a sajtónyilvánosság népszerűbbé tette sós karamelláikat.

Azt is egy ország leste idén áprilisban, hogy milyen kutyát választ az Obama család. A tenyésztők remegve lesték, milyen fajtára esik az elnök választása, míg végül Edward Kennedy egy portugál vízikutyakölyköt ajándékozott a családnak. Pedig először menhelyi kutyát akartak befogadni, s az állatvédők ki is fejezték ellenérzésüket, mivel úgy vélték, ha az elnök megmarad eredeti ötleténél, az többszörösére növelte volna a kutya-örökbefogadások számát...

A híres emberek jelentette ingyenreklám régóta ismert az amerikai marketingszakmában, legyen szó az elnökről, egy mozisztárról vagy egyéb hírességről. Phil Rist, a BIGresearch online piackutató vállalat alelnöke azonban rámutatott: nem minden cég igyekszik kihasználni a kínálkozó Obama-kapcsolatot, mivel a politika megosztja a társadalmat és egy vezető politikus jelentette reklám nyilván elidegeníti a társadalom egy részét. Az ilyen fajta reklámra épülő terméksikerek ezenkívül általában rövid életűek.

Ez a szakvélemény azonban nem zavarja az amerikai fogyasztókat, akik árgus szemmel lesik, milyen ajándékokat kap majd karácsonyra a Fehér Ház két kedvence, az Obama szülők szeme fénye, Sasha és Malia. Szinte bizonyos, hogy bármit is hoz a két lánynak Santa, a Toys R Us üzletlánc játékboltjaiban a vásárlók között háború fog kitörni az ajándékokért...

Olvasóink írták

  • 4. elemér 2009. november 10. 00:07
    „"ez az alkotás nem a plágium kategóriájába tartozik ?"

    Nem szki, mert ez a mai digital sajtóhoz tartozik. Összeszedik a hireket mindenhonnan a net-n. Nemkell máshol keresned, mert elöbb utobb az megjelenik itt is. Egyszer már elmagyaráztam hogy az amcsik rövidittik a neveket és igy lett belölled Szki.”
  • 3. p.pablowsky 2009. november 04. 08:48
    „Ezt most miért kellett, elfogytak a hírek?
    Pont 1 hete, október 28-án lehozták már ezt a cikket. Igaz, átfogalmazták egy-két helyen, de szinte szóról-szóra ugyanaz. A legfőbb különbség, hogy akkor az MTI volt a forrás, most meg a kisalfold.hu
    Íme itt az eredeti: http://www.kisalfold.hu/kitekinto/obamaekat_majmoljak_az_amerikaiak/2122401/

    Azért remélem, senki nem kapott bért ezért a teljesítményért. ;) :D
    Nem értek hozzá, ezért kérdezem: ez az alkotás nem a plágium kategóriájába tartozik?”
  • 2. kolombela 2009. november 03. 22:43
    „Csak nem barnára festik magukat?”
  • 1. oaxacaca 2009. november 03. 10:27
    „A J.Crew tényleg nagyon jó. Szívesen hordom. Most meg megtudom, hogy M. Obama is abban jár! Nahát!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Született feleségek: kinek kell meghalnia?

A született feleségek legújabb szériájában szörnyű katasztrófa rázza meg a felvágott nyelvű nők és… Tovább olvasom