Kisalföld logö

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 0°C | 6°C

Nem a tévézés, az egészségtelen ételek reklámja hizlal

Amikor egy gyerek órákig bámulja a tévét, nem csak azért hízik, mert nem mozog, hanem főleg azért, mert rossz minőségű, hízlaló ételek reklámjait látja, melyek elérik nála céljukat.

Egy új vizsgálat eredményeit az American Journal of Public Health közölte. A kövér gyerekből gyakran kövér felnőtt lesz és arra is bőven van adat, hogy közülük sokkal több lesz cukorbeteg vagy magas vérnyomású, mint a karcsúakból.

A legújabb amerikai statisztika szerint Észak-Amerikában minden második iskolás a korának és testmagasságának megfelelő súlyhatár fölött van. Néhány hete jelent meg a legtekintélyesebb orvosi hetilapban az a tanulmány, mely csaknem 5000, eleve az Egyesült Államokban született állampolgár 24 esztendei egészségügyi adatait tartalmazta gyermekkortól felnőttkorig. Azok, akik 11 éves korukban a legkövérebbek voltak, kétszer gyakrabban haltak meg 55 éves koruk előtt, mint a legkarcsúbb tizenévesek. Már korábban is megfigyelték, hogy a tévénézés és a gyermekkori elhízás között összefüggés van.

Ezért Svédországban, az Egyesült Királyságban és Dél Koreában tilos az édes-sós, hizlaló ételek, csemegék reklámozása a gyerekeknek szóló tv-programokban. Frederick J. Zimmermann és Janice F. Bell 3563 gyermek szüleitől gyűjtött be olyan naplót, mely sokféle adat között azt is tartalmazta, hogy a csemete egy átlagos hétköznapon, illetve hétvégén mennyi időt töltött tv-nézéssel és milyen műsor, reklám ment akkor a televízióban.

A megfigyelés csecsemőkortól 12 éves korig tartott. A kutatók még arra is figyeltek, hogy mikor és mennyi időt néztek a gyerekek iskolai televíziót, DVD-t vagy videót. A gyermekkori túlsúly szoros összefüggést mutatott a kereskedelmi tévéadások ételreklámjainak bámulásával és ez független volt attól, hogy a gyerek fiú volt-e, vagy lány, mennyit mozgott naponta, hogyan tanult, vagy mennyire volt kövér az édesanyja. Az egészségtelen ételek reklámjai különösen a hétévesnél fiatalabb nézőkre hatottak. Önmagában a tévénézés, az oktatófilmek vagy DVD-programok nem befolyásolták a gyermekek testsúlyát. A kutatók szerint az öt éves gyerekek évente 4000 ételreklámot látnak a tévében, szombatonként.

Olvasóink írták

  • 5. maradando 2010. február 23. 23:50
    „Ingyen reklámot,az egészségtelen hízlaló ételekről !Non -Stop Tv sugárzást az éhező afrikai gyermekeknek !”
  • 4. macskaszem 2010. február 22. 13:49
    „Talán tiltakozzunk hogy nem kérünk ilyen reklámokat. Hátha leveszik a műsorról:D
    A sok autó meg telefon reklám sem kell mert az is káros. Főleg a pénztárcákra.”
  • 3. geza11 2010. február 22. 11:19
    „Hát.. nálunk sajna sokan tényleg csak nézik!
    Sokaknak olyan, mint a fantasztikus film....
    (persze csak ha van még áram)”
  • 2. Truder 2010. február 22. 09:21
    „Azt hiszem ez nem csak amerikai probléma.."A megfigyelés csecsemőkortól 12 éves korig tartott." Itt azért még keményen benne van a szülő a szokások kialakításában..”
  • 1. zotya975 2010. február 22. 07:46
    „Na Elemér erre varjál gombot!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sarah Jessica Parker modellkedett is a New York-i Divathéten

Nem hiányozhatott a Szex és New York sztárja, Sarah Jessica Parker a New York-i divathétről. Ám… Tovább olvasom