Kisalföld logö

2018. 05. 23. szerda - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Nagy Bandó András zsigulival kezdte

Az ismert humorista, regényíró, költő, számos könyv szerzője az autókhoz fűződő viszonyáról vall.

Nagy Bandó Andást az autopro.hu faggatta autós élményeiről.

- Hány éve van jogosítványa, mikor vezetett először?
- 1970-71-ben kaptam jogsit, s akkor készültem a vizsgára, amikor Nati pici volt, és sírós, és egyébként is 10-12 órákat melóztam kőművesként, úgyhogy nem volt könnyű időszaka az életemnek. rögtön utána vezettem, mert melóba hordtam a munkásaimat.

- Mi volt az első autója?
- Egy használt Zsigulim volt, IK-58-59-es rendszámmal. Egy makói állatorvosé volt, alaposan lestrapálta, de 50 ezerért az enyém lett, és dolgozhattam. Később a padlóját pozdorja lappal toldottam meg, mert alulról fölázott, az ablaktörlőjét madzaggal kötöttem a karjához, de ment, s ez volt a lényeg. Később kigyulladt, eloltottuk, motorcserére kényszerültem, és a tök új motorral megvette egy autószerelő 20 ezerért, és piros Zsigát ácsolt belőle.



- Azóta hány autót koptatott el?
- Számolgatom, s ha ki is hagynék egyet, nagyjából 10-12 autóm volt. Ha hozzáteszem, hogy másfél millió kilométernél is többet vezettem ez idő alatt, nem is sok.

- Van-e kedvenc márkája, fontos-e számára a márkahűség?
- Nem vagyok autómániás, nem őrülök meg kocsikért, valamennyit munkaeszközként használtam, annak tekintettem, ma is így vagyok vele. Most éppen Renault-m van, immár vagy 15 éve (ez persze vagy 5-6 kocsit jelent), tehát inkább vagyok hű, mint hűtlen.

A teljes interjú >>

Olvasóink írták

  • 2. igazságmondó 2009. december 09. 07:34
    „Én Trabanttal kezdtem. Amikor eladtam sírtam. :-)
    A következő kocsik voltak: Skoda, Zsiguli, Wartburg és Ford Fiesta.Most nincs kocsim...........és nem is lesz.”
  • 1. Szilágyi_Zsolt 2009. december 08. 11:37
    „A 45-60 közöttiek szerintem gyakorlatilag mind Zsigulin kezdték, az ő idejükben az volt "az autó". Meg is tudom érteni, tényleg jó kis járgányok voltak. A rendszerváltáskor sokan szabályosan "eldobálták" őket (meg sok más, gyakran alig néhány éves-hónapos, kitűnő állapotú KGST-autót is, amelyekre pedig nemritkán 4-5 évet is vártak előzőleg), hogy a határok megnyílásával a Nyugatról behurcolt, uraságoktól levetett, ócska, de "nyugati" romhalmazokra váltsanak. Sznobizmus a köbön...
    Nekünk is volt egy ´74-es, vaníliasárga (soha nem láttam sehol még csak hozzá hasonló színű Zsigát sem, pedig gyárilag ilyen fényezésű volt), ezerkettes Zsigulink - pár éve sajnos meg kellett válni tőle, pedig nagyon szerettem, de tönkrement a főtengelye, és a karosszériája is több helyen megadta magát az időnek, lejárt az ideje.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csongrádi Kata Sisi miatt fogyókúrázik

Csongrádi Katának nincsenek trükkjei, szerinte az tud szép lenni, aki harmóniában él önmagával.
Tovább olvasom