Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Mit egyek, hogy szebb legyek?

Fénytelen a hajad? Örökké fáradtnak érzed magad? Olyan a bőröd, mintha elhasználtad volna? Indulhat a vitaminkúra! Ne kételkedj, inkább bizonyítsd be saját magadon! Légy szebb az egészséggel!



Szépségvitaminok: jöjjön a tudományos magyarázat.

Testi-lelki egészségünkhöz, erőnlétünkhöz, kiegyensúlyozottságunkhoz és szépségünk megőrzéséhez elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű vitamin és ásványi anyag jusson szervezetünkbe.
A modern táplálkozástudomány sem győzi ezt hangsúlyozni, mégis a teszteken gyakran igazolódik hiányuk, amivel aztán magyarázatot nyernek kisebb-nagyobb problémáink, legyen szó szépségét vesztett fénytelen, töredezett körmökről, száraz bőrről vagy hajhullásról.

Tizenhárom létfontosságú vitamint ismerünk: ezek a B1-vitamin, B2-vitamin, B12-vitamin, C-vitamin, A-vitamin, D-vitamin, E-vitamin, K-vitamin, niacin, pyridoxin, pantoténsav, biotin és a folsav. A legtöbb vitamint naponta kell pótolnunk, mert az emberi szervezet csak rövid ideig képes raktározni azokat.
Az ásványi anyagok is rendkívül fontosak, hiszen katalizátorként szabályoznak bizonyos életfolyamatokat, például a növekedést, az immunműködést vagy az energiatermelést. Átlag 100mg-ra van szükségünk naponta a következő ásványi anyagokból: nátrium, kálium, kálcium, magnézium, foszfor és kb. 15mg-ra vasból, cinkből, mangánból vagy a szelénből.

Szűkítsük le a kört néhány szépségőrre.

A-vitamin: védi, ellenállóvá teszi a hámréteget, szerepet játszik a bőr szarusodási zavarainak kezelésében, szabályozza a faggyúmirigy-működést.
C-vitamin: a ráncok és a túlzott pigmentáció kezelésénél hatékony, védelmet biztosít az ultraibolya-sugárzás ellen.
E-vitamin: sejtmegújító hatásának köszönhetően a mitesszerek és a kitágult pórusok kezelésében hasznosul.
Biotin: hiánya hajhullást, korpásodást idézhet elő, az ajkak gyulladásos megbetegedéséhez vezethet. A bőr, a haj, a köröm legfontosabb tápanyaga. 

Szilícium: a haj és a köröm megerősítésére szolgál a szilíciumgél (kovasavgél), melytől egyre erősebb és fényesebb lesz a haj.
Cink:
hajhullást és bőrgyulladást okozhat, ha kevesebb van a szervezetben a szükségesnél.
Szelén: az A, C, E vitaminhoz hasonlóan antioxidánsként működik, védi a bőrt és a hajat az „elhasználódástól". Különösen hatékony az E-vitaminnal együttműködve.
Pantoténsav: gondoskodik a természetes hajszín megörzéséről.
Folsav: a B-vitaminnal együtt késlelteti a haj őszülését.
B2-vitamin: bőrpanaszok, pattanások, törékeny haj, korpásodás, fáradt, karikás szem jelezheti hiányát.
B3 és B6-vitamin: mindkettő felelős lehet, ha pattanások jelennek meg a bőrön, pótlásuk ez esetben indokolt, a B3 hiánya pigment változásokhoz is vezethet.
B10-vitamin: az őszülés késleltetésében és a hajhullás megakadályozásában bír szereppel. 
Vas: a sápadt bőr sokszor vezethető vissza vashiányra.
Magnézium: a magnéziumhiány miatt a testmozgás jobban elfáraszt, általános fáradtság is felléphet.

Törekedni kell arra, hogy a szükséges vitamin és ásványi anyag mennyiség ne szintetikus úton, hanem természetes formában kerüljön be a szervezetbe.

Miben találjuk meg őket?

Biotin:
máj, zabpehely, korpa, dió, zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek, élesztő.

Pantoténsav:
szinte minden élelmiszerben.

Folsav:
eper, belsőségek, tojás, sörélesztő.

A-vitamin:
máj, hal, tejtermékek, tojássárga.

C-vitamin:
zöldségekben, gyümölcsökben általában, nagyobb mennyiségben a káposztában, paprikában, feketeribizliben, csipkebogyóban.

E-vitamin:
diófélék, sajtolt növényi olajok, szójabab, feketegyökér.
Cink: máj, hüvelyesek, tojás.  
B2-vitamin: korpa, zab, t. k. gabonák, tej, belsőségek, sajt, szójabab, szárnyasok, gomba, szárított gyümölcs. 
B3-vitamin: t. k. gabonák, zöldségek, máj, mogyoró, lencse.
B6-vitamin: t. k. gabonák, búzacsíra, zöldségek, tej, tojás, fokhagyma, sonka, cékla, banán, rizs. 
B10-vitamin: zöldségek, tej, sajt, élesztő.
Vas: állati belsőségek, máj, vese, szardínia, tojássárga.
Magnézium: tökmag, korpa, fehérbab, gyógynövények, tengeri halak, t. k. gabonák.
Szelén: állati belsőségek, tengeri eredetű élelmiszerek, vaj, citrusfélék, avokádó.

Olvasóink írták

  • 5. pirosász 2010. május 18. 10:55
    „Javasolhatnám a langyos tejet élesztővel??”
  • 4. Mankapunka 2010. május 14. 13:48
    „Jaj,hát az apatejet kihagytuk a sorból.

    Az sem elengedhetetlen az a sok fehérje.”
  • 3. arrabonem 2010. május 14. 11:28
    „Csak pörcöt és darált disznófejet...”
  • 2. Jandex 2010. május 14. 06:22
    „1. hozzászólás Mankapunka
    Mindezt egy jó lekváros csirke után.:)))”
  • 1. Mankapunka 2010. május 13. 20:26
    „Kakós csigát colával,mellé egy zacskó jó csípős paprikás chipset,és öblítsd le újra colával.

    Ettől szép leszel.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerelmi horoszkóp – nőknek, hívőknek

Nem kell hinni benne, de azért érdemes elolvasni, hogy párunk vagy "álmaink netovábbja" a horoszkóp… Tovább olvasom