Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Megmentené a kormány a bedőlt lakáshiteleseket

Huszonöt milliárd forintot szánna a kormány arra, hogy a magas devizaárfolyam vagy az állásvesztés miatt bedőlt lakáshiteleseket megmentse - írja a Blikk.

Kétféle, a fizetésképtelen lakáshitelesek megmentését célzó tervezet van kormány előtt:

Az aki állása elvesztése, vagy a magas devizaárfolyam miatt nem tud fizetni, bérlőként maradhatna a lakásában. -írja a Blikk.

A lap birtokába jutott dokumentumokból kiderül, hogy az első változat szerint Nemzeti Bérlakás Fejlesztési Társaság alakulna, tőlük lehetne kedvezményes áron bérelni a lakást, ami végül az önkormányzathoz kerülne.

A másik változat állami ingatlanalap létrehozásáról szól, ettől legfeljebb 2 évig kedvezményesen, majd piaci tarifával lehetne bérelni az ingatlant, amelyet akár vissza is lehetne vásárolni.

Számítások szerint mindkét verzió körülbelül 25 milliárdba kerül a költségvetésnek, ha a hitelek 1 százaléka dől be

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. 1olvasó 2009. május 19. 22:24
    „dr73! Valóban szerencsés vagy, hogy nincs hiteled. Sajnos sokan vagyunk, akiknek elenben van. Nem mindenki van lehetősége a szülőknél lakni. Vagy azért mert nincsenek már szülei vagy azért mert nagyon kicsi lakásban laknak.
    Az autóhitellel egyetértek.”
  • 21. Alajos 2009. május 19. 19:54
    „Kölcsönöket felvenni: kockázatvállalás és bizalom a jövőt illetően.
    Kölcsönöket felvenni devizában: ugyanez és még egy kis rafinéria: a forint tovább fog erősödni (polgártársaink erőfeszítései nyomán is!), amit egy kicsit lefölözni készül a kölcsön felvevője. (és esze ágában sem volt e nyereségből egy kicsit visszaadni a polgártársainak)
    A kockázat -mint azt igen sokan előre tudták-látták- alaposan "beköszönt".
    Aki gyors meggazdagodás helyett most kicsit orra bukott, az nyafog, hogy nem tudja fizetni a hatodik fajta kölcsön részleteit. DE a szavazata kell a mostani kormánynak (nagyon kell!), ezért a polgárok közpénzéből merít egy nagyot, melynek egy része talán célba ér a vérző orrúaknál. Csak eg része!!
    Tessék mondani: aki "gyáva " volt kölcsönt felvenni, azt miért büntetik?”
  • 20. dr73 2009. május 19. 19:30
    „Akkor én jutalmat szeretnék kapni......nincs és nem is volt hitelem.
    A kényszerhelyzetben inkább a szüleimnél töltöttem pár évet családostól,míg nem keveredtem ki belőle.
    Régen is a szülőknél laktak nem?Most miért oly nehéz ez?
    Az autóshitel meg felháborító,nem adtam volna senkinek.
    Bocs ha most közutálatot váltok ki.....de a felelősség az aláírásnál is ott kellett volna legyen.”
  • 19. Komissar 2009. május 19. 17:12
    „Truder
    -De nem az a felelőtlen,aki családokat ilyen" népszerű" intézkedésekkel csődbe visz???-
    Nem. Ha nincs hitel, nincs semmilyen "népszerű" intézkedés.
    Ha meg felveszi a hitelt, számoljon a hátrányaival is. Pl: a futamidő végéig tudja-e törleszteni? Ha nem, miért vár másoktól megoldást?
    Ilyen alapon a hajléktalannak is lakást kell adni, mert "nem önhibából" az utcára került.”
  • 18. Truder 2009. május 19. 11:33
    „Nem mindenki felelőtlen,aki hitelt vett fel.Itt néhány év leforgása alatt fenekestül felfordult minden,a két fizetésre alapozott részletfizetés mára múlt idő.Vannak családok,ahol nem csak az egyik fél lett állástalan,a törlesztő részlet meg közel duplája lett..A napi kiadásokat,és rezsi díjakat nem említve is óriási terheket jelent.Olyan is van,(nem kevés)aki kevesebbért dolgozik,mint két évvel ezelőtt,és örüljön,hogy még van munkahelye!
    Nyilván olyanok is akadnak szép számmal,akik hitelt hitelre halmoztak meggondolatlanul..
    De nem az a felelőtlen,aki családokat ilyen" népszerű" intézkedésekkel csődbe visz???”
  • 17. 1olvasó 2009. május 19. 08:28
    „És egem miért nem ment meg? Mert nem lakáshitelt vettem fel? Amúgy tényleg sajnálom őket, de nem csak ők vannak szorult helyzetben.”
  • 16. Imcsi 2009. május 18. 23:42
    „2. Primax: "A kormány döntése értelmében KÖZPÉNZEKBŐL lesznek megmentve a felelőtlenül hitelt felvevők."
    És a felelőtlenül hitelezők? Aki 2 milliót adtak kölcsön egy másfél milliót érő autóra, mint fedezetre? Most pedig a legnagyobb ÁLLÓ gépjárműparkkal rendelkeznek, aminek egyre csökken az értéke!”
  • 15. tgkv 2009. május 18. 21:37
    „Aki nem vett fel devizahitelt de nincs lakása az meg készpénzt kap a vállveregetés mellé?Vagy adókedvezményt?Akinek költözni kell az albérletből mert munkanélküli lett annak kifizetik a lakbért?”
  • 14. Komissar 2009. május 18. 20:11
    „Egyet kell értenem Primax 2-es és 5-ös, miracle 7-es és 10-es írásával.
    Én 25 évesen vettem 15 éves törlesztésre 1+1/2 szobás "garzont", és bizony én sem számoltam munkanélküliséggel, lábszártöréssel.
    Akkor én is felelőtlen voltam, azóta miden egyes forint kiadást 4* átgondolok.
    De sajnos 11 éve minden csapból a hitel ígérete folyik, és így nem sajnálom, ha valakinek felelőtlensége miatt baja lesz. Gondolkodni kell, még ha nehéz is, mert az egyéni hibás döntésünket nem szabad másra hárítani.
    Bár jövő nyártól minden kerítés kolbászból lesz.”
  • 13. FREDDY/S 2009. május 18. 19:51
    „Egy törvény segített volna, hogy ilyenkor is azok fizessenek akik a nyereségkor a hasznot eltették, mert rajtuk múlott, nemde...”
  • 12. AHA. 2009. május 18. 18:38
    „miracle
    Nem jó neki mert nem tudta úgy összelopni az elvtársi rendszerben mint ti, akiknek sok-sok ingatlanjuk van, annyi,hogy még az unokátoknak sem lesz gondja.
    Tisztességes úton neked is csak a pucér ..... lenne!”
  • 11. AHA. 2009. május 18. 18:36
    „miracle Ez már a szófosás és félremagyarázás jó elvtársi módra.
    Szebb Jövőt!”
  • 10. miracle 2009. május 18. 17:59
    „AHA
    Miért most jobb nekik?
    Amikor 240 volt az euro, akkor is ilyen vehemensen dícsérted as kormányt? Vagy a gyengülés az a kormány érdeme, az erősődés meg...meg OV-jé, vagy kié?
    Aki meg 30 éves és nincs semmi tartalékja, az igen is várjon. Most így olyan jó lett neki?

    akinemfél
    Ez nem erről szól. Hanem az emberek felelősségéről (felelőtlenségéről). Nem tilos várni a hitelfelvétellel. Nem tilos 70 helyett 60 m2-es lakásban lakni, ha csak arra futja. Nem tilos mindemellett az akciós 0%-os Suzukit otthagyni a márkakereskedésben.”
  • 9. akinemfél 2009. május 18. 17:03
    „Egyébként 7 éve nem csinálnak az MSZP kormányok semmit,csak hazudnak reggel,este és éjjel... A tevékenységuk abban merul ki,hogy ilyen hireket dobnak be,aztán nem csinálnak semmit. Vagyis csinálnak valamit. Mit is csinálnak ? Ja,azt amiért megéri nekik ragaszkodni a hatalomhoz,bár gozuk nincs mit kellene lépni egy kormánynak.”
  • 8. AHA. 2009. május 18. 14:39
    „miracle
    Tudod aki 30 éves, és addig szedett össze valamicskét, nincs mire várjon.
    Mikor vállaljanak gyereket? 40 évesen,mint a mai celeb-barmok?
    Meg az 1 200 000 sem lett volna elég, hitel akkor is kell.
    Szerintem 35 000 Ft két kereső embernél nem nagy veszteség,ha nincs más törleszteni való.
    Csak ez mára már 65 000Ft. Hála a kormány Ft-mentő akciójának.”
  • 7. miracle 2009. május 18. 14:10
    „AHA
    Én erre mindig azt mondom, vették volna fel 2 évvel később a hitelt, most lenne 1 200 000 (!) Ft tartalékuk , mivel nem törlesztésre, hanem a baknszámlárament volan az a havi 50 ezer (ha pl 50 ezres a törlesztőrészletük). Én is így csináltam. De nem, egyesek azonnal belevágnak, mihelyst éppen fillérre meg van a pénz. Ez is egyfajta kockáztatás.
    Egyébként meg úgy gondolom, akinek van tartalékja, menjen vegyen belőle egy kocsit, aztán álljon sorba állam bácsinál, hogy nincs pénze lakás-törlesztőrészletre... ugyanis alighanem amiatt senkit nem fognak jelenleg letiltani a cikkben említett segítségtél, hogy van kocsija például, ugyebár, pedig lehetne.”
  • 6. AHA. 2009. május 18. 11:01
    „Ha ez a tetves kormány dolgozott volna, munkahely megtartó adó és járulékcsökkentő programokat valósított volna meg, akkor az emberek akik nem felelőtlenül vették fel a lakáshitelt,hanem csak a családalapításhoz meg a panelhoz szükséges minimális mennyiséget, akkor most nem a megsegítésen kellene gondolkodni.
    ...és megsegíteni most sem azokat kellene akik nem láttak tovább az orruknál és 10-20 millás hitelt vettek fel a semmire. Kizárólag azokat akik az első lakáshoz vettek fel hitelt és 10 millió alatt!”
  • 5. Primax 2009. május 18. 10:57
    „Capr #3-nak :
    Hitelt felnőtt embereknek adnak, akik - miután mérlegelték a kockázatokat - döntöttek.
    A kockázatokban bizony benne van a munkahely - esetleges - elvesztése is.
    Nem lehet mindig okolni valakit/valamit, ha rosszul sülnek el a dolgaink.
    A kapitalizmusban ez is benne van, a kockázat. Naná ! Ez -is -viszi előre a dolgokat. Aki mer, az nyer(het).
    Ha 1990-ben ezt választottuk, akkor most - 20 év után - nem kell "állami" segítségért nyafogni.
    Meg kell "tanulni" ezt a kapitalista rendszert, és ez még hosszú évekig/évtizedekig eltarthat.
    Nehéz lesz, mert a "politikai elit" minden egyébbel el van foglalva, csak az ország sorsa nem igazán izgatja őket. A mostani helyzetünkért nagyrészt ők felelősek, kivétel nélkül, az összes "párt katonái", nagyképű vezetői, "megmondó-emberei".
    Mi meg négyévente megesszük simlis ígérgetéseiket, a közte lévő időszakban meg öljük egymást miattuk.
    Ők - az "elit" - meg köszönik szépen, de jól elvannak.
    Szépen megosztották a társadalmat és uralkodnak nagy vidámságban.
    Néha löknek egy kis koncot a lakomából, ez a deviza-segítség-ígéret is ilyesmi...Ráadásul a mi lóvénkból.
    A közelgő választásokkal kapcsolatos link dumájukkal most ne is foglalkozzunk, a csillagos eget ( és még annál is többet ! ! ! ) is lehoznák nekünk, csak a nevük/pártjuk mellé tegyük az ikszet...
    Aztán ők majd - továbbra is - jól ellesznek....”
  • 4. gate 2009. május 18. 10:38
    „Capr, arra nem gondolsz, hogy a devizahitelesek azért vettek fel devizahitel, mert a forinthitel törlesztése sokkal drágább havi szinten?

    25-30 ezer forint különbség van ugyanakkora hitelnél....Ha az állam és a bankok olyan feltételeket szabnának, hidd el sokkal több forint alapú hiteles lenne.”
  • 3. Capr 2009. május 18. 10:07
    „Primax

    Alapvetően igazad van, de abban nem értek egyet, hogy felelőtlen az, aki elvesztette az állását és ezért nem tudja fizetni a hiteltörlesztést. Nekik segítséget kell nyújtani, mert többségük valószínűleg önhibáján kívül lett munkanélküli. Azonban az ő helyzetüket sem közpénzből kell megoldani, hanem leülni a finanszírozó bankkal és át kell gondolni a hitelkonstrukciót. Pl: moratórium a törlesztésekre, állami kezesség meghatározott feltételek mellett stb. Nem megengedhető nekik sem az, hogy üldögélünk, sajnáltatjuk magunkat, szánkba repül a sültgalamb....

    Többször leírtam már: Aki devizahitelt vett fel, az a kamatelőny megszerzése érdekében árfolyamkockázatot vállalt. Most rosszabb a helyzet a devizahiteleseknek, mint a forinthiteleseknek. DE előtte meg az árfolyamkockázattól mentes forinthitelesek fizettek többet a magasabb kamat miatt. Miért is kell most támogatni a devizahiteleseket???? Ez a forinthitellel rendelkezők arcul csapása lenne.... Az ő döntésük volt a devizahitel felvétele, most igenis vállaláják döntésük következményeit.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megválasztották a legszebb transzvesztitákat

Tizenegy éve rendezik meg Thaiföldön a Miss Tiffany’s Universe szépségversenyt, melynek célja,… Tovább olvasom