Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 13°C Még több cikk.

Mazsolás-almás rizs

Lakj jól kalóriaszegény ételekkel, italokkal. Receptekkel segítünk ebben, s ha Te is úgy akarod, - a fogyásban.

Mazsolás-almás rizs

Hozzávalók: 3 evőkanál light margarin, 1 csésze hosszú szemű rizs, közepes fej finomra vágott hagyma, 1 gerezd fokhagyma lereszelve, fél csésze mazsola, 1 közepes nagyságú alma, meghámozva és kimagozva, másfél csésze csirke alaplé (lehet leveskockából is készíteni).

Elkészítése: felolvasztjuk a margarint egy kisebb (fedővel együtt sütőbe tehető) edényben, majd átforgatjuk benne a rizst, a hagymát és a fokhagymát. Ezután hozzáadjuk a mazsolát és az apró kockákra vágott almát. Ezekkel is alaposan átforgatjuk. A művelet összesen 5 percet vesz igénybe, ennél hosszabb ideig nem szükséges lé nélkül a tűzön lennie. Ekkor hozzáöntjük a csirke alaplét, felforraljuk. A forrástól számítva 10 percig sütjük az előmelegített sütőben. Ha 10 perc után azt tapasztaljuk, hogy kemény a rizs még egy kis alaplevet öntünk rá. Zárjuk el a sütőt, és helyezzük vissza a melegbe a lefedett edényt. Így nem ég el a rizs, de a még kemény szemek megpuhulnak.
Ha készen van, le kell venni a fedőt és alaposan átforgatni, hogy a gőz eltávozhasson, akkor nem lesz maccsos a rizs. 
Kitünő körete csirkének, pulykának, de ízlés szerint máshoz is tálalható. Sőt önmagában is finom, tehát nemcsak köretnek ajánljuk.

Tipp: elhagyva az almát curryvel is megbolondíthatjuk a mazsolás rizst, azok az ízek is remek egyveleget alkotnak.



Energia: 300 kcal.

Jó étvágyat!

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pulykamell ínyenc salátával

Lakj jól kalóriaszegény ételekkel, italokkal. Receptekkel segítünk ebben, s ha Te is úgy akarod, - a… Tovább olvasom