Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Kivizsgálja az NHH a T-Mobile pénteki üzemzavarát

A Nemzeti Hírközlési Hatóság hétfőn délután várja a Magyar Telekom-T-Mobile jelentését a pénteki üzemzavarról, majd a leírtak és a vonatkozó jogszabályok, előírások és a társaság általános szerződési feltételei (ászf) alapján elemzi a helyzetet, és döntést hoz a teendőkről.
A Magyar Telekom hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy a hiba mértéke nem haladta meg a vállalt 99,8 százalékos rendelkezésre állási mutatót, ezért nem keletkezett kötbérfizetési kötelezettség. A Magyar Telekom az általános szerződési feltételeiben a probléma jellegének megfelelő hiba kijavítására vállalt határidőt nem lépte túl - jegyezte meg.

Pataki Dániel, a hatóság elnöke elmondta: az ászf alapján 6-7 eset is vonatkozik a szolgáltatás ideiglenes szüneteltetésére és a hálózati hibákra, ezért egyelőre nem tud többet mondani az esetről. Hozzátette: mivel egy ilyen leállás nagyon sok ember életét megkeseríti, az NHH egyeztetést kezdeményez a szolgáltatókkal arról, miképpen lehet a legjobban kezelni egy ilyen üzemzavart.

A Magyar Telekom az MTI-nek azon kérdésére, hogy összesen hány előfizetőt érintett az üzemzavar, nem tudott pontos számot mondani, mivel a hiba nem állt fenn folyamatosan, és bizonyos, elsősorban a hálózaton belüli hívásokat érintett. Közölték: az ügyfélszolgálat a probléma észlelését követően azonnal megkezdte a tájékoztatást, de a hiba tartalmának, kiterjedésének pontosítása időt igényelt, hogy hiteles és pontos információt adhassunk az MTI-nek és az érdeklődő médiumoknak.

Az NHH két hét múlva tájékoztat a részletekről. Pénteken hívásindítási problémák voltak a Magyar Telekom mobilhálózatában - elsősorban a hálózaton belül -, ami csak délutánra szűnt meg. A T-Mobile előfizetői pénteken azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be.

Átmenetileg zavar volt az sms-ek továbbításában is. A Magyar Telekom a fennakadásokat kora délután egy előre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverproblémával magyarázta. A Telekom pénteki közlése szerint minden szükséges lépést megtett, és a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta.

S bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettsége nem áll fenn, az ügyfeleknek okozott kényelmetlenség miatt előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen - közölte a Magyar Telekom. Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka, csaknem 5,2 millió volt T-Mobile előfizető.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Klímacsúcs - Tízmillió aláírás egy új klímavédelmi szerződésért

Világszerte 10 millióan követelik aláírásukkal egy "igazságos, átfogó és kötelező érvényű"… Tovább olvasom