Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -6°C | 3°C

Kevesen mobilozunk, kevés az okostelefonunk is

A GfK Csoport tizenöt országra kiterjedő regionális távközlési felméréséből kiderül, hogy hazánk mind a mobiltelefon-használat, mind az okostelefon-penetráció terén a mezőny második felében foglal helyet. A kelet-közép-európai térség átlagától ugyanis e két mutató tekintetében – ha nem is jelentősen, de – elmaradunk.
A GfK Csoport 2011 nyarán indított egyedülállóan széleskörű kutatássorozata 15 országban vizsgálta a mobiltelefon és az okostelefonok használatára vonatkozó trendeket a 15 évnél idősebb lakosság körében.

Mobiltelefon-használat: hazánk a mezőny második felében

A mintába bevont 15 országban összesen 353 millió 477 ezer tizenöt évnél idősebb lakos él. A felmérés szerint 2011 nyarán a térség felnőtt lakosságának 88 százaléka rendelkezett saját finanszírozású (azaz nem céges) előfizetéssel. Ez azt jelenti, hogy e tizenöt országban – a számítások szerint – 311 millió felnőtt rendelkezett legalább egy havidíjas vagy feltöltőkártyás előfizetéssel. Magyarország a 85,3 százalékos penetrációval a térségi átlagtól valamelyest elmarad és nagyjából Bosznia-Hercegovinával, Ukrajnával, Romániával és Kazahsztánnal áll egy szinten. A mobiltelefon-használat terén az élbolyt Szlovénia, a balti országok és Csehország alkotják.

Forrás: GfK CEE Telecom Industry Survey, 2011
Forrás: GfK CEE Telecom Industry Survey, 2011

Okostelefonok terén a középmezőnyben

Valamivel jobban állunk a rangsorban, ha az okostelefonok népszerűségét vizsgáljuk a mobiltelefon-használók körében. Míg a térség mobiltelefon-használóinak 14,2 százalékát csábították már el az okostelefonok, addig ez az arány hazánkban is alig marad el a 13 százaléktól – és ezzel az adattal már a térség középmezőnyébe tartozunk. E tekintetben is Szlovénia és Litvánia áll a rangsor élén, de mindenképpen említésre méltó Törökország okostelefonok iránti rajongása. Szlovéniában és Törökországban már minden negyedik mobilhasználó áttért az okostelefonok használatára. A 22 százalékos okostelefon-penetráció tehát igen vonzó versenyterepet kínál az ország mobiltelefon-szolgáltatói, illetve az országban jelentős piaci részesedéssel rendelkező készülékgyártók számára.

Az okostelefon-piac jövője: kedvezőtlen makrogazdasági klíma

Az egyébként dinamikus fejlődésnek indult okostelefonok „balsorsa", hogy igen kedvezőtlen makrogazdasági időszakban látták meg a napvilágot. A nemzetközi hitelválság, a csekély gazdasági növekedés, az erőteljesen visszatartott lakossági költés nem kedvez az okostelefon-piac további bővülésének. „Véleményünk szerint ettől függetlenül, ha lassan is, de további területeket hódítanak majd el a hagyományos mobiltelefonoktól, azonban az összeurópai makrogazdasági környezet ezt a folyamatot egyelőre nem gyorsítja" – mondta el Bacher János, a GfK Hungária Ügyfélkapcsolati igazgatója. „Különösen nehéz versenyközegben mozognak a hazai mobilszolgáltatók, mivel az okostelefon-vásárlási kedv Ukrajnában és Magyarországon a legvisszafogottabb. Ezzel szemben a már most is kiugróan smartphone-kedvelő Törökország helyzete ebben a tekintetben is kedvező" – tette hozzá a szakember.

Forrás: GfK CEE Telecom Industry Survey, 2011
Forrás: GfK CEE Telecom Industry Survey, 2011
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Félmilliárdra emelkedhet a cukorbetegek száma

Minden tizedik felnőtt cukorbeteg lehet 2030-ra a Nemzetközi Diabétesz Szövetség (IDF) előrejelzése… Tovább olvasom