Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 13°C Még több cikk.

Has hass hasas

A hasizmoknak fókusz szerepe van a szervezetben. A feszes, erős has egy díjnyerő fizikum vonásai, melyet nem is olyan nehéz elérni.

A hasizomzat a hasüreg falának jelentékeny részét alkotja. A hasizmok széles, lapos izomlemezek, az inaik aponeurosis (bőnye) jellegűek, több rétegben, egymással kereszteződve zárják körül a hasüreget. A hasizmok együttes működése, a hasprés az egyik legfontosabb mozgási működés. A hasizomzat-fejlődéstani okokkal magyarázható-gyenge pontjain sérvek jelenhetnek meg.

A hasizmoknak fókusz szerepe van a szervezetben. A feszes, erős has egy díjnyerő fizikum vonásai, melyet nem is olyan nehéz elérni. A fejlett középrész nem csak nagyszerű testhez, hanem jobb egészséghez is vezetnek. Az orvostudomány ma már bizonyítja, hogy a derék körül elhelyezkedő zsír hajlamosít szívbetegségre, diabéteszre, magas koleszterin szint kialakulására. Na meg majd elfelejtem a magas vérnyomásra. A nők esetében a hason lévő zsír hajlamosíthat a mell és reduktív rákos daganatokra. A túlzott táplálékbevitel által az ember szépen gömbölyödik, a szervezet pedig megpróbálja a zsírt bizonyos rendben eltárolni. A nőknél elsősorban csípőn, combon és a popsin. A férfiaknál a sorrend pont fordított, vagyis elhasasodunk. Innentől kezdve nem kell védőoltás árvíz ellen ott az úszógumnik (ma már minden ellen védőoltás kell).



Ez a zsír elosztási szabály döntően testtipus függő, erősen bejátszanak a hormonok, nameg ott vagyunk mi az „ártatlanok". A legnagyobb bűnösök mi vagyunk. A túlzottan zsíros ételek , és az egyszerű szénhidrátok mértéktelen fogyasztása rendkívűl hatékony. Az ételekben levő zsír könnyen utat tör magának a sejtekhez az emzinek segítségével. Egy másik jó módszer, hogy zsírosak legyünk has tájékon egy jó fogyókura utáni vidám visszatérés a régi ételeinkhez. A kutatások szerint azok az emberek akik alacsony kalória tartalmú diétájukat elhagyják hajlamosabbak arra, hogy a hasizom területére hízzanak.

A megoldás itt is egyszerű

A három elengedethetetlen dolog a nagyszerű hasizmok fejlesztésére:
-a megfelelő hasizom edzés
-a megfelelő diéta
-az aerob tréning

A hasizmok edzése pozitív hatást gyakorol a testtartásra is. Amikor a hasizmok gyengülnek, akkor a belső szervek előrenyomulnak és kikerünlek a hejükröl (prolapsus): a csípő és a gerinc előrehajlik, a megváltozott statika miatt hátfájdalmak jelentkeznek. A hasizmok edzése az egész izomrendszerre kihatűsra van. Amikor hasgyakorlatokat végzünk, az egész test állandó izomfeszítési állapotban van, izometriás feszítésben. Fontos, hogy a hasizmokat rendszeresen edzük. Az emberek összekapcsoljákj a kicsi, feszes hasat a fiatalsággal, a sportosággal és a jó közérzettel. Kis, feszes derék ésa az izmos has a kulcs a minőségi fizikumhoz. Az eddzés elkezdésével szinte azonnal javul az emésztés, így az ételek jobban lebomlanak, több tápanyag szívódik fel és épül be a szervezetbe.

Az aerob edzés lehet: futás, biciklizés, taposógép, úszás és számtalan olyan mozgás amely oxigén jelenlétében történik hosszabb időn át.
Edzésre legjobb hasgyakorlatok a hasprések, felülések, zsugorfelülések heti 3-5 alkalommal.

Az elfogyasztott ételek alacsony zsírt, magas fehérjét és közepes rostos szénhidrátot tartalmazzanak.

Nagyon sokan vannak akik napi több száz felülést végeznek, de nem figyelnek az ételekre és az aerob mozgásokra, csak az idejüket vesztegetik. A hasizom esetében mindhárom dologra szükség van.
Hát akkor hassunk oda önmagunkra, önhasunkra!

Nagy Sándor - edző

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Meztelenrekord hullámvasúton

Meztelenrekordot döntöttek hullámvasúton Nagy-Britanniában: 102 ember ült pucéran a járművön. Tovább olvasom