Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 22°C | 32°C Még több cikk.

Google Glass: átírja keresési szokásainkat

A Google Glass hangalapú keresése teljesen átírja majd keresési szokásainkat és így a keresőoptimalizálás módszereit is.

A piac teljesen felbolydulhat, pedig nem kis tételről van szó, csak az Egyesült Államokban 550 milliárd forintot költenek rá - írta a kulcsszo.hu.

Átírja a keresési szokásokat

A legfrissebb információk szerint a Google a jövő év elején dobhatja piacra szemüvegét, amelyre óriási kereslet mutatkozik. A Google Glass az előrejelzések szerint teljesen átformálja majd az internetes keresési szokásainkat. Mivel a keresés hangalapú lesz, nem szavakra és rövid kifejezésekre fogunk keresni, hanem sokkal összetettebb, és hosszabb szóösszetételekkel fogalmazzuk majd meg mit keresünk. Ezt azt jelenti, hogy újabb lehetőségek nyílnak meg a kis tartalomszolgáltatók, és blogok számára. Mostanáig a nagy forgalmú szavakra és kifejezésekre – mivel azok viszonylag kis számúak voltak – a nagy portálok optimalizálták oldalaikat. Az élőszó egyediségére és végtelen számú kifejezési lehetőségére ez azonban már nemigen lehetséges. Ez pedig utat nyithat az egyedi tartalommal rendelkező kis oldalak és blogok számára – írja a kulcsszo.hu.

Átírja a piacot

A keresési szokások megváltozása teljesen átrendezheti a keresőoptimalizálással foglalkozó piacot. Nem kis tételről van szó. Az Egyesült Államokban az optimalizálással foglalkozó ügynökségek bevétele 550 milliárd forintot tesz ki, a fizetett keresések piaca megközelítheti az ötezer milliárd forintot. A keresési szokások megváltozása új módszereket követel majd, és vélhetően egyre nagyobb szerep jut a tartalommarketingnek.

Előnyben a helyi mikrovállalkozások

A Google Glass még egy téren újat hozhat. Egyre nagyobb jelentősége lesz a keresésben a térbeli információknak. Mivel a szemüveg viselőjének pontos helye jól meghatározható, így a kereső a helyi információkat fogja előnyben részesíteni. Ha étteremre keresünk, akkor vélhetően a közeli éttermek jobb helyezéseket fognak elérni, mintha ugyanezt a keresést, egy számítógép előtt ülve végeztük volna el. Előnyben lesznek tehát a helyi kisvállalkozások, és ez azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálásban is nagyobb szerep jut a Google Localnak és a vásárlói véleményeknek.

Isten veled Facebook?

A Google Glass a hírek szerint beépíti a Google+ és Google Maps alkalmazásait a szemüvegbe. Ezáltal a G+, mint közösségi média villámgyorssá válik a Facebookhoz és a Twitterhez képest, amelyek alkalmazásai ráadásul hamar le is meríthetik a szemüveg elemeit, ami szintén a Google+ segíthetik a közösségi média versenyében. Ha a keresőóriás szemüvege beváltja a várakozásokat, könnyen a közösségi média versenyét is megnyerheti vele.

Olvasóink írták

  • 1. Legs 2013. augusztus 26. 16:21
    „Forrás: naturalnews.com

    A Google internetes óriás egyik legújabb technológiai fejlesztésére figyelmeztető weboldal komoly nézettségre tett szert a közelmúltban, ahogy az emberek kezdenek ráébredni az újítás komoly adatvédelmi veszélyeire.

    A Stop The Cyborgs, azaz ,,Állítsd meg a kiborgokat!" nevű oldalt ,,a Google szemüveg és hasonló projektek ellen kampányának szánták. A mozgalom célja pedig megakadályozni egy olyan világ kialakulását ahol megszűnik a magánélet és teljes a kontroll," írják az oldal készítői.

    Aki esetleg nem tudná, a Google szemüveg egy olyan eszköz, ami a Google szinte határtalan adatbázisát kihasználva lehetővé teszi, hogy viselője folyamatosan, valós időben rögzítsen mindent, amit lát vagy hall, majd okostelefonja, az Internet vagy egyéb telekommunikációs eszközök segítségével azonnal közzétegye a felvételeket, az érintettek engedélye és/vagy tudta nélkül. (Illetve a szemüveg a viselője által kért adatokat jelenít meg a szemüveg ,,kivetítőjén".)

    ,,Már most is mindenkit nyomon követnek a mobiltelefonok, az Internet, a banki tranzakciók és térfigyelő kamerák segítségével. Miért ez a nagy felhajtás a szemüveggel kapcsolatban?" - kérdezik a Stop The Cyborgs oldalon.

    A Google szemüveg esetében, honnan tudhatná valaki, hogy éppen felvétel készül róla? A szemüveg kialakítása miatt ezt elég nehéz megállapítani.
    A felvétel nem egy biztonsági adatbázisba kerül, mint a térfigyelő kamerák esetében, ahol csak a biztonsági személyzet vagy az unatkozó informatikusok férhetnek hozzá.

    Többről van szó, mint a magánadatok megszűnéséről, írja a weboldal. A következmények súlyosak társadalmunkra nézve. Megszűnik a különbség a ,,digitális világ" és a ,,való világ" között. Az emberek egyre inkább a Google által közvetített információk alapján hozzák meg döntéseiket és viselkednek társaikkal. Egy idő után a Google szemüveg mondja majd meg, hogy mit tegyenek, vagy hogyan viselkedjenek.

    Az emberek fokozatosan megszűnnek autonóm egyénként viselkedni és a globális hálózat érzékelő pontjaivá redukálódnak. Nem lesz kettős személyazonosság, képmutatás vagy kísérletezgetés. Nem lesz hová menekülni online profilunk elől és ezt a rendszert egy maroknyi ember vagy cég irányítja majd.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Goldenblog: előkelő helyen végzett a kisalfold.hu közéleti blogja a Made in Hungary

A 19. helyen végzett a kisalfold.hu közéleti blogja, A bolygó neve: made in Hungary a Goldenblog… Tovább olvasom