Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

Focilázban égnek a webshopok (is)

A foci-vb nemcsak a sörforgalomra, de az internetes vásárlásokra is erősen hat.

Minden tizedik netes vásárló a vb kapcsán szerez be műszaki terméket a webshopokban – derült ki az Árukereső.hu friss felméréséből.

A piacvezető ár-összehasonlító oldal az idény vásárlási trendjeit vizsgálta: a nyári szezonban LCD tévé és DVD-lejátszó, valamint a fűkasza és sövényvágó az abszolút sláger. Az ár-összehasonlító portál partnerországaiban epilátort és tanszert keresnek a neten.

Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldala, az Árukereső friss felmérése szerint az internetes vásárlók tudatosan készülnek a nyárra és a foci-vb is nagy hatással van az eseményhez kapcsolódó termékek forgalmára. Akik a következő három hónapban tervezik műszaki cikkek beszerzését, azok közül minden tizedik ember a foci-vb kedvező akciókkal kecsegtető időszakára időzítette vásárlását. A nyári időszakban nemcsak a focira, de kertészkedésre is hajlandóak vagyunk többet áldozni: június és augusztus között például a fűkasza kereslete megkétszereződik és háromszor annyian kattintunk a sövényvágóért, mint az év többi részében. A hőségre rutinosan készülünk: ebben az időszakban megduplázódik a légkondicionálók kereslete. A legnépszerűbb sporteszköz pedig a bicikli; drótszamarat a nyári időszakban 25 százalékkal többen keresnek. Az Árukereső.hu speciális nyári aloldallal könnyíti meg a kánikulában árvadászók dolgát, ahol a foci- vb-re, de a nyaralásra, fesztiválokra készülők is megtalálják a leghasznosabb ajánlatokat.

Drótszamarat a nyári időszakban 25 százalékkal többen keresnek. Felvételünk illusztráció
Drótszamarat a nyári időszakban 25 százalékkal többen keresnek. Felvételünk illusztráció

˝A nyári hónapokban az érintőképernyős mobiltelefonok, LCD tévék és a hordozható DVD-lejátszók jelentős forgalomemelkedésére számítunk. A vásárlók 55 százaléka 50.000 forint felett tervez költeni nyári műszaki cikkekre. Felmérésünk szerint az emberek kétharmada gondolja úgy, hogy a minőség a legfontosabb a vásárláskor, de a konkrét beszerzésnél már az ár lesz a meghatározó˝ – mondta Rácz István, az Árukereső.hu Kft. marketingigazgatója.

Minél magasabb az ár, annál férfiasabb a döntés: a felmérés alapján ugyanis kiderült, hogy a vásárlásra költött összeg emelkedésével a nők befolyása csökken. Míg egy MP3-lejátszó megvásárlását a hölgyek határozzák el, addig egy 100.000 Ft feletti LCD tévé beszerzésénél jellemzően a férfiak mondják ki a döntő szót.

A felmérés vizsgálta több ország várható nyári eladási trendjeit is: míg mi, magyarok nyaralással és a foci-vb-vel vagyunk elfoglalva, addig keleti szomszédaink ilyenkor már készülnek az iskolára: a tanfelszerelések kereslete nyáron megháromszorozódik az Árukereső romániai partneroldalán. A strandolásról azért ők sem feledkeznek meg: fürdőruhából például négyszer több fogy. Bulgáriában a magyarokhoz hasonlóan megugrik a légkondicionálók kereslete, azonban a bolgárok nemcsak a hűs levegőre, hanem a makulátlan lábakra is igényesek: itt többek közt az epilátorok forgalma ugrik meg látványosan. A törökök nyáron is figyelnek a tisztaságra, a török ár-összehasonlító oldalon a légkondicionálók mellett a porszívók és a mosogatógépek kereslete is érzékelhetően megnő. A téli összebújások pedig meghozzák gyümölcsüket: ilyenkor fogy a legtöbb babakocsi is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VIVA Comet 2010 - SP és Hien a díjazottak között - Galéria

A zöld-narancssárga gömböket két soproni SP és Hien, valamint Barbee, az AFC és a BNF kapta. A… Tovább olvasom