Kisalföld logö

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -6°C | -1°C

Fizetés jár a kerékpározásért Nyugat-Európában

Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában adókedvezményt kaphatnak azok, akik kerékpárral járnak a munkahelyükre.
A munkáltatók a környezet védelméért fizetnek a biciklizésért, és azok kapnak többet, akik messzebbről tekernek, ugyanis a fizetség a megtett kilométerek után jár.

Belgiumban 20 eurócent, azaz csaknem 53 forintot lehet leírni kilométerenként, Hollandiában 15 centet (40 forintot), Nagy-Britanniában pedig mérföldenként adnak 20 pennyt, azaz kilométerenként mintegy 35 forintot. Belgiumban annyira népszerű ez a kezdeményezés, hogy a 2006-ban mért 140 ezerhez képest 2010-ben már 270 ezren tekertek a munkába. A belga adóhatóság tavaly összesen 43 millió eurót (11,36 milliárd forintot) fizetett a programban résztvevőknek.

"A magasabb üzemanyagárak és a környezettudatosság erősödése miatt is egyre több biciklis jelenik meg az utakon" - magyarázta Dieter Snauwaert, a kerékpárral a munkába program koordinátora. A programban résztvevő vállalatok közül a Colruyt üzletlánc például azzal támogatja a kerékpározást, hogy a munkahelytől legfeljebb 7 kilométerre lakó alkalmazottainak kerékpárokat ad és a karbantartási költségeket is átvállalja. A négy évvel ezelőtt indított programban jelenleg 2100 alkalmazott vesz részt.

A cég szóvivője szerint a biciklizéstől nemcsak a dolgozóik lettek egészségesebbek, hanem az üzletlánc is jól járt, ugyanis kevesebb parkolóhelyet kell biztosítania, és ez nem elhanyagolható szempont azoknál a városi üzleteknél, ahol nem egyszerű a parkolóhely bővítés. A 22 ezer alkalmazottat foglalkozató üzletlánc most azokra a dolgozókra is ki szeretné terjeszteni a programot, akik 7 kilométernél távolabb laknak. Nekik viszont már nem kell majd végig pedálozniuk, mert ők elektromos bicikliket kapnak.

Olvasóink írták

  • 10. humer 2011. július 03. 23:40
    „Ma Magyarországon a városba gépkocsival bejárást támogatja az állam elsősorban elszámolható km pénzben, illetve régebbi munkaviszony esetén a tömegközlekedését.
    Városon belül nem leírható semmi, jóllehet nagyobb távolságokat tesz meg valaki.

    Szerintem egységessé kellene tenni: a lakhely és a munkahely között lehessen igénybe venni, bármilyen közlekedési jármű használatához, adóból leírva.”
  • 9. bringaval 2011. július 03. 22:42
    „Quaestor: nincs kényszer! Ha valaki úgy érzi, a közlekedéséhez vagy a munkájának az ellátásához nem jó a bicikli, ne erőltesse! Csak azt szeretném, ha tudatosulna mindenkiben, azzal, hogy minél többen járnak biciklivel, senki nem járhat rosszul. Aki marad a kocsinál, élvezi a kevesebb dugót, az egészségbiztosító élvezi a kevesebb kiadást, a város a tisztább levegőt, az olcsóbb infrastruktúrát, a biciklis a biciklizést, az egészséget.
    A gyermeked pedig azt, hogy a dugómentes úton előbb hazaviheted az óvodából.”
  • 8. quaestor 2011. július 03. 22:01
    „Mire eltekernék a munkahelyemről meló után a gyerekekért az oviba, rég kiraknák őket, és hallgathatnám az óvónők sípolását az extra túlórákról miattunk.”
  • 7. anuvuk 2011. július 03. 19:23
    „A töltés sincs aszfaltozva, mégis lehet rajta kerékpározni, - ha kell Árpásig, Soborig!!!!
    -Ja és télen, ha csak az egyik utat lehetett megtenni kerékpározva, akkor is megérte!!
    Egyet ne feledjünk, azt csak szívvel kell tekerni,- nem kell nyavalyogni!!!!”
  • 6. bringaval 2011. július 03. 17:31
    „Addig, amíg a győrihez hasonlóan ócska tervezésű és kivitelezésű úgynevezett kerékpárutakkal gyötrik a város teljes közlekedését, aligha lehet számítani a biciklivel járás tömegessé válására.
    http://bringaval.uw.hu”
  • 5. anuvuk 2011. július 03. 16:53
    „miracle.
    A kerékpározást, egy kiegészítő mozgásnak vettem a világ életemben!
    A trabantos időben is inkább biciklivel mentem dolgozni, mert a Házgyárból míg haza értem legalább kifújtam magamat
    Érdekes a fizetős gondolattal, már akkor élcelődtem a főnökkel,- mondom, hogy lehet, hogy a falusiak 10 ezreket kaptak bérlet támogatást, nekem meg a kerékpárra egy fityinget nem fizettek! - Nyugaton még ezt is kitalálták, ezért is vannak előbbre.
    -De igazából a hobbim késztetett a kerékpározásra jobban, ugyanis, az odúk, fészkek felrakására a teleszkópos csöveket azon vittem! A gyűrűzéseknél mikor kimentem,természetes kerékpárral, kocsiból nem lehet madarászni.
    Bagoly fióka nézett ki az odúból, csak vissza ugrottam a csövekért és már vehettem is le, amit kellett!!!
    Jó bele gondolni, hogy rövidebb utakra, egyre népszerűbb a kerékpár!!
    Az ember sokkal szabadabbnak érzi magát, abszolút nincs dugó, - ja és a súly cipelése nélkül, szinte szárnyalt a kerékpár!!! " Madárvédelem - Természetvédelem"”
  • 4. Powerarc 2011. július 03. 13:48
    „http://www.bam.hu/”
  • 3. oPTiKa 2011. július 03. 13:02
    „Miracle, tévedsz. Beírná az adóbevallásba, hogy ő biciklivel jött. Akkor is, ha nem lenne biciklije. Az adóhatóság meg ellenőrizze visszamenőlegesen 3 évvel, hogy ki mikor ment biciklivel.

    Igaz, ha spiderz gondolatmenetét követem, akkor bevezetnék a kerékpárra is a kötelező menetlevelet (nem vezetése természetesen bírsággal sújtandó) és a fordított bizonyítási kényszert: Az adóellenőrzésnél visszamenőleg 5+1 évre minden napra bizonyítani kell tudni, hogy biciklivel mentél.

    Németországban is levonható a munkába menetel díja, igaz minden esetben, teljesen mindegy, hogy autóval, motorral, biciklivel megy a munkavállaló. Csak az összeg függ a járműtől és a szállított személyek számától.

    A kedves cikkírónak meg üdvözlet. Sikerült összekeverni a címben az adókedvezményt a fizetéssel. Pedig ez két teljesen külön fogalom. A cím így <moderálva>.”
  • 2. spiderz 2011. július 03. 10:35
    „Már el is képzeltem, hogy ez nálunk miképp festene:
    (Mos gonosz és cinikus leszek)

    - A kormány regisztrációs illetéket vezet be a kerékpárokra (a régi tulajok fél év haladékot kapnak)
    - A kerékpárok rendszámot kapnak, és adót fizetnek a bringa után az önkormányzatnak, útalap jogcímen
    (erre természetesen felállítanak egy hivatalt, és teletömik politikusokkal)
    - Bevezetik a pénzért megszerezhető kerékpáros jogosítványt 5 éves lejárati idővel
    - A kerékpárokat időszakos műszaki hatósági felülvizsgálatra kell vinni
    -Szigorodik a KRESZ kerékpárosokra vonatkozó része, a bírságok összege 30.000 - 300.000 Ft.
    - A MOL megemeli az üzemanyagok árát egységesen 1.000 Ft/l -re a piac beszűkülése miatt
    - A kerékpárosok a károsanyag-kibocsátás hiánya miatt környezetmegóvási járulékot fizetnek
    - A tömegközlekedési tarifák megötszöröződnek, a csőd szélén táncolókat az állam megmenti

    Cinikus (főnév): Gazember, aki olyannak látja a dolgokat, amilyenek a valóságban, és nem amilyennek látszaniuk kellene.”
  • 1. miracle 2011. július 03. 10:25
    „Nálunk ezt nem lehetne bevezetni, mert ez úgy működne, hogy a delikvens 6800 métert jönne autóval, aztán leparkolna, elővenné a biciklit,érkezéskor látványosan fújtatna és tartana a markát 7 km-ért.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

OXI az új gyilkos kábítószer

Brazíliából indult útjára az új gyilkos kábszer. A használói hét-tíz napig nem alszanak, és nem… Tovább olvasom