Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Csökkent a különbség a TV2 és az RTL Klub között

A két csatorna teljes napon majdnem egyenlő volt.


RTL Klub – tv2: 86-0

Az év 11. hete sem hozott változást a nézettségi adatok tekintetében, ugyanis az RTL Klub csaknem 12 százalékponttal előzte meg a tv2-t főműsoridőben, a 18-49-es korosztályban. Így a piacvezető csatorna folytatta győzelmi sorozatát és immár 86 napja a napi átlagokat tekintve minden este a legnézettebb a kereskedelmileg fontos célcsoportban.

Az RTL Klub a hangsúlyt a múlt héten a Minden Gyerek Lakjon Jól Alapítvánnyal közös jótékonysági akciójára helyezte. A ValóVilág4 keretein belül meghirdetett felhívás segítségével a hazai televíziózás legnagyobb és legsikeresebb adománygyűjtését szervezte meg a csatorna, az SMS-ezők jóvoltából több, mint 177 millió forintnyi adomány érkezett a rászoruló családok számára.

A hét legnézettebb műsora az RTL Klubhoz és a ValóVilág4-hez köthető. A kereskedelmileg fontos korcsoport körében a jótékonysági hetet lezáró gálaműsor vasárnapi összefoglalóját az éppen tévét néző 18-49-es korosztályból 757.888 fő követte végig. A top 20-as listán 20-ból 19 helyet egyébként a piacvezető RTL Klub szerzett meg. A tv2 ráadásul ezen a top 20-as listán csupán a 19. sorban szerepel először.

A hét legnézettebb közéleti, közszolgálati magazinműsora ismét a Fókusz lett, aminek a március 16-ai, szerdai adása 38,2 százalékos közönségarányt ért el. A 18-49-es korosztály körében a 11. hét legsikeresebb hírműsora szintén az RTL Klubon volt látható, a Híradó március 18-ai, péntek esti kiadása a korcsoport körében 34,5 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhet. Szintén a piacvezető csatorna szállította a legnézettebb főműsoridős filmet is, a Csúcsformában trilógia első részét a 18-49-es korosztályból 613.444 fő választotta vasárnap este. Folytatva a legeket, a legsikeresebb hazai gyártású napi sorozat továbbra is a Barátok közt volt, aminek a március 18-ai, pénteki adása 35,7 százalékos közönségarányt ért el. Ettől nem maradt el sokkal a legnézettebb heti külföldi sorozat, a CSI: Helyszínelők pénteki adása, ami 31,7 százalékos közönségarányt szállított, szintén az RTL Klubon.

a TV2 és az RTL Klub között

A két csatorna heti átlagos közönségaránya teljes napon majdnem egyenlő volt a teljes lakosság körében.

A teljes lakosság 2011 11. heti összesített nézettségi toplistájának első 10 helyéből négy TV2-es, hat pedig RTL-es műsor. A top 30 közé ezúttal két m1-es műsor is felkerült.

A teljes lakosság nézettségi toplistáján szokás szerint a két országos kereskedelmi csatorna műsorai váltogatják egymást. Az első három helyen a Fókusz, Barátok közt, Való Világ hármas szerepel. A Való Világ legnézettebb része a Minden gyerek lakjon jól című jótékonyság show volt, amely nézettségében több mint 2 százalékponttal elmaradt az előző heti párbajtól.

A jótékonysági program részeként a TV2 népszerű game showjának, A 40 milliós játszmának műsorvezetője, Rákóczi Ferenc egy műsor erejéig beköltözött a Való Villába, ahonnan élőben közvetítették a Sebestyén Balázzsal és Vadon Jánossal közösen vezetett reggeli rádióműsorukat, a Morning Show-t.

A negyedik helyen ismét a TV2 hírműsora, a Tények szerepel 17,6%-os nézettségével, ezt pedig az RTL hírműsora követi több mint 1 százalékponttal lemaradva konkurensétől.

A teljes lakosság összesített 30-es nézettségi toplistájának 26. és 30. helyére két m1-es műsor került: két Jókai klasszikus filmfeldolgozása, Az Aranyember és A Kőszívű Ember Fiai.

A 18-49 évesek nézettségi toplistáján többségében RTL-es műsorok szerepelnek. Az ötödik helyre felkerült a TV2 vasárnap esti Moziverzum filmje, a Csak a testeden át!, valamint a 10. helyre került a Tények.

A két országos kereskedelmi csatorna heti átlagos közönségaránya csökkent az előző héthez képest, azonban a TV2 közönségarányának csökkenése kisebb mértékű volt, mint az RTL Klubé. Így a teljes lakosság körében, egész napon csupán 1,9 százalékpont volt a különbség a két országos kereskedelmi csatorna közönségaránya közt. A közszolgálati televízió 7,8%-ával kiegészülve elmondható, hogy a három „nagy" heti átlagos közönségaránya majdnem 50%-ot (47,3) tesz ki.

Az előző négy héthez képest, a 18-49 évesek körében egész napon szintén mindkét csatorna közönségaránya csökkent. Főműsoridőben viszont, míg az RTL közönségaránya majdnem 10%-ot csökkent, a TV2-é 3%-kal nőtt.

Olvasóink írták

  • 3. buggyant 2011. március 21. 16:18
    „egyformán szar mindkettő.”
  • 2. mozart 2011. március 21. 14:51
    „Csak nem elpártoltak a VV-től a nézők, miután rájöttek, hogy csalás?”
  • 1. pozdorja 2011. március 21. 13:28
    „No? A hét híre mindjárt így hétfőn?
    Ez nagyjából annyira érdekes mint a többi közvéleménykutatós bigyó...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

´Kielégítem Alekoszt!´- pucér fotók a szexéhes modellről, aki a görögöt várja!

Máris előkerült VV Alekosz első önjelölt aráját, aki a villalakó párkereső műsorával kíván bevágódni… Tovább olvasom