Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Burgonyafőzelék light

Lakj jól kalóriaszegény ételekkel, italokkal. Receptekkel segítünk ebben, s ha Te is úgy akarod, - a fogyásban.

Burgonyafőzelék light

Hozzávalók 2 személyre:
4 db közepes méretű burgonya, 1 ek. olaj, 1/2 fej vöröshagyma, 1 dl zsírszegény tejföl, 1 ek. liszt, só, 1 babérlevél, pirospaprika.

Elkészítés:
Az olajon világosbarnára pirítjuk a megtisztított és lereszelt hagymát, meghintjük pirospaprikával, majd hozzáadjuk a karikára vágott burgonyát. Kevés vizet hozzáöntve, babérlevéllel, sóval ízesítve fedő alatt puhára pároljuk. A tejföllel símára kevert liszttel behabarjuk és még 1-2 pecig forraljuk.

Energia:
egy adag 315 kcal.

Jó étvágyat!


Tudtad?

A burgonya, a köznyelvben krumpli, tájnyelvi nevén kolompér, krompé vagy pityóka (Erdélyben), a burgonyafélék családba tartozó növény, amit keményítőben gazdag gumójáért termesztenek világszerte.
Fogyasztani kizárólag a gumóját szabad: a virágából keletkező bogyókban, a növény felszíni zöld részeiben, valamint a burgonyagumó „szemeiben" (rügyeiben) és a napon (fényben) tartott gumó megzöldülő héjában méreganyagot (
szolanint) fejleszt.



Egy-egy kifejlett gumó normális tömege 40–200 g, keményítőt, fehérjét, B-, C-, valamint kevés A- és K-vitamint tartalmaz.
Mindennapos, alapvető élelmiszernövény, kalóriatartalma 1/3-a a kenyérének. Könnyen emészthető; és hűvösben tárolva más zöldségekkel ellentétben jól és sokáig eltartható.
Nagyon sokféleképpen használhatjuk: leves, főzelék, olajban, vagy zsírban sütve, húsételekhez köretként, kenyér és egyéb kelt-, sült-, és főtt tészták készítéséhez. Fogyasztható nyersen is.
(Forrás Tudtad?/kép: Wikipédia)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sajtos brokkoli

Lakj jól kalóriaszegény ételekkel, italokkal. Receptekkel segítünk ebben, s ha Te is úgy akarod, - a… Tovább olvasom