Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 27°C Még több cikk.

Az RTL csoport magyar nyelvű csatornái vitték a nyarat

Az RTL Klub nyári (június-augusztusi) főműsoridős közönségaránya 1,6 százalékponttal emelkedett a tavalyihoz képest, amíg a TV2 közönségaránya a tavaly nyári 17%-ról 14,5%-ra csökkent. Ekkora különbség (7 százalékpont) 2007 óta nem volt a két csatorna között a nyári hónapokban.
A nyár slágere: Éjjel-Nappal Budapest

Az RTL Klub nyári nézettségi mutatóinak pozitív alakulása mögött elsősorban az Éjjel-Nappal Budapest sikere állt, 28,6%-os átlagos közönségarányával a 18-49 éves korosztály körében, ami még úgy is jóval fölötte volt a nézettségi versenyben minden versenytársánál, hogy rövidebb volt és a korábban megszokottnál később került adásba.

Az RTL Klub műsorai a nézettségi lista előkelő helyein

Az 1 perc és nyersz! mindig, a Fókusz pedig két estét kivéve minden alkalommal megelőzte a vele párhuzamosan sugározott más csatornák műsorait a 18-49 éves korosztály körében. Az ügyességi vetélkedő átlag 22,1 %-os nézettséget, míg a közéleti magazin 23,4 %-ot hozott nyáron a 18-49-es korcsoportban.

A Híradó nézettsége itt átlag 23,3 %-os volt (18-49 éves korosztály), s bár a konkurens hírműsor július 29-től korábban kezdődött, ez az RTL Klub Híradójára kevés hatással volt.

A nyár egyik kiemelkedő eseménye az augusztus 20-án sugárzott István, a király jubileumi előadása volt. A rockoperát összesen 730.866-an látták (4+). A 18-49-es korosztályban 24,9 %-ot ért el, vagyis minden más csatornán sugárzott műsornál többen nézték abban a műsorsávban. Augusztus 20-án csak a tűzijátékra voltak ennél valamivel többen kíváncsiak.

Augusztus 21-én visszatért a nyári szünetről a Barátok közt, amely azon a héten a 18-49 évesek körében rögtön a legnépszerűbb műsornak bizonyult.
Az augusztus végén új évaddal induló sorozatok közül a Dr. Csont magasan megelőzte az összes többi csatorna műsorát a hétfő esti sávban, a 18-49-es korosztályban 20,4 %-ot produkált. A mentalista ugyanígy egyértelműen maga mögé utasította más csatornák kedd esti programját, 23,8 %-os nézettséget ért el a 18-49 évesek körében.

Az RTL csoport magyar nyelvű kábelcsatornái a kábelpiac élén

A magyar nyelvű kábelcsatornák közül az 1. és 2. legnézettebb csatorna a Film+ és a Cool. A nyári eredményeket vizsgálva a Film+ a 18-49 éves korosztály körében 5,6%-ot(egész nap), a Cool 5,5%-os(egész nap) nézettségi eredményt hozott.

A Cool esetében ez az eredmény tartós stabilitást, a Film+ esetében - ami tavaly 4,5%-os nyári nézettségi eredményt hozott ennek a korosztálynak a körében – komoly emelkedést jelent. A tavaly októberben indult, és azóta számos nézettségi sikert elérő RTLII nyáron 1,4%-os nézettséget produkált a 18-49 éves korosztály körében, ami annál is inkább jó eredmény, mert a gyártott műsorok nyári szüneten voltak.

Az idén januárban bevezetett és RTL3 néven sikeressé váló (a Cool, a Film+ és az RTL II reklámidejét együttesen, tükörblokkokban) értékesítési modell nyáron a TV2-t is legyőzte a nézettségi versenyben. Az RTL3 csatornacsoport együttes 12,5%-os közönségaránnyal (június-augusztus, egész nap, 18-49 éves célcsoport) a második számú hirdetési csatorna volt az RTL Klub után, megelőzve a 12,0%-os közönségarányú TV2-t.

A Prizma, a Sorozat+ és a Film+2 – is növekvő számokat produkált a nyáron. A Muzsika Tv (egész napos) eredményei is jobbak versenytársánál, a Nóta TV-nél (a június-augusztus átlag nézettség a 18-49-korosztályban: Muzsika TV - 0,74 % a Nóta TV - 0,67%).

Olvasóink írták

  • 1. ATXadmin 2013. szeptember 02. 19:31
    „Az RTL csoport magyar nyelvű csatornái vitték a nyarat
    és hova?? a szeméttelepre?mert odavaló”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A következő! - másfélmillióan néztek bele az M1 új vetélkedőjébe

Csaknem másfél millió ember nézett bele A következő! című vetélkedőbe, amelynek első adását… Tovább olvasom