Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Ajándékcsere - minden a kereskedő jóindulatán múlik

Ha "selejtes" karácsonyi ajándék kerül a fa alá - azaz kiderül, hogy egy elektromos készülék hibás vagy nem működik, számla vagy blokk ellenében - a jogszabály szerint - gond nélkül kicserélik az üzletekben. Ha viszont hibátlanul működik, csak épp a színe, a mérete vagy a márkája nem tetszik a megajándékozottnak, esetleg már több is van belőle a családban, csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy mi történik.
A szokásos jótállási szabályok alapján minden kereskedőnek ki kell cserélnie a hibás árut akkor, ha a vásárláskor a vevő nem tudott a hibáról. Ez a közhiedelemmel ellentétben az akciós termékekre is vonatkozik - mondta el a Független Hírügynökségnek a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője. Kivétel ez alól, amikor a csere a javítási költségeknél "aránytalanul nagyobb" többletköltséggel jár, ez azonban ritka eset - tette hozzá Kathi Attila.

A jogszabály azonban nem segít akkor, ha hibátlan árut szeretne kicserélni a vásárló. Ilyenkor csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy a bizonylattal együtt visszahozott ajándékot kicseréli-e másikra, vagy esetleg levásárolhatják az árát az üzletben. Ezt nem írja elő semmilyen jogszabály, de szerencsére egyre többen vezetnek be ilyen kedvezményes időszakot karácsony után - mondta Kathi Attila. A fogyasztóvédelmi szóvivő szerint már az ajándék megvétele előtt érdemes feljegyeztetni a vásárlók könyvébe azt, hogy a kereskedő belement-e abba, hogy esetleg később kicserélje az árut. Előfordulhat ugyanis, hogy amikor a nem kívánt ajándékkal visszamegy valaki az üzletbe, megpróbálják letagadni azt, vagy egy másik eladó áll a pult mögött, aki nem tud erről.

Olvasóink írták

  • 10. O.Cs. 2008. december 27. 13:36
    „http://www.fogyasztovedok.hu/?cid=jotallas_szavatossag”
  • 9. O.Cs. 2008. december 27. 13:27
    „Korrekt5!!!

    Előbb(értelmesen)olvasd el az alant leírt hozzászólásokat utána írj!
    Először is 3napon belül híbás árut köteles lenne cserélni de mivel bolond lenne
    ugyanolyan gépet elfogadni marad a jogszabály szerinti pénzvisszaadás esetleg levásárlás
    de ez a vásárló döntése.Azt sem mondta neki senki h törje rájuk az ajtót,vagy te azt tennéd?
    A gép nem sérült nem tudom honnan vetted!!! Nem indult el neki!!!
    fogyasztóvédelem.hu
    fogyasztóvédelem.com
    Érdemes körülnézni.
    és nyugi!!! :-)))”
  • 8. Korrekt5 2008. december 27. 11:54
    „senkinek sem KÖTELES kicserélni a hibátlan árunt, DE!...

    ....van egy ugynevezett "nyitott vásárlás" kb egy hét ,
    és azok a boltok-cégek-áruházak stb akik hozzávannak kapcsolódva e szervizhez, ök az originált-bontatlan árut visszacserélik.....itt aztán már semmi más nem kell mint egy kis figyelmesség a vásárlótól, hogy megkérdezze van e ilyen szolgáltatás vagy nincs mielött megveszi az árut, ez ennyire egyszerü.
    Ez egyébként EU-s szabály-javaslat.


    FEDYT - igen, vissza kell, hogy vegye ha meg az az összes dokumentáció ami az áruval vele jár.....csak avval számólhatsz, hogy meg lessz vizsgáltatva, hogy nem e te okoztad a sérülést....sok szerencsét

    (olyan süket dumával meg ne menj, hogy ismered a jogaidat, normális-kedves fellépéssel többre mész, mert ez esetben semmi jog nem segit föleg azért mert nincs meg az eredeti kartonja és nekik is vannak jogaik)”
  • 7. pinkpanther 2008. december 27. 07:49
    „De igen, 8 napon belül (éljenek az utolsó pillanatban vásárlók) köteles az értékesítő kicserélni az árut, anélkül, hogy megindokolná a vevő. (ld.: Mézga Aladár okosságai) :)”
  • 6. fedyt 2008. december 26. 10:44
    „Tescoban!
    Remélem "fogyasztópátiak"!
    Már volt velük hasonló dolgom, akkor minden simán ment. De most.. Nem voltam elég előrelátó.”
  • 5. O.Cs. 2008. december 26. 10:24
    „fedyt!

    Végülis nem a csomagolást vetted meg!
    Vidd vissza mielőbb és higgadtan add elő a témát és
    tudatosítsd ,hogy ismered a jogaid.
    Melyik boltban vetted?”
  • 4. fedyt 2008. december 26. 10:03
    „Én inkább érdeklődnék. Notebook-ot vásároltunk, azonban nem működik. Egyszerűen nem indul el. A csomagolást azonban teljesen használhatatlanná tettem.
    Így is kötelesek visszacserélni 3 napon belül?”
  • 3. elemér 2008. december 25. 18:02
    „Én vásároltam a net-n és tisztában vagyok jogaimmal. Hamis Sony memoria kártyát kaptam jó áron. Mese nem volt mert a Paypal-t használom. Semmit nem küldtem vissza és a pénzt simán visszautalták számlámra.”
  • 2. elemér 2008. december 25. 15:56
    „Karácsony nem azért van hogy észnélkülj vásárolj, hanem hogy adj többet magadbol azoknak akik erre rászorulnak. Ezért is olyan népszerü ez a video a youtube-n. Ez egy mozgalom, Vegyük vissza a karácsonyt. Viral video, vagyis nagyon sokan nézik.

    http://www.youtube.com/watch?v=Cm9UT81rUrI”
  • 1. O.Cs. 2008. december 25. 13:38
    „Mindenesetre a kereskedők nagyon utálják a tudatos , jogaival
    tisztában lévő vásárlót.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Emlékszik még? - Ez volt 2008 - június

Meghalt Fejtő Ferenc és Sánta Ferenc is, Fodor Gábor lett az SZDSZ elnöke és bejelentették, hogy… Tovább olvasom