Kisalföld logö

2018. 11. 18. vasárnap - Jenő -1°C | 5°C Még több cikk.

A nők otthonosabban mozognak a közösségi médiában

A 18-64 éves, legalább egy közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele már napi szinten használja az ilyen jellegű oldalak egyikét. Az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a Myspace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média 2011. januárban végzett közös kutatásából.

A felmérésben részt vevő 18-64 évesek több mint fele (56%) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk – állapította meg a Marketing&Média megbízásából a KutatóCentrum által elvégzett ez év januári felmérés. A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatalok aknázzák ki: a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

Facebook – töretlen fejlődés

A KutatóCentrum által vizsgált oldalak – iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter – között még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, a közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Ugyanakkor a Facebook továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat, miközben az iWiW-en regisztráltak száma némileg csökkent. „Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a Facebook felhasználóinak száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét" – mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb, mint a vezető portálok esetében (10%). Ha együtt vizsgáljuk a regisztrációk és a tényleges látogatók számát, árnyaltabb képet kapunk. A legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka inaktív felhasználó. Az iWiW tagok már jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.

A közösség és a nemek kapcsolata

A férfiakhoz képest alacsonyabb reklámkerülés, ugyanakkor magasabb aktivitás jellemzi a nőket a közösségi oldalakon. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. „A közösségi oldalt használó nők ezen kívül gyakrabban lépnek be csoportokba, illetve próbálnak ki kisalkalmazásokat. Ez tevékenység a hölgyek 40, a férfiaknak csupán 30 százalékára jellemző" – emelte ki Sütő Anna. A nemek közösségi médiához kapcsolódó viszonyát a népszerűbb oldalakra vonatkozó használati szokások is jól megkülönböztetik. Az iWiW-en és a Facebookon a nők az aktívabbak, míg a Myspace és a Twitter inkább az erősebb nem képviselőit készteti cselekvésre.

A kutatás hátteréről:
A cikk adatai a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös kutatásának eredményein alapulnak, mely 2011. január 13. és 18. zajlott. A villámkutatásban 1714-en vettek részt, a megkérdezettek kor, nem, valamint településtípus tekintetében reprezentálják a 18-64 éves internetezőket. A megállapítások a kutatás során vizsgált közösségi oldalak közül legalább egy oldalt használó internetezőkre vonatkoznak.
A felmérés további részletei megtalálhatóak a KutatóCentrum weboldalán (http://www.kutatocentrum.hu/tanulmanytar), míg a villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Julianne Moore De Niróval forgat

Az idén negyedszer is Oscarra jelölt Julianne Moore szerepet vállalt a Nick Flynn amerikai író… Tovább olvasom