Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

A kesztyű ébreszti fel az elszundító sofőrt

Alvásriasztó autóskesztyűt fejlesztett ki egy magyar feltaláló. Elsősorban az autóbuszvezetőknek ajánlja, mert hangtalan, nem zavarja az utasokat, és télen nem fázik a kesztyűben a vezető keze. A prototípus a napokban készült el. Mellette megszületett az olcsóbb, ujjakra húzható rezgős önébresztő készülék is.
Mindkét találmány azt érzékeli, ha elernyed a vezető izomzata. A középső és a gyűrűs ujj között egy nyomó mikrokapcsoló található, amikor elengedi a kormányt a kéz, és szétnyílnak az ujjak, a kapcsoló működésbe hoz egy elektromos rezgető motort. A vibráló érzés erőssége tetszés szerint változtatható. A szerkezet elemmel vagy feltölthető akkumulátorral működik. Ezek észrevétlenül nem merülhetnek ki, mert lemerülés előtt folyamatos rezgéssel jelez a készülék lemerülésig - mondta a Független Hírügynökségnek Blahó Miklós, feltaláló.

Az autós alvásriasztóknak többféle változata létezik. Két kormányra szerelhető, és olcsóbb kézi változatok. Ez utóbbiak ujjra húzhatók, vagy tenyérre csíptethetők. Valamennyi érzékelőt, és szirénázó riasztót tartalmaz. Az alvásriasztóhoz készült egy tesztelő berendezés is, amellyel a sofőr ellenőrizheti, mennyire fáradt. A körülbelül 8x15 cm-es doboz tetején piros lámpák vannak, alattuk pedig gombok. A lámpák váltakozva villannak fel, és azt méri a szerkezet, milyen gyorsan nyomja meg valaki az alattuk lévő a gombot.

Több mint 1300 halálos közúti baleset történt tavaly Magyarországon. Becslések szerint ezeknek a fele azért következett be, mert a vezető elaludt.

Olvasóink írták

  • 5. zotya975 2008. december 24. 09:49
    „Lehet, hogy nem tuti ötlet, de dícséretes, hogy vki legalább próbálkozik ilyen dologgal. Volt hasonló a vasúti átjáróknál is, az is csilingelne a vezetőnek, ha piros van. De persze ha van szeme, akkor látja is. Be kell tartani a szabályokat, és nem kell mindenáron kierőszakolni az igazunkat, inkább menjél később morogva, hogy vki elédvágott, minthogy az intenzíven beszéljétek meg kinek is volt igaza.”
  • 4. Korrekt5 2008. december 23. 22:37
    „..egyébként is, mire elengedné a kormányt már rég nekiszágúldana valaminek.
    Csak annyit kell tudni, hogy hány kilamétert halad az ember egyetlen 1 másodpersz allatt ha mondjuk 100-al megy?
    Tehát, a kesztyü nem ér rá reagálni mert az elernyedés és az érzékelö bekapcsolás együttesen hosszú idö, a baleset megtörtént és a kesztyü berreg az árokban:(
    A kesztyü halva született találmány, nevetséges ....”
  • 3. ideals 2008. december 23. 18:42
    „Igazat adok zotyának! - a felelősségteljes vezetést semmi nem pótolhatja! - és még akkor is történhet baj!

    Most voltam a boltban. Főúton lakunk, ballagok hazafelé, elmegy egy autó, a keresztutcából (ez egy szabályos keresztút, semmi kanyar, jóformán derékszögek) meg mint a villám, a sötétből két kölyök vág át a főúton, kivilágítatlan biciglivel, nem tudom hányas sebbel.. - ha egy fél perccel később jön a kocsi, eltrafálja őket. A kiskölökre ráóbégattam, mi van, ha elcsapja az autó? - ő meg csak vonja a vállát... - belegondolni is rossz..”
  • 2. Judytka 2008. december 23. 18:13
    „Én díjazom a találmányt...szerintem hasznos dolog!Gondolom,ha beválik sok embert ment majd meg..
    (sajnos én is egy "alvó"vezető miatt veszítettem el a férjemet...)”
  • 1. zotya975 2008. december 23. 12:40
    „Jó dolog, csak egy a bökkenő, hogy nem zárja ki az emberi tényezőt. Aki nem akart az úton meghalni az eddig is megállt pihenni ha fáradt volt. Aki meg csak haladni akar folyamatosan az ezután sem fogja használni a készüléket. Inkább a fejekben kéne rendet tenni vhogy.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

2008 halottai II.: Albert Györgyi, Séf bácsi, Derrick

2008 második felében halt meg Szolzsenyicin, Paul Newman, Jászai Joli néni, Bálint Ágnes, Albert… Tovább olvasom