Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

A karcsú nő 10 titka!

Ígéretünkhöz híven folytatjuk súlykontroll programunkat, vagy kevésbé elrettentő szavakkal szólva: újabb tanácsokkal segítünk a testsúlyod megőrzésében, illetve tippeket adunk, hogy a felesleges kilóktól mielőbb megszabadulhass.

 

Pontokba szedtük...
... azokat az alapszabályokat, amelyek betartásával biztosan ellenőrzés alatt tartható testünk, tehát különösebb erőfeszítés nélkül megőrizhetjük súlyunkat. (Hangsúlyozottan: anélkül, hogy BÁRMIRŐL le kellene mondanunk.)

Akik olvasták előző összeállításunkat (Együk magunkat soványra!), azoknak sok mondat visszaköszön majd, a rendszeresség azonban csak az alábbiak figyelembe vételével alakul ki. Mindez azt jelenti, hogy igenis változtatni kell bizonyos dolgokon, ha úgy tetszik hibákon, melyeket nap, mint nap elkövetünk, s aztán persze nem csoda, ha a mérleg mutatója kileng a nem kívánatos irányba.

 

És még egy dolog...
Sokszor hallhattuk, olvashattuk sztárok, énekesek, színésznők, manökenek, topmodellek szájából a következő mondatokat:

-          Én nagyon szerencsés vagyok, sohasem hízom el.

-          Heti háromszor járok konditerembe, legalább  két órát edzek.

-          Napi rendszerességgel futok, aerobikozok.

-          Nem eszem édességet, zsíros ételeket, fehér kenyeret.

-          Nem iszom alkoholt.

-          Stb.

A sort folytathatnánk. Ezek a mondatok senkit ne kedvetlenítsenek el, ugyanakkor természetesen önmagában mindegyik lehet igaz és így nem varázslat, ha az illető hölgy bomba nő. A gyors anyagcsere veleszületett szerencse, ha fogalmazhatunk eképp, ugyanis egyes emberek valóban több kalóriát megehetnek, mert szervezetük gyorsabb ürít, kvázi a plusz nem tud lerakódni. Az önsanyargatásnak is nevezhető szigorú diéta és edzésterv pedig nyilván meghozza a kívánt eredményt. Nemcsak karcsú, de szépen formált is lesz a test. Ámde kínok árán.
Akarjon ilyen életet egy sztár! Legyünk őszinték, ha már a sztárság pozitívumait nem élvezhetjük, ilyen beszabályozott életre sem vágyunk.



Akkor mit tegyen az egyszerű „földi halandó"?
Nos, íme a 10 aranyszabály!


1. Rendszeresség mindenben.
Ragaszkodjunk a napi ötszöri étkezéshez. Ami a főételeket illeti: egyiket sem szabad kihagyni. Az ebéd mindig meleg étel legyen, ha erre valamely okból nincs mód, vacsoránál pótoljuk az elmaradást. A tízórai és az uzsonna akár gyümölcs, műzliszelet,

 Stb. is lehet, de kis csoki, fagylalt, krémtúró, sütemény is beiktatható, ha súlymegtartás és nem fogyás a cél.

2. Bevásárlás okosan.
Mindig nézzük meg az ételek kalóriatartalmát. Nem kell megtanulni, rövid időn belül rögzül az ételtípus kategóriája, így kontroll alatt tarthatjuk könnyedén a testünket: nyilvánvaló példa:  ha délelőtt elnyaltunk egy kétgombócos fagyit, uzsonnára egy kis gyümölccsel kompenzálhatjuk az össz bevitt kalóriamennyiség figyelembevételével azt, vagyis tízóraira több kalória ergo délután kevesebb. És nincs lelkiismeretfurdalás. Vásárlásnál ügyeljünk arra, hogy minden kalóriakategóriájú étel legyen otthon. Ha csak csokival van otthon tele a kredenc… gondolom, érthető.


3. Étterem, büfé - nem kivétel!
Rendelésnél szintén vegyük figyelembe, hogy aznap már ettünk és mit. Egy nem vagyok túl éhes – füllentése magunknak is megbocsátható. Az alkohollal, koktélokkal vigyázzunk, több is kalóriabomba. (Csak zárójelben jobb ma vigyázni, mint holnap reggel úgy kelni, hogy a tegnapot ma le kell koplalnom.)


4. Sport, torna, edzés - kicsit kell!
Általában se időnk, se energiánk rá, pedig az egészségünk miatt fontos a mozgás. De néhány trükköt azért bevethetünk: ne liftezzük, használjuk a lépcsőt, ne menjünk autóval, ahová nem  muszáj, gyalogoljunk, kiránduljunk a hétvégéken, szabadnapokon, fedezzük fel újra a kerékpározás örömeit, nyáron az úszás, télen a korcsolyázás lehet nemcsak kitűnő alakformáló/karbantartó, de még jó hobby is. És napi tizenöt perc otthoni torna, biztos beiktatható, ha jól szervezzük a napjainkat.



5. Élvezzük az ételek ízét!
Ne tévézzünk, intézzük az ügyeinket, vezessük az autót, böngésszük az újságot evés közben. Az a tíz perc az étkezésről szóljon. Ne sajnáljuk az időt rá. Így azt is észre fogjuk venni, hogy nem akkor kell letenni a kanalat, ha üres a tányér, hanem amikor jól laktunk.

6. Nassolás - tiltsd meg magadnak!
Nos igen ez egy kardinális kérdés, mert a legszigorúbb diétát könnyen sutba vághatjuk még a puffasztott búzaszeletek állandó ropogtatásával is. Pedig az kalóriaszegény, na de egy csomag már majd 400 kcal! Két jó módszer ellne: vagy nincs megbontva a konyhaszekrényben, irodai asztalfiókban semmilyen zacskó, doboz, ami nasira csábít, vagy rávesszük magunkat a számolásra, és max. 3-5 darabnál riadót fújunk. (Egy jó módszer még a piros szalaggal való átkötése is a csomagolásnak, ez ugyanis szintén a Stop!-ra és a lelkiismeret felébresztésére hív fel.)


7. Folyadék - kell!
Tudjuk, ezerszer elolvastuk már mindenhol, napi 2-3 liter ajánlott. És ez nemcsak az egészséges életmód tanácsadó heppje, jótékonyan telít is, kvázi kevesebbszer leszünk éhesek. Tartsuk be, de ugye nem kell külön hangsúlyozni, hogy ne cukrozott szénsavas üdítőt válasszunk, és persze ne is alkoholt.

 

8. Mérleg: sarokba vele!
Bőven elég havonta egyszer ráállni. Ha odafigyelünk a fentiekre, úgyse érhet kellemetlen meglepetés. Fontos, hogy ha ráálltunk a napi rendszeres 2-3 liter folyadékra tuti többet mutat majd a mérleg, még a reggeli toalett után is. Ez nem plusz kilót jelent – nyilván. Ha erős a gyanúnk a hízásra, mérőszalaggal a mell, derék és fenék hármas centiméterét ellenőrizzük le. Viszonyítsuk a korábbi méretekhez. (Így azt is megtudjuk hízás esetén, mely területre van hajlamunk a hízásra, ez személyenként egyedi.)


9. Kalóriák - kontroll alatt.
Átlag testlakatú, felnőtt nő és férfi estében 2000, illetve 2500 kcal napi bevitele ajánlott a szakirodalmak szerint (alap + felhasznált pótlása - minderről következő írásunkban részletesen olvashattok). Nyilván ezek olyan átlagszámok, melyek csak „bevitel-mutatónak" jók. Például: ha nagytakarítást végeztünk, szaunáztunk, hegyet másztunk, egy jót szexeltünk stb., jóval több, ha egész nap a tévé előtt feküdtünk, vagy egy könyvvel kezünkben hasaltunk az ágyon, kevesebb kalória elegendő aznapra (alap). Plusz itt az anyagcsere-gyorsasság kérdése, a rendszeres sport vagy épp a gyerek után való rohangálás már a napi rutin részévé vált cselekedete, amik szintén több kalóriát égetnek, vagyis ekkor többet is ehetünk (felhasznált pótlása).


10. Ne görcsölj a súlyod miatt!
A legfontosabb az önelfogadás minden körülmények között, értsd: bármelyik súlycsoportba is tartozol. Csak az egészséges önbizalom, önismeret, testkép-ismeret vezet el a változtatás szükségességének belátásához. Csak az ad erőt a fentiek betartásához, esetleg csökkentett kalóriamennyiséggel a fogyókúra elkezdéséhez és véghezviteléhez.
Aki szeret, úgyis úgy szeret, ahogy vagy, aki meg nem, az, kit érdekel?


 

Következő írásainkból:
A folytatásban a kalóriadzsungelben segítünk eligazodni, egyszerű kategorizálással feloldva a feladatot. Szót ejtünk majd a legtutibb zsírégető mozgásokról, nemcsak a sport témaköréből. Ezután terveink szerint átveszünk néhány „csodatévő" fogyókúra-módszert. És leleplezzük a hazugságokat…

Olvasóink írták

  • 20. maradando 2010. február 24. 01:23
    „19.A mai világban öngyilkossággal felérne a személyes adatok kiszolgáltatása. De baráti chet beszélgetést ,szivesen folytatnék veled továbbra is .A fórum egy űde színfolt a vélemények űtköztetésére .
    Arra továbbra is szűkség van! (Viszont javaslom a chet.hu-t)Szerinted elvetélt ötlet ?”
  • 19. macskaszem 2010. február 22. 14:37
    „18. Ha jól tudom személyes adatokat nem is lehet leírni. Különben ismeretlenektől nem is szoktam leveleket kapni.
    Bár sokszor kapok kéretlenül fogyókúrára invitáló levelet. Ha legalább férfiak zaklatnának tudnék válogatni. (ezt azért ne vedd komolyan)”
  • 18. maradando 2010. február 21. 23:42
    „17.A kamera praktikus dolog:de íllúzióromboló is néha . A cikben is szereplő 10 női titok ,csak akkor izgalmas,ha nem egyszerre zúdul az ember"fiára". Minden új dokogban van valami jó.Igy lesz ez a levelezéssel is:szelektálásra kényszerit.( Leveleket nem szoktam kéretlenűl írni.Velem nem lesz gondod.)
    Régi "vágású" felfogásom van.Mig a hőlgy le nem ejti szándékosan ,a földre a "zsebkendőjét"addig a kapcsolatfelvétel=TABU. /Jelképesen értendő/”
  • 17. macskaszem 2010. február 21. 18:05
    „15. Tényleg a 7-es jól gondoltad. Valahova kamerát raktál hogy ennyire tájékozott vagy? A leveleim is máshol találhatók de majd megszokom.”
  • 16. macskaszem 2010. február 20. 14:21
    „15. A kérdésedre a válasz: Teljes sötétség a fejemben és nincs itthon senki hogy megkérdezzem. Valami hasonló de tudod én csak használó vagyok a lényeg hogy működjön. Mindent újra kellett gyűjtögetnem írnom. Még szerencse hogy jó a memóriám csak azt felejtem el mit hova rakok és hogy bevettem -e az" öreguras" gyógyszert. (na jó az még nem kell) A kicsi szívemre kell pirula de az nem vészes akár 100 évig is élhetnék vele már ha akarnék.”
  • 15. maradando 2010. február 20. 00:00
    „14.Windows 7 az újdonsűlt talán? Szeretem a galambokat,de a te űzeneteidet jobban várom.Ha picit lassú is az űzenet váltás,tudok várni. Meg aztán ha a galambod, nem szó szerint adja átt az űzenetedet:jól nézűnk majd ki. Tűrelem Rózsám ,a rózsán tővis is terem!”
  • 14. macskaszem 2010. február 19. 19:28
    „13. Új rendszer van a gépen és piszok lassú így lehet hogy postagalambbal fogok üzenetet küldeni mert lehet hogy gyorsabb lesz. Csak a macska meg ne fogja.
    ilyeneket ne írjál hogy milyen ezermester vagy mert mindjárt sírva fakadok. Apukám is mindent megcsinált itthon és tudod hogy a lányok olyan férfit keresnek aki hasonlít hozzá. Hát rólad már lemaradtam sajnos.
    Remélem elmegy ez az üzenet ha nem megy a galamb.”
  • 13. maradando 2010. február 19. 12:19
    „12.Ne mérgelödj ! A korai ráncosodás =belső lelki fájdalom megjelenése. Nincs csak természetes gyógymód.
    A szépségiparnak csak a kéz és lábápolásnál engedek teret.De ezt sugalmazom a női környezetemnek is !
    Az irásaim időpontja ,már az orvosi esetek kategóriájába esnek bele.(Sajnos tudom) Volt már rá példa 2 napig nem aludtam mert 3 szoba,konyha fűrdőszoba ,mellékhelyiségeket kellett festeni ,és tapétázni.(Ezeket magam végzem ,mert olyan lesz amire én szeretném !) Életem során,hobbyból,kényszerből sok szakmát elsajátitottam. Szeretek mindent,(mindenkit)csak már tűrelem és energia válság kezdi felűtni a fejét nálam.
    Folyt következik. maradando”
  • 12. macskaszem 2010. február 18. 15:06
    „11. Az előbb már írtam neked csak nem küldte el a gép. Na ilyenkor vagyok mérges.
    Úgyis a böjti időszak következik bár szinte naponta gyakorolhatjuk. Jó üzlet ez a fogyókúra mindent el lehet adni ami egy dekával is fogyaszt. Olyan mint a szépségtermékek kb. olyan a hatásuk is. A korral meg együtt jár a ráncosodás is de legalább nem fáj. Álmatlanság ez éjszakai írogatás vagy a munka vége?”
  • 11. maradando 2010. február 18. 00:03
    „10. Minden viccet a megfelelő helyen,időben,és a társaságnak,vagy alkalomnak megfelelő tálalásban.
    Feltűnt e neked,hogy a legjobb,legtutibb ,leggyorsab fogyókúra recepteket "KÖVÉR NŐK" reklámozzák ?
    A számitógépes világhálon sok "kéretlen levelet,űzenetet"kaphatsz. Jó dolog a szelektálás mert "kéretlen"
    és"könyőrtelen"emberkék is megjelennek a szinen.Akik ellen nem léteznek "vírusírtó" ellenszerek !
    Ne kedvetlenitsen el a modortalan hozzászólás:vele jár a XXI századdal. (Az irónia néha őlni képes ,ha jól használod)”
  • 10. macskaszem 2010. február 17. 10:15
    „9. Ne is írd le mert nem szeretem csak a szalonképes vicceket vagy legalábbis ami még tűrhető. Az persze túlzás az egész napi evés de egyszerre nem tudok sokat enni kivéve az édességeket. De legalább jóízűen lehet falatozni így a fogyis tanácsoknál lapozni szoktam. De nem is ülök sokat egy helyben mert utálok tétlenkedni . Itt is épp megnézem a híreket meg még pár helyen és megyek. A virtuális közösségi életem meg szinte teljesen lecsökkent pedig annak idején épp ezért kezdtem el gépezni. Jó hát szelektálok is. Ki kell érdemelni hogy írjak valakinek. Legalább míg olvasod soraimat nincsenek más gondolataid.”
  • 9. maradando 2010. február 17. 00:57
    „8.Bölcs döntés. Igy szép és tartalmas lesz az egész napod.
    De kár,hogy nem irhatom le az ide vágó viccet.Abszolute nem szalonképes,sajnos.”
  • 8. macskaszem 2010. február 15. 11:27
    „7. Jó megfogadom a tanácsodat ha így akarod. Akkor maradok modell alkatú ha nem baj. De ez nem azt jelenti hogy anorexiás vagyok. Naponta csak egyszer eszem. Reggeltől estig.”
  • 7. maradando 2010. január 19. 12:49
    „Ne hízz el !Ennyi!”
  • 6. dr73 2010. január 18. 22:24
    „Genetika.”
  • 5. Icsi235 2010. január 18. 21:45
    „Mozgás!Mozgás!Mozgás!
    Ennyi a titok!”
  • 4. Truder 2010. január 18. 18:50
    „Hűha, mekkora titkok... egy titok van. Csak attól nem hízunk, amit nem eszünk meg :))
    Mozgás!”
  • 3. Esther 2010. január 18. 17:36
    „En az egyetemen sporttudomanyt is tanultam. kiegeszitenem a sport temakört azzal, hogy ha valaki fogyni akar 15perc torna nem eleg. 30perc aktiv mozgas utan kezd el a szervezet zsirt egetni, addig csak vizet veszit. es nem csak az a lenyeg hogy mit ne együnk...együnk hust, de ne körettel hanem salataval. valamint amit az iro irt hogy 2000-2500kaloria..az kilokaloria.”
  • 2. Mankapunka 2010. január 18. 01:46
    „Legolcsóbb az ágyhoz való láncolás,valakit meg kérsz rá,önmagad emészted fel. Mennyivel olcsóbb.

    Céges hólánc meg ingyen van a kocsihoz télen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 1. elemér 2010. január 17. 21:52
    „Olyasmiket együnk és igyunk ami nem serkenti az étgyvágyat. Ilyen például a zöldtea de nem cukorral.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Itt az új fiúbanda, a BNF!

Új fiúbanda tűnt fel Magyarország zenei palettáján, a háromtagú BNF zenekar. Tovább olvasom