Kisalföld logö

2018. 04. 22. vasárnap - Csilla, Noémi 12°C | 23°C Még több cikk.

A kábelcsatornák új sorrendje: Film+, Cool, Viasat3

Az RTL Csoport két kábelcsatornája, a Film+ és a Cool az elmúlt két évben átvette a vezetést a Viasat3-tól a kábelcsatornák hazai piacán.
2011-ben az első negyedévben még a Viasat3 számított a legerősebb kábelcsatornának, ekkor a 18-49-es célcsoporton 5%-os közönségaránnyal rendelkezett, 2013 első negyedévére azonban ez megváltozott: a Film+ és a Cool kéz a kézben átvette a vezetést, mindkét csatorna átlagosan 5,1%-os közönségarányt tudhatott a magáénak 2013 első három hónapjában. A Viasat3 az idei év első három hónapjában teljes napot vizsgálva már csak 3,9%-os share-t ért el az 50 alatti felnőttek körében.


A két csatorna nemcsak a kábelcsatornák piacán versenyképes, a földi sugárzású csatornák közül 2013 első negyedévében az M1-et is megelőzte, hiszen a közszolgálat fő csatornája mindössze 4,7%-os közönségarányt ért el a 18-49-es célcsoporton teljes napot vizsgálva. Még szebb eredménynek számít, hogy a Film+ a húsvéti hétvégén a TV2-t többször is képes volt megelőzni: március 30-án, szombaton a Film+ A rettenthetetlen c. filmmel 10,2%-os közönségarányt ért el, a film sávjában (19:40-22:55) a TV2 7%-os share-t gyűjtött be a 18-49-es célcsoporton (Igazából apa, A jég fogságában c. filmek mentek ekkor a TV2-n), április 1-jén pedig a Die Hard 4.0 – Legdrágább az életed című film 17,6%-os közönségarányt ért el a 18-49-es célcsoporton, a film ideje alatt a TV2 12,4%-ot tudhatott a magáénak.

A tavaly megjelent két új kábelcsatorna, az RTL II és a SuperTV2 immáron több mint fél éve a piacon van, s bár a SuperTV2-nek az áprilisi adatok alapján nagyjából 25%-kal magasabb a lefedettsége, mint az RTL II-nek, az RTL II egész napot és főműsoridőt vizsgálva egyaránt 2%-os közönségarányt ért el az 50 alatti felnőttek körében áprilisban, míg a SuperTV2 egész napot vizsgálva 1,5%-ot, a főműsoridőben pedig 1,4%-ot.

Az RTL II eredményeit tovább szépíti a tény, hogy a Szombat esti láz után nem esett vissza a csatorna a show előtti szint alá, ami annak köszönhető, hogy a hétköznapi főműsoridő műsorait a nézők láthatóan megszerették, legyen szó akár a Segítség, bajban vagyok! című doku-reality-ről, vagy éppen a Barátok közt 22:30-as ismétléséről.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar pavilon is lesz a cannes-i filmfesztiválon

A pavilon célja, hogy a hazai és a nemzetközi szakmabeliek számára méltó találkozási helyet… Tovább olvasom