Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

A benzin- és a dieselmotor uralja a magyar piacot

A válság és a benzin árának növekedése ellenére még mindig a belső égésű motorral rendelkező gépjárművek vannak előtérben.

Az elmúlt két évben a válság és a benzin árának nagyarányú növekedése ellenére még mindig a belső égésű motorral rendelkező gépjárművek vannak előtérben a háztartásokban, és nem nőtt szignifikánsan az új, gáz vagy hibrid meghajtással rendelkező autótulajdonosok száma.

Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a válság ellenére a 18-29 éves korosztályban közel 10 százalékkal emelkedett az új autótulajdonosok aránya, a használtautó piacon a Suzuki és a Ford márka tudott az elmúlt két évben legnagyobb növekedést elérni, és habár nem szívesen váltanak szervizt az autósok, ennek ellenére a válság hatására nőtt a kisebb autószervizek piaci részesedése.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és –javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választásának okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás, amely során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.

A belső égésű motorok előtérben

Az autóállomány összetételében a használt üzemanyag tekintetében nem történt érdemi változás 2008-hoz képest: a gépkocsik 89 százaléka benzines hajtású, és 13 százalék gázolajjal működik. Habár már megjelentek az új gáz, illetve hibrid hajtások, még mindig a belső égésű motorral felszereltek járművek vannak előtérben a piacon. A Bosch vállalatcsoport számára az elektromos járműmeghajtású megoldások jövőjét szolgáló fejlesztések kiemelt kutatás-fejlesztési feladatok. A cég várakozásai szerint világszinten az autózási szokások területén 2020-tól állhat be az a változás, hogy az elektromos vagy hibrid meghajtású járművek piaci részesedése nagyobb arányban fog növekedni.

Teljes cikk itt olvasható>>

Olvasóink írták

  • 8. Mankapunka 2010. június 16. 12:32
    „Még páran írjátok le az összeadásaitokat.”
  • 7. who 2010. június 16. 08:00
    „Ismét sokkal-sokkal okosabbak lettünk...”
  • 6. Primax 2010. június 16. 07:47
    „"...a gépkocsik 89 százaléka benzines hajtású, és 13 százalék gázolajjal működik."
    89 % + 13 % = 102 %
    Komoly...”
  • 5. Lobbo71 2010. június 16. 07:36
    „Amíg van olaj, addig az olajlobbi nem engedi elterjedni az alternatív hajtásokat. Egy elektromos autó ezerszer egyszerűbb, olcsóbb, megbízhatóbb, mint bármelyik benzines, a dízelről nem is beszélve. De nem terjed, mert nem terjedhet. Az utóbbi 5-6 évben rengeteg használható elektromos autó jelent meg a médiában pár napra, aztán szépen a feledésbe merültek.”
  • 4. peterschwarcz 2010. június 15. 20:50
    „2. hozzászólás Bububácsi
    ezt igen csak együtt írtuk :)”
  • 3. peterschwarcz 2010. június 15. 20:49
    „Ez hogy jött ki?
    "nem történt érdemi változás 2008-hoz képest: a gépkocsik 89 százaléka benzines hajtású, és 13 százalék gázolajjal működik."
    89% + 13% = 102%
    több gépjármű használ benzint és gázolajat mind amennyi legyártottak...................

    csak így tovább!!!!!!”
  • 2. Bububácsi 2010. június 15. 20:43
    „Ha 89 % benzinnel, 13 % gázolajjal működik, akkor az mennyi is ? Ejnye az a fránya matek.....”
  • 1. oPTiKa 2010. június 15. 18:43
    „Júhúúú, ismét egy naaagyon meglepő, rengeteg új információval szolgáló cikk :-)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szexepil-iskola

Mi az a szexepil? Mitől szexis egy nő? Mit jelent a szexuális kisugárzás? És melyik boltban kapható? Tovább olvasom