Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Négyesélyes a győri Evita

Az Evita próbái augusztus végén kezdődnek a Győri Nemzeti Színházban, a bemutató tervezett időpontja október 18. Rövidesen az sem lesz titok, hogy ki énekli a premieren a főszerepet. A hétfői meghallgatásra húszan jelentkeztek fővárosi és vidéki színházakból.
Forgács Péter

– A Győri Nemzeti Színházban hagyományosan nagy hangsúlyt kap a musicaljátszás – mondta a darabválasztásról az igazgató. – Csupán öt-hat jelentős musical van még, amelyet el lehet játszani Győrött. Az Evitát, úgy érzem, nemcsak el lehet játszani, hanem el is kell játszani egy ilyen hagyományokkal rendelkező színházban. A színpadnak és a társulatnak is olyan adottságai vannak, amelyek szinte követelik ennek a musicalnek a bemutatását. A Miss Saigon, A nyomorultak, a Chicago után egyszerűen nem hiányozhat az Evita a palettáról. Felmerült bennem a Jézus Krisztus szupersztár vagy a Sakk musical bemutatása is. Végül Molnár László rendező barátom győzött meg az Evitáról. Ez annak ellenére sem lerágott csont, hogy nagy sikerű film készült belőle a közelmúltban. Aki látta filmen vagy tévében, kíváncsi lesz rá a színházban is.

Nagyon fontos, hogy ki játssza Evita szerepét. Sok-sok szempontnak kell megfelelni. Fontos a megjelenés, a magas szintű énektudás és a színészi játék. Gyönyörű, ám nagyon nehéz szerep. A színésznőnek este hét órától tíz óráig folyamatosan a színpadon kell lenni, a dalok nehezen énekelhető magas hangokat tartalmaznak, és ami talán a legnagyobb feladat Evita számára, hamvas, gyönyörű lányból beteg, törődött asszonnyá öregedni. Több kiváló színésznőt láttam a meghallgatáson, aki kiválóan alkalmas a szerepre. Nehéz döntés lesz kiválasztani a legjobbat.

 
Molnár László és Forgács Péter

Molnár László

A rendezőt A nyomorultakban Jean Valjean szerepében zárhatta szívébe a győri közönség.

– Nagyon komolyan készülök a darabra. Úgy gondolom, hogy egy új típusú, látványos Evitát hozunk létre. Venekei Marianna lesz a koreográfus, akivel biztosan jó lesz együtt dolgozni, hiszen én is eredendően táncos vagyok.

Egy musical gerincét a díszlet ötletessége, látványa határozza meg. Természetesen mindig egyenrangúként kell kezelni a díszletet, a jelmezeket, a látványt, az énekeseket. Ezért nehéz a musical mint műfaj. Mindennek egyenértékűnek kell lenni. Ha egy prózai előadásnál gyengébb a díszlet, az nem olyan nagy baj, de a musicalnél ez nem fordulhat elő. A musicalnek az adja meg az erejét, ha minden összhangban van.
A zsenire mindig várni kell. Én a korrektségre törekszem. Mindenhova korrekt előadásra szerződöm, a zsenialitása majd kiderül. Ehhez azonban az kell, hogy minden összhangban legyen és a művészek is jó passzban legyenek. Azt meg tudom ígérni, hogy egy nyugat-európai szintű előadást hozok létre. Látványában, hangulatában, hangzásvilágában, zenekarában, énekesekben újszerű produkciót szeretnék megvalósítani, ami egy új lépcsőfokot jelent a Győri Nemzeti Színház musicaljátszásában.

Koós Réka

Koós Réka

A meghallgatásra érkezők között ismerős arcokat is fel lehetett fedezni. Koós Réka zongorakíséretre és zenei alapra is énekelt az Evitából. A művésznő Győrött korábban a Hairben Peggy, A nyomorultakban pedig Fantine szerepében nyújtott emlékezetes alakítást. A meghallgatáson a Whistle Down The Wind című Webber-musicalből énekelt egy dalt.
– Nagyon szerettem Győrött játszani és ezt őszintén mondom, nem azért, mert most itt vagyok. Imádom a várost és a társulatot is nagyon kedvelem. A meghallgatásra nem lehetőségként tekintek, mint realitásra. Ez csak meghallgatás. Ha megkapom a szerepet, az már lehetőség a művészetem megmutatására. Sok nagyon tehetséges lány jött el, aki megérdemli a szerepet.

Nem szeretnék az elbizakodottság hibájába esni. Evitát Miskolcon is énekeltem és nagyon szerettem ezt a szerepet. Mindig a kedvenc musicalem volt és a főszerep a szívem csücske volt már akkor is, amikor még arra sem mertem gondolni, hogy én ezt valaha el tudom énekelni.
Már annak is örülök, ha Győrbe levezethetek az autópályán. A szerepről csak akkor szeretnék beszélni, ha realitássá válik.

A meghallgatásra nem gondoltam, hogy elhozom a haknirepertoárom háromnegyed részét. A musical nagy slágerét énekeltem. Az Evitának van néhány nagyon kényes pontja, amellyel a nem szoprán énekesnőknek, mint nekem is, meggyűlhet a bajuk. Ezeket a magasságokat akartam megmutatni, hogy én ezeket ki tudom énekelni. Úgy érzem, sikerült. A rendező és az igazgató korábban már hallotta tőlem az Evitát, de a miskolci előadás óta eltelt egy kis idő. Szültem, és a hangom is változhatott. Az idő múlásával és hormonálisan is változhat egy énekesnő hangja. Ezért is tartottam fontosnak a meghallgatáson való megjelenést, hogy a jelenlegi állapotát is ismerjék a hangomnak.
Evita nekem a kedvenc szerepem és ezért csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni. Úgy érzem, a karakterem és a habitusom is illik erre a szerepre, de nehezen éneklem ki a magas hangokat. Komoly trenírozással és beénekléssel a kívánt eredmény azonban elérhető. A táncos jelenetek, a kemény koreográfiák nagyon komoly felkészülést, állóképességet kívánnak meg az Evitát játszó színésznőtől.

Polyák Lilla

Polyák Lilla

Eljött a meghallgatásra Polyák Lilla, akinek karrierje szülővárosából, Győrből indult. A padlás című musicalben tűnt fel és mára a fővárosi színházak ünnepelt művésznője. A meghallgatásra férje, Homonnay Zsolt is elkísérte, aki nőnapon az Adagióval Győrött is szerepel, áprilisban pedig a Marica grófnő férfifőszerepét játssza a folyók városában. Polyák Lilla szívesen jött a meghallgatásra.

– Tizennyolc éves voltam, amikor A padlásban a kölyök szellemet játszottam. Azóta született két gyönyörű fiam és jelentős szerepeket játszhattam a budapesti színházakban. Győrre mindig szülővárosomként tekintek. A győri színházban nevelkedtem, és boldogan állnék újra ezeken a deszkákon. Az Evita meghallgatására magamtól is eljöttem volna, de Forgács Péter és Molnár László is felhívott, hogy szeretnének meghallgatni.

Az Evita fő számát már énekeltem különböző műsorokban, de az egész szerepet még nem játszottam soha. Evita szerepe a musicalirodalom első tíz legnehezebb szerepe között van egészen biztosan, amit érdemes egy musicalszínésznőnek elénekelni. Nem tudnék olyan embert mondani, aki ne szeretné ezt legalább egyszer eljátszani az életben.

Az énekes kihíváson túl ez a figura egy nagyon összetett szerep, amit megformálni nagyon nagy kihívás. Számomra a küzdeni akarása, és ahogyan hatni tud az emberekre, igazán vonzó.

A Marica grófnő premierjén biztosan itt leszek Győrben és megnézem a férjemet. Gyakran meglátogatjuk édesanyámat a négyéves Zsomborral és a tizenegy hónapos Bulcsúval. Remélem, a családi találkozásokon túl is lesz okom Győrbe jönni…

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Le kell zárni a Diana-aktát!

„Cirkusszá" fajult a néhai Diana hercegnő halálának körülményeit vizsgáló londoni felső… Tovább olvasom