Kisalföld logö

2017. 08. 20. vasárnap - István 17°C | 23°C Még több cikk.

Jól nyaralhat, ha ismeri a jogait

Nyaralások esetében a leggyakoribb fogyasztói panasz, hogy az utazási iroda által szervezett úton az utasok mást kaptak, mint amit az irodában, kiváltképp a szerződésben ígértek nekik. Mit tehetnek? Ebben segítenek a Győr-Moson-Sopron megyei fogyasztóvédelmi egyesület elnökének, Horváth Lászlónak a tanácsai.

˝Az utazási szerződésben vállalt szolgáltatás teljesítéséért az utazdásszervező felel. Ha az utazásszervező a vállalt szolgáltatást nem az utazási szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a szolgáltatás díját (részvételi díj) arányosan leszállítani˝ – ezt kormányrendelet biztosítja. Amennyiben bármilyen probléma merül fel az utazás során, a kifogást haladéktalanul az utaskísérővel vagy annak hiányában a helyszíni szolgáltatóval kell közölni. Az utaskísérő köteles a helyszíni szolgáltatónak a kifogást bejelenteni, mindezeket jegyzőkönyvbe foglalni, és abból egy példányt az utasnak átadni. Utaskísérő hiányában – ha a helyi szolgáltató a panaszt nem orvosolta – az utas az utazásszervezőt, az utazásközvetítőt köteles tájékoztatni.

Ha bármilyen igénnyel kíván az utas fellépni az utazást követően, köteles azt az utazási irodánál bejelenteni. Amennyiben nem vezet eredményre bejelentése, igényét érvényesítheti a békéltető testületeknél, illetve a bíróságon.

Fotóillusztráció: internet
Fotóillusztráció: internet

Még az utazási szerződés aláírása előtt tisztázzák, az utazási iroda, amellyel szerződést kívánnak kötni, utazásközvetítő vagy utazásszervező. A kormányrendelet értelmében az utazási szerződés nem teljesítéséből vagy hibás teljesítéséből eredő károkért az utazásszervező felel, azonban a szerződés teljesítésével kapcsolatos szavatossági, kártérítési igényét az utazásközvetítőnél is bejelentheti az utas.

Fontos, hogy vetessünk fel jegyzőkönyvet, melyet érdemes fotókkal illusztrálni, és adjuk azt át az utazási iroda képviselőjének. Ha ez nem lehetséges, írassuk alá a dokumentumot utastársainkkal.

Az utazók pozícióját erősíti az utazási irodákkal szemben a 2008 végén elfogadott kormányrendelet, amely az utazási szerződéssel kapcsolatos jogi kérdéseket szabályozza. Azáltal biztosít nagyobb védelmet, hogy számos olyan esetet nevesít, amelyre korábban csak általános szabályok vonatkoztak. Egyértelműen kimondja például, hogy ha a szálloda telítettsége nem teszi lehetővé az utasok elhelyezését, az utazási iroda viseli a felelősséget. Ilyenkor az utazási iroda vagy helyettesítő szállást biztosít, vagy ha az utas ezt indokoltan nem fogadja el, állni köteles a hazaút költségeit.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyest

A nyest bundájának alapszíne szürkésbarna, fedőszőrei nem alkotnak tömött szőrzetet. Torokfoltja… Tovább olvasom