Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

Új sláger: homok a szélben

Másodszor vendégeskedik a Forma–1 mezőnye arab országban a hét végén. A bahreini pályán sok szakértő szerint a sivatagi homok lesz a fő ellenfél.

Kezdjük az időjárás-jelentéssel: ma 30, holnap 34, vasárnap 33 Celsius-fok várható az első Forma–1-es Bahreini Nagydíj helyszínén, Szahírban, amihez pénteken és vasárnap erős széllökések, sőt, a futam napján viharok is társulnak. Mindezt nem a szokásos gumiháború előjátékaként említem, hanem azért, mert a mezőny a héten kis túlzással a homokkal volt elfoglalva. Az elmélet szerint a sivatagban épült pálya mellett a szél a kis szemcséket könnyen felkapja, ami gyengíti a tapadást és gondot okozhat a motoroknak. A mérnökök emiatt sokkal jobban figyelnek a légszűrőkre, mint máskor.

Az idényt két győzelemmel kezdő ferraris Michael Schumacher mindenesetre óvatosan nyilatkozott. „Forró verseny vár ránk. Ne feledjük, Malajziában felhős volt, s ha kisütött volna a nap, nehezebb dolgunk lett volna. Új pályán versenyezni mindig izgalmas. A számítógép-szimulációk szerencsére segítenek abban, hogy legyen elképzelésünk a beállításokról, de sok függ a hőmérséklettől, az időjárástól és az aszfalt felületétől." Csapattársa, Rubens Barrichello azt említette a nehézségek között, hogy a pálya körül kevés olyan „tereptárgy" van, ami segítené a versenyzőket az ideális fékezési pontok megtalálásában.

Köztudott, 2004-ben két új helyszín is bemutatkozik a Forma–1-ben: most a bahreini, szeptemberben pedig a kínai. Utoljára 1999-ben került új nagydíj a programba (a malajziai). Az 1958-as Marokkói Nagydíj óta ez a második eset, hogy a száguldó cirkusz mezőnye arab országban vendégeskedik. Az 5417 méter hosszú szahíri aszfaltcsíkot 16 hónap alatt építették fel, többek között 70 ezer köbméter beton és 8500 tonna acél megmozgatásával. A terveket az a Hermann Tilke készítette, aki sok más mellett a sepangi, a sanghaji és a készülő isztambuli pályát, valamint a módosított Nürburgringet, Hockenheimet és a Hungaroringet is jegyzi. A ring csupán 45 ezer embert tud befogadni, igaz, a 36 szigetből álló országban mindössze 670 ezren élnek.

A pályán 15 kanyar (hat bal- és kilenc jobb-), valamint négy jelentősebb egyenes található (közülük a leghosszabb a célegyenes a maga 1090 méterével). A leggyorsabb kört 1 perc 33 másodperc körülire várják a szakemberek. A verseny lebonyolításában ötszáz pályamunkás segédkezik, s az ázsiai ország Ausztriából, Ausztráliából és Franciaországból kapott segítséget, hogy ki tudja állítani a szükséges létszámot. Az már most biztos, hogy az 57 körös futam zárása rendhagyó lesz: tiszteletben tartva a helyi szokásokat a dobogósok nem alkohollal, azaz pezsgővel, hanem egy szén-dioxiddal dúsított gyümölcsitallal ünnepelnek.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sztrájk lassítja az olimpiai készülődést

A legnagyobb görög szakszervezet általános sztrájkot hirdetett, s ez újabb késedelmekhez vezethet a… Tovább olvasom