Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Új Ferrari, régi forma

Kezdjük a végével: valószínűleg a vasárnapi, 30. Brazil Nagydíj volt az első, amelyen a győztes pilótát elfelejtették leinteni...
E feladatra az egykori futballcsillagot, Pelét kérték fel, aki a baklövést ekképpen magyarázta: „ A verseny vége felé szóltak, hogy a kockás zászlóval menjek fel az emelvényre. Amikor felértem, azt mondták, még van egy kör. Hátrafordultam, s közben Michael Schumacher már a célban volt. ”
A ritka malőrig persze történt egy s más. Kis híján Juan-Pablo Montoya lett az első versenyző, akire alkalmazhatták az új szabályt, miszerint a balesetet okozó versenyzőt a következő nagydíjon tíz rajthellyel hátrább sorolják. A Williams-BMW élről induló pilótája hibázott az első kanyarban, s nem tudta visszaverni a címvédő támadását. A következő hosszú egyenesben aztán nekikoccant a német Ferrarijának, aminek hatására első légterelője a levegőbe repült, ellenben a német gond nélkül tudott továbbszáguldani. Kétségtelen, hogy a kerpeni agresszívan védte pozícióját, s az is, hogy Montoya gyorsabb volt, ennek ellenére forrófejűségnek tűnt a kolumbiai manővere. Szerinte azonban a világbajnok sportszerűtlenül vezetett, mert „ becsapta előtte az ajtót ” . „ Elég gyors voltam, hogy megnyerjem a versenyt ” – vélekedett Montoya. Ebben lehet némi igazság, mert mindössze 1 perc 11 másodperc hátránnyal ért célba, hol-

ott a fél mezőnyön át kellett verekednie magát. Érdekesség, hogy az ütközés éppen ott történt, ahol tavaly Jos Verstappen letarolta az első győzelme felé haladó Montoyát.
A verseny első húsz perce Rubens Barrichellóról szólt. A Ferrari második számú pilótája csupán nyolcadikként startolt, de sorra előzte a riválisokat. A 14. körben csapattársa került sorra, aki meg sem próbálta feltartani a hazai pályán láthatóan mindent beleadó Rubinhót. A közönség nem sokáig örülhetett, mert az idén Mika Häkkinen tavalyi pechsorozatához hasonlót produkáló Barrichello a 17. körben a hidraulika problémája miatt kiállni kényszerült.
A hátralévő kétszáz-egynéhány kilométeren csak az volt a kérdés, melyik Schumacher nyeri a nagydíjat. Ez végül az először az F2002-es Ferrariban versenyző négyszeres világbajnoknak sikerült, bár húsz körön keresztül a sarkában autózott Ralf. A harmadik helyen David Coulthard ért célba. Sokáig úgy tűnt, hogy ezúttal a McLaren mindkét pilótája pontot szerez, azonban Kimi Räikkönen kerékagyhiba miatt három körrel a vége előtt kicsúszott.
A végeredmény: 1. M. Schumacher (Ferrari) 1:31.43,663, 2. R. Schumacher (Williams- BMW), 3. Coulthard (McLaren-Mercedes), 4. Button (Renault), 5. Montoya (BMW- Williams), 6. Salo (Toyota).
A vb állása. Pilóták: 1. M. Schumacher 24 pont, 2. R. Schumacher 16, 3. Montoya 14, 4. Button 6, 5. Coulthard és Räikkönen (McLaren-Mercedes) 4 – 4. Konstruktőrök: 1. Williams-BMW 30, 2. Ferrari 24, 3. McLaren-Mercedes 8.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szép szó nem használt

Így, egyet aludva a történtekre döbbenhet rá igazán az ember, mekkora lehetőséget is hagyott… Tovább olvasom