Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Tudósítás a Forma- 1- es Magyar Nagydíjról

Káprázatos győzelmet aratott vasárnap a spanyol Fernando Alonso a Forma–1-es Magyar Nagydíjon. Ilyen fiatalon még senki nem állhatott a dobogó legfelső fokára. Baumgartner Zsolt élete első versenyén helyt- állt, de motorhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet.

Baumgartner Zsolt
Magyar szempontból történelmi futamnak ígérkezett a vasárnapi hungaroringi Forma–1-es futam, hiszen Ralph Firman szombati balesete után megnyílt az út Baumgartner Zsolt előtt, hogy első magyarként a Jordan-Ford színeiben bemutatkozzon az autóssport elit kategóriájában. Az írt egyébként nem viselte meg különösebben hatalmas bukása, vasárnap délelőtt már jókedvűen sétált a paddockban, igaz, jobb kezével mankóra támaszkodott.

Giancarlo Fisichella
Baumgartner az időmérő edzésen a 19. helyre kvalifikálta magát. Gary Anderson vezető mérnök szerint legalább egy másodperc maradt benne, miután gyors körében véletlenül benzintakarékos üzemmódra kapcsolt. A magyar pilóta ideiglenes csapattársa, Giancarlo Fisichella a Kisalföld kérdésére a futam délelőttjén elmondta, hogy Zsoltnak nagyon nehéz dolga volt szombaton, hiszen néhány órával az edzés előtt kellett beugrania, de a legjobbját nyújtotta. „Fontos, hogy megcsinálja a versenyt. Ha nem olyan gyors, az most nem számít, a lényeg, hogy tanuljon és tapasztalatokat szerezzen" – tette hozzá.

Ez sajnos nem sikerült Baumgartnernek. Jó rajtot vett ugyan, s feljött a 16. helyre, majd két pozíciót visszacsúszott, amit sokáig tartott, sőt, több alkalommal Fisichelláéhoz hasonló köridőt ment. A verseny felénél aztán a 15. helyről motorhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet – csapattársát „másolta", akinek hat körrel korábban füstölt el az autója.

Fernando Alonso
A verseny persze nem csak a Jordanről szólt, sőt. Az élről – Malajzia után idén másodszor – Fernando Alonso indulhatott. A spanyol álomrajtot vett, csöppnyi esély sem volt arra, hogy az első kanyarig bárki megelőzze. Az első másodpercek nyertesei közé tartozott Mark Webber, aki a harmadikról a második helyre, és Kimi Räikkönen, aki a hetedikről a harmadikra jött fel, miközben a pálya porosabbik oldaláról startoló két Williams visszaesett, ráadásul Ralf Schumacher meg is pördült a harmadik kanyarban.

A Renault spanyol pilótája mintha más autóval versenyzett volna, mint a többiek: körönként két-három másodpercet vert az egész mezőnyre. Igaz, a nagyok közül ő volt az első, aki szervizelt, de nagyon hamar kiderült, hogy ezen a délutánon a három bokszkiállás a sláger. Ilyetén módon a futam harmadára nyilvánvalóvá vált, hogy Alonsót csak valamilyen balszerencse foszthatja meg élete első győzelmétől.

A verseny ettől függetlenül összehasonlíthatatlanul izgalmasabb volt, mint az utóbbi években, részben köszönhetően a hosszabb célegyenesnek. Az első visszafordítóban több látványos előzés is történt, itt hagyta le Webber R. Schumachert, R. Schumacher Webbert, valamint ugyanő a
Rubens Barrichello
bátyját is. Amint az várható volt, a 12-es kanyar átépítése nem eredményezett újabb előzési pontot.

A hétvége a baleseteké is volt. Firman szombaton, Rubens Barrichello pedig vasárnap  járt pórul. Történt, hogy a 19. körben a Ferrari bal hátsó kereke egyszerűen leszakadt, az autó irányíthatlanná vált, s a brazil körülbelül kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel ütközött a gumifalba. Szerencsére sérülés nélkül úszta meg a kalandot.

Montoya
A finálé is tartogatott még izgalmat. Néhány körrel a vége előtt a harmadik helyen autózó Juan-Pablo Montoya kicsúszott, de óriási mázlival pozícióvesztés nélkül tudta folytatni a küzdelmet. A bombaformában lévő Alonso a végére ugyan körönként egy-két másodperccel lassabra vette a tempót, de még így is lekörözte Michael Schuma-chert. Győzelme világrekord: ilyen fiatalon – 22 évesen és 26 naposan – még senki nem állhatott a dobogó legfelső fokára. (A korábbi csúcsot Bruce McLaren tartotta 1959 óta.)

A végeredmény azt is jelenti, hogy a Williams átvette a vezetést a Ferraritól, az egyéni összetett pedig hallatlanul szorossá vált. Az olasz istálló visszaesésére jellemző, hogy a júniusi Európai Nagydíj óta csupán 36 pontot szerzett, miközben a Williams 65-öt, míg a McLaren 39-et.

A végeredmény:

1. Alonso (Renault) 1:39.01,460,
2. Räikkönen (McLaren-Mercedes) +16,768,
3. Montoya (Williams-BMW) 34,537,
4. R. Schumacher (Williams-BMW) 35,620,
5. Coulthard (McLaren-Mercedes) +56,535,
6. Webber (Jaguar-Cosworth) 1.12,643,
7. Trulli (Renault) +1 kör,
8. M. Schumacher (Ferrari) +1 kör.

Az állás:

Pilóták:
M. Schumacher
1. M. Schumacher 72 pont,
2. Montoya 71
3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 70,
4. R. Schumacher 58,
5. Alonso 54,
6. Barrichello (Ferrari) 49,
7. Coulthard 45.

Konstruktőrök:
1. Williams-BMW 129,
2. Ferrari 121,
3. McLaren-Mercedes 115,
4. Renault 78.

A dobogósok nyilatkozatai:

Fernando Alonso: – Fantasztikus hétvégét zártam, hiszen enyém volt az első rajthely, majd a győzelem sem maradt el. Csodálatos érzés a siker! A pálya kiváló volt.

Kimi Räikkönen: – Jól sikerült a rajtom, de Fernando ellen nem volt esélyem. Remélem, hogy a következő futamra még jobb lesz az autóm, már csak azért is, mert harcban vagyok a világbajnoki címért.

Juan Pablo Montoya: – Nehéz dolgom volt az előzéseknél, pedig az autóm jónak tűnt. A megpördülés szerencsére nem veszélyeztette a harmadik helyemet. Mindent megteszek a világbajnoki cím megszerzéséért, de Michael Schumacher nagyon erős ellenfélnek tűnik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ralf Schumacher a legjobb a szombati edzéseken

A német Ralf Schumacher (Williams-BMW) lett a szombati két szabadedzés összesítésének legjobbja a… Tovább olvasom