Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

Startol a Forma–1-es idény: Kimi vet, úgy arat?

Autósport - Vasárnap rajtol az 59. Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság első futama az ausztráliai Melbourne-ben. Az idény 18 versenyből áll, eggyel többől, mint tavaly.
A Magyar Nagydíjat augusztus első hétvégéjén rendezik. A szakemberek és a fogadóirodák többsége a finn Räikkönen címvédését tartja a legvalószínűbbnek, de a ferrarisnak nagy ellenlábasa lehet csapattársa, Massa és a mclarenes Hamilton is.

Alonso úgy véli, számára nem terem sok babér. Persze nem tudni, hogy a szabályváltozásokkal – például a kipörgésgátló betiltásával – ki mennyire tud megbirkózni.

Reklámhölgyek a BMW-Sauber egyik autója előtt Melbourne-ben. A hétvégén elkezdődik a cirkusz.

Räikkönen számít a vasárnap kezdődő 59. Forma–1-es
autós gyorsasági világbajnokság legnagyobb esélyesének. A csapatok között újra Ferrari–McLaren-csata várható. Lassan a Forma–1 jellegzetességévé válik, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) évről évre átír valamit a szabálykönyvben. A módosítási buzgalom az utóbbi időben szerencsére összességében jól sült el – elegendő csupán az időmérő edzés lebonyolításának átfabrikálására gondolni –, az azonban még nem teljesen világos, mi lesz a mostani változtatások hatása. (A kvalifikációhoz most is hozzányúltak: a harmadik etap hosszát tizenötről tíz percre rövidítették, hogy ne az üzemanyag-égetésről szóljon az edzés vége.)

Óvatosabb pedálkezelés kell

A legfontosabb változás, hogy bevezették a szabványosított motorelektronikai vezérlést (standard engine control unit, röviden ECU), aminek hatására megszűnt a kipörgésgátló és a motorfékező rendszer. Emiatt a pilóták jóval kevesebb segítségre számíthatnak, mint tavaly: sokkal óvatosabban kell bánniuk a gáz- és a fékpedállal, főleg nedves pályán. A kipörgésgátló eddig lehetővé tette, hogy az autók teljes gázzal jöjjenek ki a kanyarokból. A motorfékező rendszer révén a kocsik sokkal stabilabbak voltak, főleg használt gumikon, de például nagy fékezéseknél is könnyebbséget jelentett: most a hátsó kerekek blokkolnak, ha valaki túl keményen a fékre lép. Talán mondani sem kell, hogy a téli teszteken mindenkinek alakítania kellett vezetési stílusán.

További változás, hogy a sebességváltóknak négy egymást követő nagydíj szombati és vasárnapi napját kell kibírniuk. Bizonyos elemek cserélhetők, azonban ha a többihez kénytelen hozzányúlni a csapat, az öt rajthelyes büntetéssel jár. Érdekesség, hogy a 30 ezer kilométeres tesztelési lehetőségen túl az újoncoknak további négy nap jut, egyenként legfeljebb 350 megtehető kilométerrel.

Kimi Räikkönen, a nagy esélyes.

Négy, vagyis egy újonc

A sorozatba idén négy újonc kapcsolódik be, de a négy valójában csak egy. A Toro Rossóhoz szerződött Sebastien Bourdais-t nehéz zöldfülűnek nevezni – csakúgy, mint annak idején Jacques Ville-
neuve-öt –, hiszen az amerikai Champ Car versenyág 2004–2007 közötti bajnokáról van szó. Emellett a GP2-ből a Toyotához szegődő német Timo Glock sem tapasztalatlan: 2004-ben négy nagydíjon rajthoz állt egy Jordan-Forddal és két pontot szerzett, egy évre rá pedig a Champ Carban az év újoncának választották. A Williamsnél Alexander Wurz helyére beszállt Nakadzsima Kazuki indult már a tavalyi utolsó futamon, Brazíliában (10. lett, de az emlékezetes inkább az, ahogyan két szerelőjét elütötte). Az ő édesapja az 1987–1991 között a Lotusnál és a Tyrellnél szolgált Nakadzsima Szatoru.

Az igazi „kezdők" száma tehát egy. Az ifjabb Nelson Piquet – aki szintén „benzingőzben született", hiszen a háromszoros világbajnok fia – a Renault-ban mutatkozik be, a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso oldalán.

Kimi címvédése alig fizet

Alonso egyébként nem vár túl sokat a 2008-as idénytől. „A Renault tavaly jelentősen elmaradt az élcsapatoktól, s ezt a téli szünetben sem sikerült behozni. A kitűzött cél az, hogy az évad elején az első ötben, később pedig már a legjobbak között legyünk. Így kis szerencsével talán a csúcsra is eljuthatunk" – fogalmazott a spanyol.

A fogadóirodák a legkevesebbet Kimi Räikkönen címvédése esetén fizetik, van, ahol 5:4 az odds. A finn azt nyilatkozta, most könnyebb dolga van, mert már ismeri a Ferrarit. Legnagyobb vetélytársa a brit Lewis Hamilton és saját csapattársa, Felipe Massa lehet. A konstruktőrök között a legvalószínűbb a Ferrari és a McLaren párharca, de egyes szakírók arra számítanak, hogy a maranellóiak simán elhúznak a mezőnytől.
Kíváncsian várjuk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Soproni játékosok mondták le a válogatottságot

Kosárlabda - Az MKB-Euroleasing Sopron két játékosára, Károlyi Andreára, valamint Horváth Zsuzsára… Tovább olvasom