Kisalföld logö

2018. 08. 14. kedd - Marcell 20°C | 29°C Még több cikk.

Spanyol Nagydíj: Kimi vet, úgy arat

Kimi Räikkönen fölényesen nyert a Spanyol Nagydíjon, egy pillanatra sem hagyott esélyt másnak.

Alonso megerősítette vezető helyét, míg a világbajnok kiesett.
A barcelonait sokan a McLaren házi pályájának tartják, annyit gyakorol rajta a wokingi csapat. A Circuit de Catalunya ugyan a télen új aszfaltréteget kapott, de ez a jellegét nem változtatta meg. Talán emiatt, talán másért, mindenesetre Räikkönennek nem volt ellenfele a tegnapi Spanyol Nagydíjon.

A finn az első rajtkockából indult úgy, hogy a szombati edzésen hibázott – a futamon aztán már nem tette meg ezt a szívességet a többieknek. Az első kiállásig annyi előnyt gyűjtött össze, hogy Alonso elé érkezett vissza, utána pedig még növelte is a különbséget.

A McLarennél Ron Dennis csapatfőnök nem önmagában a győzelemnek, hanem éppen a rendkívüli magabiztosságnak örült, és hozzátette: lesznek ennél jobbak is. Az ürömöt Montoya hetedik helye jelentette számára. „Harmadik lehetett volna, de a porlasztó hibája ebben megakadályozta" – nyilatkozta Dennis. A kolumbiai pilóta egyébként dühös volt a verseny végén, mert szerinte Jarno Trulli egy ízben leszorította őt a pályáról.

A futam másik nyertese egyébként a Renault: Alonso 8, a csapat 12 pontot szerzett. „Nem nyerhetünk meg minden versenyt az idényben, és az olyan napokon, mint a mostani, a világbajnokság egészére is tudnunk kell gondolni" – magyarázta Flavio Briatore. A csapatfőnök úgy vélte, Giancarlo Fisichella is dobogós lett volna, ha nincs gond az első szárnyával, s a hibáért elnézést is kért tőle.

Úgy látszik, a dobogó elméleti harmadik helye rendkívül népszerű volt tegnap, mert Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója szerint Michael Schumacher éppen ezt a helyet szerzi meg, ha a bal hátsó, majd két körrel később – a 46.-ban – a bal első kerék defektje miatt nem adja fel a futamot. Schumi az angol ITV tévének nem a Bridgestone gumijait szidta, hanem azt állította, valami törmelékre ment rá, és ez okozta a problémát.

Hogy a Ferrari az imolai teljesítménye ellenére még mindig nem versenyképes, azt mutatja, hogy Rubens Barrichello körhátrányban, kilencedikként zárt, és az autó egyensúlyára panaszkodott.
Barcelonában a BAR-Honda letöltötte büntetése felét, amit szabálytalan tankja miatt kapott.

Érdekes hír, hogy a The Observer úgy értesült, Buttonék eltiltása után három csapatnál is átalakították az üzemanyagtartályt, az angol lap azonban neveket nem említett. Ez lehet az oka annak is, hogy az istállók zöme nem kommentálja a BAR csalását.


Spanyol Nagydíj (66 kör, 305,256 km), végeredmény:

1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:27.16,830 ó (átlag: 209.931 km/ó);
2. Alonso (spanyol, Renault) 1:27.44,482;
3. Trulli (olasz, Toyota) 1:28.02,777;
4. R. Schumacher (német, Toyota) 1:28.03,549;
5. Fisichella (olasz, Renault) 1:28.14,766;
6. Webber (ausztrál, Williams- BMW) 1:28.25,372;
7. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1 kör hátrány;
8. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1 kör.

Leggyorsabb kör: Fisichella 1.15,641 (a 66. körben).

A pontverseny élcsoportja, versenyzők:
1. Alonso 44 pont, 2. Trulli 26,
3. Räikkönen 17,
4. Fisichella 14,
5. R. Schumacher  14,
6. Webber 12,
7. M. Schumacher 10,
8. Montoya  10,
9. Coulthard 10.

Csapatok:
1. Renault 58 pont,
2. Toyota 40,
3. McLaren-Mercedes 37,
4. Williams-BMW 21,
5. Ferrari 18,
6. Red Bull-Cosworth 14,
7. Sauber-Petronas 7.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét ünneplésre készül a Matáv

Szombaton Matáv azt a Kispestet fogadja, amelyet nemrég 120 perces, emlékezetes nagy csatában… Tovább olvasom