Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Sikerül-e megállítani a Ferrari egyeduralmát?

Melbourne-ben az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik az 56. Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság.

Az elmúlt éveknek megfelelően ezúttal is Ferrari-fölényre lehet számítani. Még mindig kérdéses a Minardi indulása. A hétvégén rajtol a Forma–1-es világbajnokság. A melbourne-i Albert Park 1996 óta ad otthont a versenynek, korábban Adelaide (11 verseny) volt a házigazda. Az elmúlt évekhez hasonlóan a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei világbajnokságra is új szabályokat vezetett be, ezek egy része – főleg az időmérő edzésre vonatkozó – valószínűleg éles kritikákat vált majd ki.

A legfontosabb módosítások

A vasárnapi futam rajtsorrendje a két időmérő edzés átlaga alapján alakul ki. Az első kvalifikációt szombaton, míg a másodikat vasárnap, négy órával(!) a verseny előtt rendezik. A szombati edzésen az előző nagydíj győztese indul utolsóként, vasárnap pedig természetesen az első gyakorlás legjobbját illeti meg ez. Mindkét kvalifikáció egykörös, a második után a futamig már nem lehet tankolni. A kritikusok szerint túlságosan bonyolult a szisztéma, ráadásul a vasárnapi időmérő edzés szinte biztosan nem kerül majd az írott sajtó anyagaiba, s a televíziós közvetítés sem biztos.

A motorokat csak két nagydíjhétvége után lehetne kicserélni, ellenkező esetben szankciók következnek. Ha valaki az első időmérőt megelőzően cserél új erőforrást, tíz hellyel hátrébb kerül a rajtrácson, egyébként viszont a végére sorolják. Mindkét esetben ugyanazzal a motorral kell indulnia a következő nagydíjon is.

Ha valamelyik versenyző nem ér célba egy futamon, akkor a következőre új motort kaphat. Sokak szerint ennek az lehet az eredménye, hogy a nem pontszerző helyen álló autók az utolsó körben tömegesen állnak majd a pálya szélére, így szinte mindig csak nyolcan érkeznek célba. A FIA reméli, hogy másként gondolkodnak a csapatok, hiszen az összetett versenyben pontegyenlőség esetén az egyéb helyezéseket is beszámítják.

A versenyzők azonos típusú abroncsokat használhatnak majd az időmérő edzéseken és a futamon. Így elmaradnak a futamokon eddig általánosnak számító tervezett kerékcserék, de ettől még nem változik lényegesen a boxkiállások száma, hiszen a tankolást nem tiltották meg.

Veszélyben a Minardi

A Ferrari- és a Jaguar-csapat örökébe lépett Red Bull Racing sem támogatja Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnökének kérését, így nagy a valószínűsége annak, hogy csak kilenc csapat vehet részt a világbajnokság első futamán. A Minardi a tavalyi autó olyan változatával szeretné kezdeni az idényt, amely ugyan igazodik az idei biztonsági szabályokhoz, de az új technikai előírásokhoz még nem.

„ A szabály az szabály. Mindenkinek meg kell felelnie az érvényes előírásoknak" – mondta Christian Horner, a Red Bull sportigazgatója.
A Minardi 2005-ös aerodinamikai csomagja Melbourne-ben van, de azt még egyáltalán nem tesztelték pályán, így balesetveszélyesnek tartják. A faenzai istálló 2005-ös konstrukciója csak az április 22–24-i San Marinói GP-re készül el, ezért az idény első három versenyén a PS04B-t, a tavalyi konstrukció módosított változatát szeretné használni. Ez akkor valósulhat meg, ha a többi csapat beleegyezik.

Óvatos világbajnok

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher szerint a tavalyi sorozat legkellemesebb meglepetését okozó BAR-Honda egyelőre nem lesz képes futamgyőzelemre, a 2004-es összetett verseny harmadik helyén záró Jenson Button tudása ellenére.

„ Kimagasló tehetség, de sem ő, sem csapata nem készült még fel a nagy sikerre" – jegyezte meg a Ferrari német világbajnoka.
Button tavaly tízszer volt dobogós, négyszer második, míg hatszor harmadik helyet ünnepelhetett.

„ Természetesen hamarosan már első is lesz Button. Hosszú a következő szezon, bármi megtörténhet. A szokásos élcsapatok mellett még a Red Bull is sikeres lehet, nagyszerűen dolgoznak, a teszteken nagyon jó eredményeket értek el" – tette hozzá Michael Schumacher.

A német szupersztár saját esélyeikkel kapcsolatban elmondta: tavaly ugyan tizenhárom alkalommal győzött, de úgy véli, hogy idén ez nem valószínű. Az F–1 történetének legeredményesebb pilótája szerint az idény elején semmiképpen sem a Ferrari lesz a futamok első számú esélyese, hiszen a tavalyi autó módosított változatával indul.
„ Készen állunk a harcra, azt azonban nem jelenthetem ki, hogy ismét világbajnokok leszünk. Ez sport, bármi megeshet" – jelentette ki Michael Schumacher.
Kincstári optimizmus ide vagy oda, a riválisok számára alighanem idén csak egyetlen kérdés marad: sikerül-e végre megállítani a Ferrari hegemóniáját.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újra játszhat Lisztes Krisztián a Werder Brémában

Újra tétmérkőzésen játszott Lisztes Krisztián. A 11 hónappal ezelőtt szalag-szakadást szenvedő… Tovább olvasom