Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Rajtra kész a cirkusz

Zsúfolásig megtelt csillogó kamionokkal és motorhome-okkal a Hungaroring paddockja csütörtökre

Zsúfolásig megtelt csillogó kamionokkal és motorhome-okkal a Hungaroring paddockja csütörtökre, de a sürgés-forgás még meg sem közelítette azt, ami ma és holnap, de főleg vasárnap lesz jellemző.

„...ezekkel a hólyagokkal"


A csapatok persze már megkezdték a munkát, amiből az újságíró csak keveset észlelhet. Több istállónál, így a Renault-nál is az abroncsokat tisztogatták akkurátusan – ugyan ennek nincs köze az eredményességhez, de tény, a franciák részben a gumikkal magyarázzák a hockenheimi szenvedést. Flavio Briatore csapatfőnök a héten kissé nyersen úgy fogalmazott, hogy „az egész világ láthatta, mire mentünk ezekkel a hólyagokkal". A pontversenyt vezető Fernando Alonso viszont optimistán azt mondta: „Remélem, hogy az újonnan kifejlesztett Michelin-gumik beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, ezért nem aggódom különösebben. Azt hiszem, látványos, izgalmas hétvége elé nézünk és a Renault V8 az élen lesz."  A Renault esélyeit növelheti, hogy a magyar futamon újra használhatja a vitatott ellensúlyos lengéscsillapítót, ami állítólag körönként három tizedmásodpercet jelent.

A Ferrari ezzel szemben úgy van vele, hogy addig kell ütni a vasat, amíg meleg – és most kifejezetten forró. Michael Schumacher az utolsó három versenyt megnyerte, miközben spanyol riválisa csupán 16 pontot szerzett. Ha ilyen ütemben csökken a különbség, akkor a szeptember 10-i Olasz GP-n a Ferrari pilótája át is veheti a vezetést. A nagy kérdés az, így lesz-e.

A párharc magyar múltja

Ha az Alonso–Schumacher párharc hungaroringi történetét vesszük alapul, akkor a kerpeni az esélyesebb vasárnap. Először öt évvel ezelőtt akadtak össze magyar földön – bár a kifejezés túlzás, hiszen erre leginkább a lekörözéseknél kerülhetett sor. Schumacher az első rajtpozícióból indulva első lett, míg az akkor még minardis Alonso 38 kör után kiesett. Két évre rá fordult a kocka – a spanyol 2002-ben tesztpilóta volt –, Alonso Schumit lekörözve nyert Mogyoródon, s vált minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé. A német sztárt 2004-ben elsőként, tavaly másodikként intették le, a hispán két éve harmadik lett, tavaly pedig nem kapott pontot.

Az összesített hungaroringi pontversenyt – köszönhetően négy győzelmének és további három dobogós helyének – Schumacher vezeti 64 ponttal, megelőzve az 53 pontos Ayrton Sennát és a 42 pontos Damon Hillt. Alonso ebben a rangsorban a 14. (Egyébként összesen 41 versenyző szerzett pontot eddig a Magyar GP-k történetében.)
Webber a Renault-nál

A csütörtöki nap két 2007-es hírt is hozott. Willi Weber, Schumacher menedzsere azt nyilatkozta, a Ferrari pilótája még nem döntött jövőjéről, ezzel cáfolta az egy nappal korábbi lapértesülést. Hallani lehetett arról is, hogy Mark Webber a Renault-hoz tart, és helyére az eddigi tesztpilóta, Alexander Wurz ülhet a Williamsbe.

A XXI. Forma–1-es Magyar Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóját tegnap tartották Budapesten. Ezen bemutatták és ünnepélyesen lepecsételték azt a bélyeget, amelyet a rendezvény alkalmából ad ki a Magyar Posta. Az eseményen közszemlére tették azokat a herendi vázákat, amelyeket a magyar GP győztese és a dobogósok vesznek át vasárnap délután.

Többen vettek jegyet

Egy kérdésre válaszolva Palik László, a Hungaroring Zrt. elnöke elmondta, hogy a korábban kötött megállapodás értelmében az idén – a „kerítésen belül" – még használhatók a dohányreklámok, jövőre azonban már ott sem lehet hirdetni a füstölnivalókat. „Amikor a szerződést megkötöttük, akkor még nem volt érvényben az Európai Unió dohányreklámozással kapcsolatos tiltó határozata" – fogalmazott. A jegyeladással kapcsolatban Frank Tamás, a Hungaroring Zrt. alelnöke azt mondta, hogy jelenleg 10–15 százalékkal jobb a helyzet, mint egy esztendővel ezelőtt ugyanezen a napon.

A három nap valamelyikén – vagy akár mindegyikén – érdemes kilátogatni az eseményre, már csak annak a tapasztalatnak a megszerzéséért is, hogy a televízióban mutatotthoz képest a valóságban milyen szédületesen gyorsak és hangosak a Forma–1-es járgányok, még az utolsó Super Agurik is. A nézőket a száguldó cirkusz eseményein (péntek 11 és 14 óra: szabadedzés; szombat 11 óra: szabadedzés, 14 óra: időmérő edzés; vasárnap 12.30: versenyzői parádé, 14 óra: futam) számos betétprogram (GP2-futam, valamint Porsche Michelin Supercup) várja.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sztárok egymás ellen

Az Audi ETO KC női csapatának főszponzora a szerződés szerint két A6-os és két A4-es… Tovább olvasom