Kisalföld logö

2018. 06. 19. kedd - Gyárfás 19°C | 28°C Még több cikk.

Rajtol a Száguldó Cirkusz

Vasárnap hajnalban Melbourne-ben az első kelet-európai, egyben magyar pilótával a mezőnyben rajtol a tizennyolc futamos Forma–1-es világbajnokság. Baumgartner Zsolt a legkevesebbre taksált Minardi színeiben indul a versenyeken.

Baumgartner szereplésében kulcsszerep juthat a mérnököknek és a szerelőknek.
Baumgartner Zsolt tegnap még Paul Stoddart csapatfőnök és az olasz Gianmaria Bruni társaságában Victoria állam kormányzójának fogadására volt hivatalos. Az eseményen megjelent a Forma-1 valamennyi befolyásos vezetője, illetve Melbourne társasági életének számos jeles képviselője. „Hatalmas fogadás volt, amelyen több zenekar játszott, és megjelent többek között Bernie Ecclestone, illetve Eddie Jordan. Mindketten sok siker kívántak az egész hétvégéhez. Pénteken reggel, majd délelőtt is várhatóan egy órán keresztül körözhetek az Albert Parkban a szabadedzéseken.

A csapattal és a mérnökömmel megbeszéltük, hogy ezúttal az ismerkedés lesz a feladat, és az időeredmények helyett a versenybeállítások megtalálásával, valamint a pálya megismerésével foglalkozom majd. A Minardi számára és nekem is mindennél fontosabb, hogy az első idei nagydíjon végig versenyben legyen az autó, ne kényszerüljünk feladni a futamot."

Az apró siker is siker

A győri egyetemen tanuló pilóta egyébként az első kelet-európai (és magyar), akivel valamely F1-es istálló egész évre szóló szerződést kötött. Korábban csak a cseh Tomas Engének sikerült bekerülni ebből a régióból a száguldó cirkuszba, aki 2001-ben három versenyen ülhetett be az azóta megszűnt Prost Acerbe. Baumgartner tavaly a Magyar és Olasz Nagydíjon vett részt.

Ez a múlt azért édeskevés ahhoz, hogy sokat várjunk a magyartól, alighanem már az nagy siker lesz, ha a futamok többségét befejezi, és minél többször megveri – edzésen és versenyen egyaránt – csapattársát, Brunit. A Minardi az elmúlt tíz évben ugyanis összesen öt pontot szerzett. Pierluigi Martini az 1994-es Spanyol Nagydíjon ötödik, Marc Gené 1999-ben a Nürburgringen hatodik, Mark Webber a hatalmas tömegbalesettel kezdődő 2002-es ausztrál idénynyitón ötödik lett. Igaz, azt se feledjük, hogy például innen indult a spanyol Alonsó karrierje is...

Ami az elitet illeti, a hatszoros világbajnok Michael Schumacher most is a legnagyobb favorit, bár várhatóan számos trónkövetelővel kell majd megküzdenie. „Imádom a sportot, amelynek legfontosabb része a rivalizálás. A Forma–1-ben a vetélytársak megelőzése jelenti a legnagyobb izgalmat. Ezért várom a szezont, hiszen ez az életem."
Michael Schumacher tavaly az utolsó futamon, a Japán Nagydíjon biztosította be végső sikerét, két ponttal előzte meg a kategória legígéretesebb tehetségének tartott finn Kimi Räikkönent. A 14. szezonját kezdő 35 éves német legenda hozzátette: „számomra még mindig nagy élvezetet és izgalmat nyújt a Forma–1. Szerintem különleges év elé nézünk."

Montoya Nem értette a viccet

Az egyik „kihívó" a Williams-BMW kolumbiai sztárja, a jövőre már a McLaren-Mercedest erősítő Juan Pablo Montoya lehet, akit a héten két humorista „boldogított". A dél-amerikai pilóta azért szerencsére lehiggadt, s már csak a versenyre koncentrál. „A szponzorok engedték be a két fickót, ezért nem is bírálhatnak a reakciómért. Humort akartak csempészni a sajtótájékoztatóra, de nem úgy történtek az események, ahogyan eltervezték.

Számunkra előírás, hogy a szponzori kötelezettségeknek profi módon tegyünk eleget, de szerdán éppen a szervezők nem viselkedtek így. Én pedig nem akartam részese lenni ennek. De semmi baj, már nem haragszom senkire." Montoya akkor lett igazán dühös, mikor a sajtótájékoztatón két „álriporter" a mobiljaikkal szórakozott, s az egyikük azt mondta, hogy az édesanyja van a vonalban, aki azt szeretné tudni, nincs-e kedve elmenni vele egyet golfozni. Montoya erre dühöngve rohant ki a teremből, majd többszöri felszólításra sem tért vissza.

Óvatoskodó Räikkönen

Kimi Räikkönen, a McLaren pilótája viszont kissé pesszimistának látszik a rajt előtt, ami persze lehet megtévesztés is. „Már azt is jó eredménynek tartanám, ha célba érkeznék, de erre minimális az esély. Nincsenek nagy elvárásaim, mert új autónk még nem igazán megbízható. Azt sem tudjuk, mennyire gyors, nincs még egyértelmű összehasonlítási alapunk a többiekkel szemben."

Annyi azért bizonyosnak látszik, hogy a Williams ismét erős lesz, a Renault pedig erősödik. Jenson Button, a BAR-Honda angolja szerint „a McLaren nem olyan gyors, mint a roppant erősnek tűnő Williams, a kék-fehérek mellett a Renault-val kell még komolyan számolni." Hasonló véleményen van a Minardi-főnök Paul Stoddart, aki a konstruktőröknél a Williamsre tesz, viszont Michael Schumacher hetedik egyéni vb-címét várja. „A Williams csak azért nem kaparintja meg mindkét első helyet, mert képtelen úgy koncentrálni egyik pilótájára, ahogy azt a Ferrari teszi."

Fontos változás a szabályokban, hogy az időmérő edzések a szombati napra sűrűsödnek. Ennél sokkal komplikáltabb a mérnökök számára, hogy ezentúl a motoroknak a teljes versenyhétvégét ki kell bírniuk. Ha valaki mégis változtat, azt tíz hellyel hátrébb sorolják. Más kérdés, hogy a szakértők szerint egy olyan pályán, ahol könnyebb előzni, megéri új motorral, hátrábbról nekivágni a küzdelemnek, mint használttal elölről.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A töltéstavai jó példa

A helyi önkormányzat nemrég megvásárolta Töltéstaván a labdarúgópályát. Felújítják a gyepszőnyeget… Tovább olvasom