Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Pár méteren múlt Alonso első sikere

Kimi Räikkönen az utolsó előtti helyről indulva küzdötte magát a dobogóig a Bahreini Nagydíjon.

Több mint 300 kilométert autóztak, mégis mindössze néhány méteren múlt, hogy Fernando Alonsót intették le elsőként a Forma–1 idénynyitóján, a bahreini Szahírban. Nem a célban volt ekkora a különbség, hanem a fiatal világbajnok második kerékcseréje után. A spanyol akkor közvetlenül Michael Schumacher mellé ért vissza a bokszból a pályára, s ha nem jobbkanyar következik, feltehetőleg a német jön ki elsőként a csatából, s nyeri meg a versenyt.

„Michael túl gyors volt az első szakaszban. Nem sokat tehettünk ellene, de tudtuk, több benzinnel megyünk, mint a többség. Az autó az első kiállás után jól teljesített, és Schumival hasonló tempót mentem. Az utolsó kerékcserénél a csapat nagyszerű munkájának köszönhetően kerültem az élre. A végén kicsit óvatosan vezettem, mert a Michelin-gumik inkább a szakaszok elején jók, a Ferrari Bridge- stone-jai pedig a végén. A forgalomban minden lassabb pilóta rendben elengedett, de kék zászlót nem láttam. Nem tudom, a pályabírók hol voltak" – értékelt a futam után Alonso.

A Renault öröme mégsem teljes, mert Giancarlo Fisichella motorja végig gyengélkedett. Külön kellemetlenség, hogy a tévé egy ízben éppen akkor kapcsolta adásba a csapat rádióját, amikor az olasz ékes angol nyelven káromkodott egy sort, s emiatt például a brit ITV csatornának elnézést is kellett kérnie nézőitől.

A Ferrari ugyancsak felemás érzésekkel távozhat a sivatagból. Schumacher majdnem első helye – főleg a tavalyi böjt után – rendkívül értékes, és mutatja, hogy a maranellóiak igencsak összeszedték magukat. A Rubens Barrichello posztjára érkezett Felipe Massa ugyanakkor buta hibát vétve csúszott ki, s lett a kilencedik. Ha több ilyet követ el, nem nagyon kell számolni az olaszokkal a konstruktőr-világbajnoki címért folytatott küzdelemben. Jean Todt mindenesetre úgy fogalmazott, csak egy kis extra szerencse hiányzott a sikerhez, Michael Schumacher pedig arról beszélt, mindent egybevéve kiváló eredmény a dobogó második foka, és nincs oka panaszra.

Néhány szót a többi csapat is megérdemel. A McLarennél Kimi Räikkönen a 21. helyről ért fel a pódiumra, így nem vitás, a kihívók közé tartozik az istálló és ő is. A Honda nem volt olyan megbízható, mint amiről a japánok korábban regéltek: Button jól teljesített, Barrichello azonban sebességváltó-problémákkal küszködött. A nap meglepetését a BMW által elhagyott Williams szerezte: a két pontszerző helynél is többet jelent, hogy Nico Rosberg élete első Forma–1-es versenyén pontot szerzett, és ő futotta a leggyorsabb kört. (Hogy ez nem véletlen, azt jelzi, hogy csapattársáé, Mark Webberé lett a negyedik legjobb köridő.) A
grove-iaknak elégtétel lehet, hogy a BMW-Sauber égett

(Villeneuve autója szó szerint is), csakúgy, mint a Toyota. A Red Bull már-már szokásosan erős volt. Ráadásul Cristian Klien mellett David Coulthard is pontot szerezhetett volna, de a Nick Heidfelddel való kakaskodás közben rögtön az elején kockásra fékezte a gumiját, amitől kocsija rettentően vibrált. „A rázkódástól alig láttam, úgy éreztem magam, mintha egy centrifuga tetején ülnék. Még a műszerfal kijelzőit sem tudtam elolvasni" – panaszolta a skót.

Bernie Ecclestone, a Forma–1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa nem a versenyt, hanem az új időmérő szisztémát dicsérte, mondván, hogy jól összekeveredett a mezőny, s így több lett az izgalom. Ebben kétségkívül igaza van – ugyanakkor az is tény, hogy maga a kvalifikáció már-már élvezhetetlen volt a tévénézők számára, s úgy tűnik, a későbbiekben is be kell érnünk ötven helyett mindössze öt-tíz perc igazi akcióval.

Végeredmény

1. Alonso (Renault) 1:29.46,206,
2. M. Schumacher (Ferrari) +1,246,
3. Räikkönen (McLaren) +19,360,
4. Button (Honda) +19,992,
5. Montoya (McLaren) +37,048,
6. Webber (Williams) +41,932,
7. Rosberg (Williams) +1.03,043,
8. Klien (Red Bull) +1.06,771.

A leggyorsabb kör: Rosberg 1.32,408 (a 42. körben).

Az állás

Pilóták:

1. Alonso 10 pont,
2. M. Schumacher 8,
3. Räikkönen 6,
4. Button 5,
5. Montoya 4,
6. Webber 3,
7. Rosberg 2,
8. Klien 1.

Konstruktőrök:
1. Renault 10,
2. McLaren 10,
3. Ferrari 8,
4. Honda 5,
5. Williams 5,
6. Red Bull 1.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A hosszabbításban győzött a Chelsea

Reménytelen helyzetbe került a Sunderland csapata, miután otthon kapott ki a Wigan Athletic-től a… Tovább olvasom