Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Nagy Péter másodszor motorozott el Dakarig

Motorsport - A közelmúltban másodszor jutott el Dakarba Nagy Péter győri motoros, aki egy ideig biztos nem ül két kerékre a sivatagban. A versenyt a harmadik helyen fejezte be.
Kétezeröt januárjában sportörténelmi tettet hajtott végre két győri motoros. Varga Ákos és Nagy Péter ugyanis első magyar motorosként célba ért a világ egyik legnagyobb sivatagi versenyén, a Dakar-ralin. Egy évvel később Varga újra teljesítette a többezres távot, míg Nagy Péter a tavalyi Bamako-ralin autóval ment vissza Afrikába.

Mint ismeretes, a Dakar-ralit korábban terrorfenyegetés miatt törölték, majd az egész rendezvényt Dél-Amerikába költöztették. Nem maradt viszont verseny nélkül az afrikai kontinens sem, hiszen már ötödik alkalommal rendezték meg a Heroes Legend elnevezésű viadalt, melyen ezúttal öt autós és Nagy Péter személyében egyetlen motoros képviselte a magyar színeket.

Nagy Péter a sivatag kellős közepén. Ilyen magányos jeleneteknek sokszor volt részese a győri motoros.
Nagy Péter a sivatag kellős közepén. Ilyen magányos jeleneteknek sokszor volt részese a győri motoros.


A győri üzletember és eredményes motorversenyző még a Bamako-ralin szerzett ismeretségével vágott neki újra a sivatagnak, s hogy milyen jól ment neki a versenyzés, bizonyítja, hogy a harmadik helyen zárt.
„Nem volt egyszerű a feladat, mert elképesztően bonyolult szabályrendszer szerint kellett versenyezni. A rajt előtt ki kellett választani egy átlagsebességet, melyen egyszer szabadott csak módosítani. Én a három közül a legmagasabb mellett döntöttem, de se gyorsabban, se lassabban nem nagyon lehetett menni, mert az komoly levonásokkal járt. A túllépés kétszer annyit ért, ám a lassúság is sokat rontott az eredményen. Így fordulhatott elő, hogy az első napokban hiába értem be általában az elsők között, a tizenöt-tizennyolcadik hely környékén álltam. Nagyjából a verseny felénél éreztem rá a megfelelő sebességre, s akkor módosítottam is, így tudtam napról napra feljebb lépni, s a végén harmadikként zárni. Hozzáteszem, nem annyira az eredmény hajtott, de jó volt a végén dobogóra állni" – mondta Nagy Péter, aki hozzátette: nem túlzás, hogy volt, mikor három stopper és két GPS is segítette a haladását.


„Teljesen más volt ez a verseny, mint a hat évvel ezelőtti Dakar. Az egy óriási kihívás volt, ez pedig szórakoztatóbb. Valamivel jobban lehetett élvezni a látnivalókat, s akadt is ismerős táj. Persze most is borzasztóan nehezek voltak a szakaszok, ám az könnyebbé tette, hogy nagyjából száz kilométerrel rövidebb volt naponta az előírt szakasz" – folytatta a győri motoros, akit a többi versenyzően hasonlóan egy betegség is ledöntött a lábáról.

„Sajnos elkövettük azt a hibát, hogy az ott készített ételekből ettünk. Az ízével semmi gond nem volt, nagyon finom volt, de valószínűleg a főzéshez használt víz, vagy valamilyen hozzávaló a mi gyomrunknak nem volt kellemes, gyakorlatilag a mezőny nagyobbik része gyomormérgezéssel versenyzett. Én is napokig magas lázzal hajtottam a motort, s mikor szinte szó szerint beestem a táborba, akkor bevettem a gyógyszer mellé egy altatót, így aludtam, hogy teljesen pihent legyek a másnapi indulásnál. Úgy négy-öt nap alatt jöttem rendbe, s utána csak konzervet ettem" – mondta Nagy Péter, aki semmit nem tapasztalt a Dakar-ralit korábban övező terrorfenyegetettségből.

A technikai segítségre nagy szükség volt a versenyen.
A technikai segítségre nagy szükség volt a versenyen.


„Ennek nem volt jele, sőt, inkább vártak bennünket. Sokan élnek ebből a turizmusból, míg Mauritániában még a politikai elit is fogadott bennünket, s zenés, műsoros estet is szerveztek. Egyáltalán nem voltunk veszélyben" – fogalmazott a motoros, aki egy ideig biztos, hogy nem megy vissza a sivatagba.

„Legalábbis motoron nem, autóval lehet, már holnap nekivágnék. Egyedül, két keréken viszont ez rendkívül megterhelő" – tette hozzá Nagy Péter, aki eredményes évet zárt 2010-ben, hiszen megnyerte a dabasi Hungarian Baját, az extrém városi versenyek közül Veszprémben győzött, a Red Bull Romaniacson Varga Ákossal párban sokáig az első helyért küzdöttek, de társa sérülése miatt végül hetedikek lettek, a magyar enduróbajnokságban pedig csak egy motorhiba miatt csúszott le az első helyről a másodikra.

„Jövőre már old boy leszek, s mivel a rutinos motorosok szinte már mind ebben a kategóriában vannak, még nehezebb dolgom lesz, de állok elébe" – mondta végezetül Nagy Péter.

Olvasóink írták

  • 2. tia0905 2011. február 14. 22:16
    „Gratulálunk Péter! Reméljük még egy párszor képviseled hazánkat és Győr városát a Dakaron. :)”
  • 1. nasi12 2011. február 14. 14:24
    „Ha jól tudom, Nagy Péter, a legendás Nagy Krisztának (kézilabda, Graboplaszt ETO) a tesója.
    Gratulálok.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Boston nyerte a keleti rangadót

A Boston Celtics óriási csatában, három ponttal legyőzte a Miami Heat együttesét vasárnap az… Tovább olvasom