Kisalföld logö

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -8°C | -1°C Még több cikk.

Minden idők legnagyobb futama a Hungaroringen

Button első győzelmét, De La Rosa első dobogós helyezését, hozta a XXI. Forma–1-es Magyar Nagydíj.

Ezzel azonban még semmit sem mondtunk az elképesztő izgalmakról. E cikk címe csak annak tűnik túlzásnak, aki nem nézte a vasárnapi futamot; aki a tévében vagy a helyszínen végigizgulta, inkább azon gondolkodik, nemhogy Magyarországon, hanem egyáltalán látott-e ehhez hasonlót. Másutt és máskor is voltak a kiválónál is kiválóbb versenyek – nálunk utoljára 1989-ben Nigel Mansell fan - tasztikus győzelmekor –, de bevallom, olyanra, hogy az első perctől az utolsóig mindig történjen valami, én sem emlékszem.

Az őrülethez két tényező járult leginkább hozzá. 1. A pontverseny első és második helyezettjét, Fer - nando Alonsót és Michael Schumacher t a szabadedzésen elkövetett szabálytalanságaik miatt két-két másodperces büntetéssel sújtották az időmérő edzésen, így szokatlanul hátulról, a 15. és a 11. helyről rajtoltak. 2. A Hungaroringen vasárnap délelőtt fél kilenctől egy óráig folyamatosan, fél kettőtől három óráig időnként esett – néha szakadt – az eső, amire a csapatok és a pilóták egy része láthatóan nehezen és rosszul reagált.

Az egész azzal kezdődött, hogy az első kör végén M. Schumacher már a negyedik, Alonso pedig a hatodik volt, majd nem sokkal később a spanyol agresszív manőverrel megelőzte riválisát. A Bridgestone gumik láthatóan nem tapadtak jól, ezért a két ferraris egyre hátrább csúszott, ráadásul a hétszeres világbajnok új orrkúpot is kapott, miután ütközött Gian - carlo Fisichellával. A sokáig vezető Kimi Räikkönen a 26. körben a pálya felső részén szinte legyalulta

Vitantonio Liuzzi Toro Rossóját. Ez újabb fordulatot jelentett, mert beküldték a biztonsági autót, amivel gyakorlatilag eltűntek az addigi különbségek. A verseny felénél járva az élen továbbra is Fernando Alonso tanyázott, miközben Jenson Button egyre jobban zárkózott fel. Őt Pedro de la Rosa követte.

A csapatok húsz körrel a vége előtt döntöttek úgy, hogy érdemes száraz gumikra váltani. A Renault azonban óriási hibát követett el: az egyik szerelő rosszul rögzítette a jobb hátsó kereket, az anya lerepült, a spanyol pedig a gumifalnak csapódott. Az eset kísértetiesen hasonlított Mansell 1987-es balesetére, ami csupán néhány száz méterrel arrébb történt, de azon is a győzelem múlott. Ekkor úgy tűnt, hogy M. Schumacher jó néhány pontot tud hozni ellenfelén, de a Ferrari is bakizott.

A német megpróbált intermediate gumikkal végigmenni a futamon, hogy megspóroljon egy kerékcserét, az abroncsok azonban nem bírták a megterhelést, így folyamatosan lassult az autó. Amikor négy körrel a vége előtt Nick Heidfeld megelőzte, balszerencséjére kicsit összekoccantak, és eltörött Schumacher autójának kormányösszekötő rúdja. A GP-t a hibátlan teljesítményt nyújtó Jenson Button nyerte, életében először, a 113. futamán. Sikerének értékét növeli, hogy motorcseréje miatt csupán a 14. helyről rajtolhatott. (Vonjunk újabb párhuzamot az ominózus 1989-es futammal: a másik brit, Mansell akkor a 12. pozícióból indult, és hagyott le mindenkit, igaz, száraz pályán.) Érthető, Button valósággal lelkendezett a futam után. „ Mi c s o d a verseny! Negyven másodperccel vezettem, mégsem akartam, hogy vége legyen, annyira jó érzés volt.

Nagyon jól választottunk gumikat, különösen az utolsó kiállásnál. Igazi gondolkodó csapat vagyunk. Nemcsak a sebességünkkel, hanem a stratégiánkkal is nyertünk." Többen persze csalódottan távoztak a Hungaroringről. „Sem - mit sem tehettem, hogy elkerüljem az ütközést Liuzzival. A versenyíven lassított le, és nem volt hova menekülnöm" – panaszolta Räikkönen, akitől Liuzzi elnézést is kért az eset miatt. „Utólag könnyű azt mondani, hogy Michael kiesése elkerülhető lett volna, de nincs miért keseregnünk. Tudjuk, hogy versenyképesek vagyunk, és továbbra is mindkét világbajnoki cím megszerzéséért küzdünk" – nyilatkozta Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke. Schumacher a Heidfelddel történt sorsdöntő koccanásról azt mondta, előfordul, egyébként pedig megjegyezte:

VÉGEREDMÉNY, ÁLLÁSOK MAGYAR NAGYDÍJ (70 KÖR, 306,663 KM):

1. Jenson Button (brit, Honda) 1:52.20,941 óra;
2. Pedro de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 30,837 mp hátrány;
3. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber) 43,822 mp h.;
4. Rubens Barrichello (brazil, Honda) 45,205 mp h.;
5. David Coulthard (brit, Red Bull-Racing) 1 kör h.;
6. Ralf Schumacher (német, Toyota) 1 kör h.;
7. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1 kör h.; 8. Michael Schumacher (német, Ferrari) 3 kör h.

A PONTVERSENY ÁLLÁSA, PILÓTÁK:

1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 100 pont,
2. Michael Schumacher (német, Ferrari) 90,
3. Felipe Massa 52,
4. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) 49,
5. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 49,
6. Jenson Button 31,
7. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren Mercedes) 26,
8. Rubens Barrichello 21.

KONSTRUKTŐRÖK:

1. Renault 149 pont,
2. Ferrari 140,
3. McLaren-Mercedes 85,
4. Honda 52,
5. BMW-Sauber 28,
6. Toyota 26 .

„Kockáztattunk, amikor intermediate gumikkal kint maradtam a száraz pályán? Én ilyen vagyok. Mindig a legvégsőkig harcolok, ezért is nyertem olyan sokszor." Alonso úgy érezte, a végén könnyű győzelmet arathatott volna, ha nem kell feladnia a küzdelmet. „Bár csalódott vagyok, de ez is viszonylagos, mert Michael kiesésével semmit sem veszítettünk. Nagyon jó helyzetből várjuk a folytatást." A verseny után aztán jött még egy „bomba": utólag kizárták a BMW-Saubert erősítő Robert Kubicát. Az élete első F–1-es futamán remeklő lengyel pilóta autóját az előírtnál két kilóval könnyebbnek találta a versenybizottság.

Kubica eredményének törlésével a hétszeres világbajnok Schumacher egy helyet „javított" 9. pozícióján, és nyolcadik helyéért végül 1 pontot kapott, így már csak tíz ponttal van lemaradva Alonso mögött. A MAGYAROK ÉRMEI Arany: Cseh László 200 és 400 vegyes. Ezüst: Kovács Rita 10 kilométer sík vízi úszás, Cseh László 200 hát. Bronz: Kovács Ágnes 50, 100, 200 mell, Kerékjártó Tamás 400 vegyes, Barta

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kesereg a Real Madrid volt trénere

Vanderlei Luxemburgo szerint nincs szégyenkezni valója amiért elhagyta a Real Madridot. Tovább olvasom