Kisalföld logö

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 3°C | 7°C Még több cikk.

Miben segíthet önnek a fitnesz és a wellness?

Évek alatt átértékelődött az aerobik, mára mindenki a saját egyéniségének megfelelő edzésmódszert választhat a számtalan lehetőség közül. Egy dolog azonban nem változott: az emberek többsége nem elégedett a testével, fogyni, vag éppen erősödni szeretne.  

Biztosan önök közül is sokan emlékeznek rá, hogy a ’80-as évek elején kitört az USA-ban a fitneszőrület. Jane Fonda aerobikgyakorlatai nők ezreit vonzották a fitneszstúdiókba, tornatermekbe. Pár évvel később Jane Fonda a mértéktelen ismétlésszámban végzett gyakorlatoktól infarktust kapott. A fitnesz (aerobik, step, 3/4 step, fitball, tae-boe, Pilates, alakformálás...) célja, hogy mindenki visszanyerje egy fárasztó nap után jó közérzetét.

Mindenki belső igénye, hogy jól érezze magát a bőrében. Ehhez szükséges, hogy jól nézzen ki (szívesen nézzen a tükörbe) és egészséges legyen. Korábban a fitneszórák iránt teljesen más elvárásaik voltak az órák résztvevőinek. Természetesen ma is vannak rendkívül kemény állóképesség-fejlesztő órák (pl. tae-boe), hiszen mindenki másként tudja levezetni a felhalmozódott feszültséget, de sokan megérezték a fitneszórák célját: legyél „fittebb" az óra után, mint előtte.

A legfontosabb, hogy mindenkinek legyen önismerete, legyen tisztában genetikai adottságaival és fogadja el azokat. Soha ne az órán mellettünk dolgozóval hasonlítsuk össze magunkat, hanem saját célunkhoz és erőnléti szintünkhöz viszonyítsunk.

Mára a fitnesz mellett egyre többet hallunk a wellnessről. E két fogalom szorosan kapcsolódik egymáshoz, azonban a wellness egy sokkal tágabb kategória. A wellness egy életstílus, egy egészséges életmód, ami minden ember kötelessége volna önmagával szemben. Azt jelenti, hogy ki mennyire törődik táplálkozásával, mennyit mozog... Hiába edz valaki mindennap órákat töltve fitneszstúdiókban, ha nem kiegyensúlyozott, ha nem találja külső (testi) és belső (lelki) harmóniáját. Mára mindenki találhat wellnessközeli lehetőséget is (pl. Pilates, 3/4 step), melynek mottója: a test és lélek harmóniája. Ezekben az órákban minden résztvevő elsajátíthatja óráról órára a wellness filozófiáját: fittnek lenni és élvezni azt.

A jó közérzet eléréséhez nem kell önmagunkat sanyargatni, nem rejlik ebben semmi nagy titok: rendszeresen kell mozogni (pl. heti 3–4 aerobikóra), ami pár hét rendszeres óralátogatás után örömöt fog jelenteni. Egészségesen, jó étvággyal kell étkezni (napi 5-ször), megválogatva az ételek összetételét. Legalább 7 órát kell aludni. Ha sikerül egy kicsit jobban odafigyelni önmagunkra, hétköznapjainkban is kiegyensúlyozottak tudunk lenni.

Dallos Ágnes testnevelő tanár, fitneszedző
www.dallosfitness.hu

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

M. Schumacher 79. futamgyőzelme

A papírformának megfelelően a hatszoros világbajnok Michael Schumacher nyerte az 55.… Tovább olvasom