Kisalföld logö

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 19°C | 34°C Még több cikk.

Menü lapostányéron

Autósport - Hiába vezeti a Forma–1-ben a vb-pontversenyt a Ferrari, Silverstone és Hockenheim után a McLaren fölénye egyértelműnek látszik.
A hétvégi 23. ING Magyar Nagydíjon kiderül, az olasz istálló „farag-e" hátrányából.

A múlt heti spanyolországi, jerezi tesztelésen a McLaren-Mercedes tűnt a legerősebbnek, ami nem meglepetés, ha azt nézzük, hogy a legutóbbi két futamon Lewis Hamilton szinte átgyalogolt az ellenfeleken. Ezek után minimum papírformának nevezhetjük, ha a wokingi istálló arat majd Magyarországon is. Hogy azonban a pontversenyben egyedül vezető angol – és esetleg Heikki Kovalainen – megeszi-e a sajátos domborzati viszonyai miatt egyszerűen csak lapostányérnak becézett Hungaroringen a többieket, legalábbis kétséges. Ő mindenesetre korántsem biztos benne.

„Nem merek jósolni, mi lesz a Magyar Nagydíjon. Igaz, hogy az utóbbi két versenyen nagyon erősek voltunk, de a korábbi kettőn voltak problémáink. Az autó most olyan fantasztikusan vezethető, ami minden versenyző álma. A Hungaroring ugyanakkor éppen Hockenheim ellentéte. Szinte lehetetlen előzni, ezért létfontosságú a jó rajtpozíció, az optimális üzemanyag-mennyiség eltalálása a futam első szakaszára, és – mivel feltehetőleg meleg lesz – a szokottnál is jobb koncentráció. Nem ülhetek fel a magabiztosság hullámaira a hétvégén: annyira más típusú ez a pálya, hogy senki nem gondolkodhat így az esélyeiről" – nyilatkozta a hét elején Hamilton.

A legutolsó brit világbajnok, Damon Hill mindenesetre úgy látja,
fiatal honfitársa idén már az utolsó, Brazil GP előtt megszerezheti a világbajnoki címet, miután Silverstone-ban pszichikailag megsemmisítette kritikusait, Hockenheimben pedig felszabadultan versenyzett.

Nem lenne meglepetés, ha Lewis Hamilton (jobbra) és Heikki Kovalainen a Hungaroringen is kibérelné magának az első helyeket.
Nem lenne meglepetés, ha Lewis Hamilton (jobbra) és Heikki Kovalainen a Hungaroringen is kibérelné magának az első helyeket.



A McLaren-istállónál is optimisták, de azért nem ennyire. Martin Whitmarsh ügyvezető arra emlékeztetett, hogy a brit és a német pálya leglassúbb, harmadik szektorában autóik rendkívül jók voltak, miként nem akadt gondjuk a versenyképességgel a Hungaroringhez leginkább hasonló montreali és monte-carlói pályán sem. Norbert
Haug, a Mercedes motorsportvezetője azzal biztatta magát:
Magyarországon az utóbbi tíz évben négyszer győztek.

Persze, ha a statisztikákba akarnak kapaszkodni, a Ferrarinál sem panaszkodhatnak. Az olaszok ugyancsak négyszer nyertek a mogyoródi lankákon tíz év alatt – igaz, legutoljára 2004-ben –, és Räikkönen szintén diadalmaskodott egyszer, még mclarenesként 2005-ben.

A tűzpiros istálló igyekszik mindent bevetni, hogy utolérje az erősebbnek tűnő McLarent: a Hungaroringre új, formájáról cápauszonynak nevezett – a pilóta feje és a motor fölé helyezett – légterelő elemet hoz, amelyet Jerezben próbált ki. A várakozások szerint ez növeli az autó stabilitását és kanyarsebességét. Az újítást eredetileg a Red Bull találta ki, de azóta már lemásolta a Renault és a Force India, valamint kipróbálta a McLaren, a Toyota és a Honda is. „A vb-címért folytatott küzdelem még rendkívül nyitott, és minden lehetőséget ki kell használnunk, hogy elérjük célunkat" – magyarázta a pontversenyben jelenleg második helyen álló Felipe Massa.
A harmadik istálló, amellyel az esélylatolgatásnál számolni kell, a BMW-Sauber. Igaz, a kék-fehér csapat Magny-Cours óta nem igazán találja a ritmust, de egyrészt így is a második helyen tanyázik a pontversenyben, másrészt a 2006-ban nálunk debütáló Robert Kubica „hazai" futamára készül.
„Nagyon sok lengyel szurkolóra számítok, mert a versenyhelyszínek közül Budapest fekszik a legközelebb szülőhazámhoz. Az ember mindig különös viszonyban van azzal a pályával, ahol bemutatkozott, de én nem csak ezért szeretem a Hungaroringet" – vallotta be a héten Kubica.

Ezzel – mármint hogy szeretik a Hungaroringet – az igazat megvallva kevesen vannak így. A nyugat-európai szaklapok, internetes szakportálok általában nem átallják az év legunalmasabb versenyeként beharangozni a Magyar Nagydíjat. Kétségtelen, hogy a rendkívül kevés előzési lehetőség miatt sok esetben kevés akció történik a futamokon, de azért szép számmal akadnak ellenpéldák: például Nigel Mansell 1989-es vagy Jenson Button 2006-os győzelme egyenesen a sportág aranyoldalaira kívánkozik.

Felejthetetlen a tavalyi Hamilton–Alonso ellentét is, aminek szikrái az aszfalton is látszódtak.

Szikrából és izgalomból várhatóan idén sem lesz hiány.


 A 23. Magyar Nagydíj hivatalos programja
Augusztus 1., 8.45–9.15: Formula–BMW-szabadedzés.
10–11.30: Forma–1 első szabadedzés.
11.55–12.25: GP2-szabadedzés.
12.50–13.10: Formula–BMW-kvalifikáció.
14–15.30: Forma–1 második szabadedzés.
16–16.30: GP2-kvalifikáció.
17–17.45: Porsche Mobil–1 Supercup szabadedzés.
Augusztus 2., 11–12: Forma–1 harmadik szabadedzés.
12.25–13.10: Porsche Mobil–1 Supercup-kvalifikáció.
14–15: Forma–1-kvalifikáció.
16–17.20: GP2 első verseny (42 kör vagy 75 perc).
17.30–18: Formula–BMW első verseny (13 kör vagy 25 perc).
Augusztus 3., 9.15–9.45: Formula–BMW második verseny (13 kör vagy 25 perc).
10.30: GP2 második verseny (28 kör vagy 45 perc).
11.45–12.20: Porsche Mobil–1 Supercup verseny (14 kör vagy 30 perc).
12.30: Forma–1 vezetői parádé.
12.45–13.15: Forma–1-rajtrácsfelállás.
13.30: Forma–1-bokszutcanyitás.
13.45: Forma–1-bokszutcazárás, grid formation.
13.46: Forma–1, nemzeti himnusz.
14: Forma–1 23. ING Magyar Nagydíj (70 kör).

Olvasóink írták

  • 2. HAMILTON 2008. augusztus 05. 08:32
    „HAMILTON NEM KAP DEFEKTET MINDENKIT TÖNKREVER!MAJD EGY KÖRT MENT DEFEKTESEN ÉS ALIG KAPOTT KI!KIMI SZÉGYELJE MAGÁT A PRODUKCIÓJÁÉRT A VERSENY 90%-BAN SÉTAKOCSIKÁZOTT MIKOR MEGÉBREDTT ÉS NYOMTA A SZEKERÉNEK SZÓLTAK,HOGY TÖNKRE MEGY A TRAGACSA!NEM SZERETIK HAMILTONT MERT SZEGÉNY VOLT ÉS SZINESBŐRŰ PILÓTA,PEDIG A LEGJOBB!MINDENKI ÁRADOZIK KIMI VB-CÍMÉRŐL PEDIG EGY MEGRENDEZETT SZÍNJÁTÉK VOLT!KÉM BOTRÁNY MEG VICC!AZ ROBBANTJA KI AKI BEÜL A FERRARIBA FURA!!!GYERÜNK MCLAREN!”
  • 1. Icegirl 2008. augusztus 04. 10:09
    „Szép volt Kimi!Csak így tovább!!!Végre egyszer szerencséje volt!
    Heikkinek is gratula! Szépen autózott, eddig is... Igazán megérdemelte a győzelmet!
    Timotól is óriási hajrát láthattunk... nem semmi teljesítmény egy Toyotával!
    Szép volt a Finn-dobogó :)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az aranygéppel utazna haza

Kézilabda/Olimpia - Vérten Orsolya, az Audi-ETO balszélsője évek óta a magyar kézilabda egyik… Tovább olvasom