Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Megyeiek a Dakar-ralin

Magyarországon két ember van, akinek eddig sikerült végigmenni a Dakar-ralin. Szalai Balázs és a győri dr. Jakab Tamás.

Együtt a nagy csapat: Szerelők, navigátor, segítők és a McPerson Chevrolet volánjánál a csapatkapitány.
2000-ben közösen hajtottak végig a távon a rali és a sivatagi száguldás szerelmesei. Idén külön indulnak. Szalai a megszokott csapatával, Jakab egy önálló győri csapat vezetőjeként.

A megyéből még soha nem indultak neki az évről évre más és más, de mindig emberpróbáló versenynek külön csapattal. 2003 az áttörés éve, még akkor is, ha a jelentős anyagi terhet jelentő vállalkozást a régiónkból egy nagy cég sem szponzorálta. Általában az indulók fele sem ér célba a Dakaron. Január 1-jétől a Kisalföld naponta beszámol róla, hogy Jakabék hol állnak a küzdelemben.

Autójukat bezúzták volna: Győriek is birokra kelnek a sivataggal Megyei csapat a Párizs–Dakaron Hat páros indul magyar színekben a Párizs–Dakar-ralin. A győri dr. Jakab Tamás is ott lesz a startvonalnál. Mint emlékezetes, ő az egyik a kettőből, akinek Magyarországról már sikerült végigmenni a távon. Január elsejétől a motorsport barátai és szerelmesei ismét a tévé képernyőkre szegezik tekintetüket. Tavaly az RTL Klub közvetítése még a Palik–Szalai páros kiesését követően is milliós nézőszámot produkált. A Párizs–Dakar a nőket sem hagyja-hagyta hidegen. Idén várhatóan még nagyobb figyelem övezi majd a versenyt, már csak azért is, mert hét magyar induló áll rajthoz. Köztük dr. Jakab Tamás és navigátora, Fenesi József. A győri páros nagy előnnyel rendelkezik a legtöbb indulóval szemben, Jakab Tamásnak már sikerült végigmenni a távon 2000-ben, Szalai Balázs navigátoraként. Most a volán mögött kell kiállnia a csaknem húsznapos megpróbáltatásokat.

Százból negyven ér célba

Száz indulóból átlagban negyven ér célba az embert és gépet is egyaránt próbára tevő túrán. Dr. Jakab Tamás szerint a legna gyobb problémát éppen az okozza, hogy autóval együtt kell célba érni. A sivatagi ralin ugyanis nem az a kérdés, elrom lik-e az autó, hanem az, ha el romlik, ki, mikor, hogyan tudja megcsinálni. Nem véletlen, hogy a nagy cégek versenyka- mionokat indítanak, amelyek óriási készlet utánpótlás-alkat részt visznek és a mezőny után általában öt órával „poroszkál nak". Egy ilyen kamionban egy kilogramm alkatrész szállítása úgy tizenkétezer forintba kerül. Ahhoz, hogy valakinek esélye legyen a táv teljesítéséhez, 1–1,5 tonna alkatrészt kell szállítania. Ezt csak a nagy profik engedhetik meg maguknak.

A magyarok többsége saját szervizkamiont használ. Egy ilyen autóban már mérsékeltebb áron, kilónként hétezer forintért lehet motor- és autóalkatrészt szállítani. A győri csapat a megyeszékhely MAN szervizében felkészített kamiont indít el. Mihályi János műhelyfőnök személyesen viszi majd a szervizcsapatot. Líbiában dolgozott, spanyolul, angolul, németül is jól beszél. A spanyol különösen fontos, mert a Jakab–Fenesi duó autójához 300 kg nagyon szükséges alkatrészt egy versenykamionra is „befizettek".

A versenyzőket Magyar Róbert, Komodi Norbert és Szabó István segíti majd. Ők kamionnal és egy külön terepjáróval teszik meg az utat a napi start- és a célállomások között.

Megszerezték a prototípust

Bizonyára lesz munkájuk – mondatják az 2000-es tapasztalatok Jakab Tamással. Bár autójukat nagyon jól felkészítették. Sikerült a Papp Racing segítségével az USA sivatagi versenyeinek első számú favoritját, egy McPerson Chevroletet megszerezniük. Az autót, mivel a Chevrolet kivonult a versenyzésből, be akarták zúzni. A magyar származású Frank Papp segítségével azonban sikerült a győri csapatnak megszereznie a különleges prototípust.

Nyolc hónapja folyamatosan dolgoznak rajta, hogy a Marseille-ben a de cember 30-ai gépátvételen meg feleljen.

 A mezőny 2003. január 1-jén startol, 3 napot autózik Európában ezután be hajózik, majd Afrikában folytatja a január 19-ig tar tó viadalt. Addig minden nap közvetítést adnak a televíziók a versenyről. Az RTL Klub külön beszámolókkal is kedveskedik a nézőknek. A Kisalföldet pedig exkluzív információkkal műholdas telefon segítségével Jakab Tamás látja el. A versenyzőkhöz, a csapathoz kérdéseket is lehet feltenni az ajanlo@kisalfold.hu  e-mail címen.









 A sivatagi ralin nem az a kérdés, elromlik-e az autó, hanem az, ha elromlik, ki, mikor, hogyan tudja megcsinálni. Az idei útvonal sem tűnik könnyebbnek, mint a korábbiak. A természettel itt is meg kell küzdeni.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Postás-siker a rangadón

GySEV-Orsi–Soproni Postás 62–72 (16–13, 15–23, 18–16, 13–20)… Tovább olvasom