Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Meglepetés és malőr

Túl van a prológon és az első gyorsaságin a Dakar mezőnye. Az eseményeket dr. Jakab Tamás kommentálja, aki 2000-ben már végigment a versenyen.

Hóesésben kezdődött a Dakar-rali prológja, ami nehéz helyzet elé állította a résztvevőket, mert a járművek a sivatagi körülményekre vannak felkészítve. A hóesés és a hideg a motorosokat fizikailag is megviseli. Maga a prológ ugyan nem volt hosszú, de az 500 km-esre növelt összekötő szakasz már több volt, mint bemelegítés.
Az autóknál és a motorosoknál is papírforma-eredmény született, de több későbbi élmenő is szokásához híven óvatosan kezdett. Az autósoknál a japán Sinozuka (Nissan) nyert, a motorosoknál pedig az olasz Gra- ziani (KTM).

A magyar versenyzők sem okoztak meglepetést. Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan) nagy erővel kezdett, s 29. lett, ami jelzi a páros elszántságát. A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros (Opel) a tavalyi prológ kudarcából okulva – utolsó helyen végeztek – tudásához mérten, visszafogottan autózott. Mindez a 48. helyhez volt elegendő.
Palik László és Darázsi Gábor (Bowler) eredménye jelentős fejlődést mutat, ami az autóváltással és a páros egyre jobb teljesítményével magyarázható.

A Benyó Miklós, Maurer Péter (Hyundai) és a Liszi László, Rack György (Mitsubishi) duó a tőlük elvárható biztonsági autózással teljesítették a prológot. Előbbi 78., utóbbi 109. lett.
Az első gyorsaságin a motorosknál a Yamaha nagy meglepetéssel tért vissza, s David Fretigne győzött. A motor világújdonságnak számít, hiszen szükség esetén első kerekét is hajtja.

Az autósoknál kis előnnyel – három másodperc – a spanyol operaénekes, Josep Maria Servia nyert a Schlesser-Forddal a nagy gyári csapatok előtt. Valószínűleg ma nem volt ideje operát énekelni...
Győzelme értékét növeli, hogy autója kizárólag hátsókerék-hajtású. Valószínűleg ennek előnyeit tudta kihasználni a nehéz, sok kanyarral tarkított szűk útvonalon.

A nagy gyári csapatok közül a Volkswagen a tavalyihoz hasonlóan egyelőre gyengélkedik, a BMW, a Mitshubishi és a Nissan viszont győzelemre tör.

Kisék 32., Szalayék 35. helye és a köztük levő tíz másodperces különbség óriási magyar háziversenyt ígér, ami reméljük, meghozza az első igazi eredményt is a magyarok számára a Dakaron.
Megtörtént az idei Dakar első technikai malőrje is, mivel a francia Arnoux, Van Brempt páros elakadt a szűk pályán, s a mögöttük induló teljes mezőnyt feltartóztatták. A versenybíróság vitatható döntést hozott, az eset miatt az eredményeket törölte és egy átlagidőt számított ki minden versenyzőre. Ez alapján a többi magyar indulót azonos idővel a rajtsorrendnek megfelelő helyre rangsorolta.

Ezzel a döntéssel a feltartóztatott versenyzők azon része, amelynek esélye volt a 47. helynél jobb eredményre, rosszul járt, akik stabilan a mezőny második felébe tartoznak, lényegesen jobban jártak. Mindez Palik László helyzetét kismértékben rontotta, Benyó Miklósét és Liszi Lászlóét gyakorlatilag küzdelem nélkül javította. Bár a végeredmény szempontjából igazi jelentősége nincs, viszont jelzi, hogy a rendezőségnek a környezetvédők tiltakozása miatt évről évre nehezebb az európai gyorsasági szakaszokhoz megfelelő helyszínt találni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt világversenyt rendezhet Magyarország

Ennek az esztendőnek a legfontosabb sporteseménye az athéni olimpia lesz, de emellett is számos… Tovább olvasom