Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Kovalainen ölébe hullott első győzelme

Autósport - Váratlan események sora történt tegnap a XXIII. Forma–1-es Magyar Nagydíjon: Massa motorhiba miatt megnyert versenyt veszített el, Hamilton defektet kapott, három autó négyszer gyulladt ki a bokszutcában. A győzelem Kovalainen ölébe hullott.

Magyar szempontból sajátos módon nem a futamon, hanem az előtte történtek voltak a legfontosabbak a tegnapi XXIII. Magyar Nagydíjon: bejelentették, hogy 2016-ig biztosan lesz futam a mogyoródi pályán. A 2011-ben lejáró szerződést két hónapos tárgyalássorozat végén további öt évvel meghosszabbították. Ugyan nehezen hihetőnek tűnik, de igaz, hogy ezzel a Hungaroring, az egykori keleti blokk egyetlen Forma–1-es helyszíne a legnagyobb tradíciójú pályák közé emelkedik. Már jelenleg is csak a monte-carlói és a monzai előzi meg, ha azt nézzük, melyik mióta szerepel folyamatosan a versenynaptárban – előbbi 1955, utóbbi 1981, a mi ringünk 1986 óta.

Ahogy 1987-ben Nigel Mansell és 1997-ben Damon Hill, úgy Felipe Massa is megnyert versenyt veszített el a Hungaroringen technikai probléma miatt, nem sokkal a leintés előtt.
Ahogy 1987-ben Nigel Mansell és 1997-ben Damon Hill, úgy Felipe Massa is megnyert versenyt veszített el a Hungaroringen technikai probléma miatt, nem sokkal a leintés előtt.

Évi 10 százalékkal nő a jogdíj

Gyenesei István sportért felelős önkormányzati miniszter arra hívta fel a figyelmet tegnap, hogy a következő esztendőkben várhatóan a mostani tíz európai versenyhelyszín közül csak négy-öt marad, így különösen értékes siker a megállapodás. „Időben elkezdtük a tárgyalásokat, hiszen nagyon fontos volt, hogy megőrizzük pozíciónkat. A jelenlegi szerződés gyakorlatilag a régi folytatása. Ecclestone úrnak egyetlen kikötése az volt, hogy a jogdíj 2012–2016 között, akárcsak most, tíz százalékkal növekedjen évente. Ez az összeg jelenleg 18,2 millió dollár (2,67 milliárd forint)" – tette hozzá a politikus. Bernie Ecclestone, a Forma–1 „ura" kijelentette, szeretik Magyarországot és Budapestet, elégedettek a mára európai színvonalúvá vált Hungaroring folyamatos fejlesztésével. (Idén új lelátók épültek és megújult, kibővült a paddock.)

Tízezrek érkeztek Kubicáért

A szerződéshosszabbítás nem volt meglepetés, mert már napokkal korábban hallani lehetett a küszöbön álló bejelentésről. A 29–30 fokos kánikulában, 44–45 fokos hőmérsékletű aszfalton megrendezett verseny azonban korántsem papírforma-eredményt, ellenben több váratlan fordulatot hozott. Az első mindjárt a rajtnál következett be, amikor a harmadik helyről induló Felipe Massa élete előzését bemutatva az első kanyarban kívülről megelőzte az elmúlt két futamon, valamint pénteken és szombaton nyújtott teljesítménye után toronymagas esélyesnek számító Lewis Hamiltont. A célegyenes porosabb ívéről startolók szinte kivétel nélkül visszaestek, így Heikki Kovalainen, a csaknem harmincezer lengyel szurkoló által biztatott Robert Kubica és Kimi Räikkönen is. A lelátókon egyébként ebben az évtizedben egyszer sem voltak olyan sokan, mint most.

A Ferrari brazilja végig magabiztosan vezetett, mígnem három körrel a vége előtt autója a célegyenesben füstölni kezdett, majd megállt. Addigra már az egyértelmű másodiknak tűnő Hamilton is túl volt a maga kudarcán: a 40. körben a második kanyarban defektet kapott a bal első kereke, így csaknem az egész pályát körbe kellett autóznia, mire beért a bokszba. A brit csak a 10. helyre ért vissza, végül azonban ötödiként futott be, és megtartotta vezető helyét a pontversenyben. Massa kiesésével a győzelem Heikki Kovalainen ölébe hullott, akit először intett le elsőként a kockás zászló. Először állhatott a dobogóra a toyotás Timo Glock, míg a hétvégén gyengébben szereplő Räikkönen harmadik helyével életben tartotta világbajnoki reményeit. A Hungaroring egyébként igazolta „hírnevét", hiszen a rajtot leszámítva egyetlen érdemleges előzés sem történt a futamon, ami azonban a forgatókönyvgyilkos történések miatt végig izgalmas volt. Ráadásul talán még sosem fordult elő, hogy három autó is lángra kapjon a tankolásnál, most ez is megtörtént: a Toro Rossó-s Bourdais gépe kétszer, a williamses Nakadzsimáé és a hondás Barrichellóé egyszer-egyszer gyulladt ki.

Kimi 7. leggyorsabb köre

Kovalainen sportszerűen elismerte, hogy győzelméhez Massa hatalmas pechje kellett, de szerinte az elmúlt hónapok kemény munkája érett be. Massa természetesen nagyon csalódott volt a motorhiba miatt, ami állítása szerint minden előzmény nélkül következett be. Érdekesség, hogy a végén csapattársának, Räikkönennek – aki idén hetedszer futotta meg a leggyorsabb kört – ugyancsak el kellett vennie a gázról a lábát, mert neki is technikai gondjai akadtak.

Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke az autóversenyzés régi mondását idézte mottóként Kovalainen győzelméhez és Massa kieséséhez: ahhoz, hogy elsőként érj célba, először célba kell érned.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

ETO-DVSC 0-3 (online közvetítés)

Labdarúgás - A két UEFA Kupás csapat mérkőzése rangadónak indult, sima debreceni siker lett a vége.… Tovább olvasom