Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Kiosztották a rajtszámokat a Forma-1-ben: a HRT nincs a listán

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiosztotta a jövő évi Forma-1-es világbajnokság mezőnyében szereplő pilóták rajtszámait
A Nemzetközi Automobil Szövetség kiosztotta a jövő évi Forma-1-es világbajnokság mezőnyében szereplő pilóták rajtszámait, és hivatalossá tette a nevezési listát, amelyen nem szerepel a spanyol HRT istálló.

A formula1.com-on olvasható közlemény szerint 11 csapat alkotja majd a 2013-as mezőnyt, miután a HRT tulajdonosai eladásra kínálták az istállót, de nem találtak vevőt. A nevezési díjat így a múlt pénteki határidőig nem sikerült kifizetniük, és a csapat jövője bizonytalanná vált.

A rajtlistán szereplő versenyzők közül hatnak még nincs rajtszáma, ezekről a későbbiekben döntenek.

Az érintett pilóták: Nico Hülkenberg (Sauber), Esteban Gutierrez (Sauber), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Daniel Ricciardo (Toro Rosso), Charles Pic (Caterham) és Timo Glock (Marussia).

A 13-as rajtszámot a hagyományoknak megfelelően ezúttal sem osztják ki.

A 2013-as rajtlista:

1 Sebastian Vettel (címvédő, német, Red Bull)
2 Mark Webber (ausztrál, Red Bull)
3 Fernando Alonso (spanyol, Ferrari)
4 Felipe Massa (brazil, Ferrari)
5 Jenson Button (brit, McLaren)
6 Sergio Perez (mexikói, McLaren)
7 Kimi Räikkönen (finn, Lotus)
8 ? (Lotus)
9 Nico Rosberg (német, Mercedes)
10 Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
11 ? (Sauber) 12 ? (Sauber)
14 ? (Force India)
15 ? (Force India)
16 Pastor Maldonado (venezuelai, Williams)
17 Valtteri Bottas (finn, Williams)
18 ? (Toro Rosso)
19 ? (Toro Rosso)
20 ? (Caterham)
21 ? (Caterham)
22 ? (Marussia)
23 ? (Marussia)

Olvasóink írták

  • 5. Dr_Kriszpi 2012. december 21. 14:59
    „Babona, vagy elővigyázatosság? Vajon, mi az oka annak, hogy a Formula-1-ben 1976 óta hiába keresünk 13-as rajtszámmal induló versenyzőt?

    Egy szám, amely a mégoly racionális Formula-1-et is gúzsba köti, megmagyarázhatatlan misztikumánál fogva a mai napig tabunak számít a paddockok környékén. A tizenhármas rajtszám immáron 35 esztendeje ismeretlen fogalom a Forma-1 tájékán, utánanéztünk, vajon mi lehet az oka, hogy az autóversenyzés legmagasabb osztályában szinte kórosan rettegnek a sokak által szerencsésnek tartott számjegyektől.

    A tizenhármas szám egyébként rengeteg ország kultúrájában kifejezetten a szerencsétlenséghez kötődik, mások viszont éppen ellenkezőleg, a szerencse megtestesítőjét látják benne. Számtalan csapatsportág klasszisa esküszik például a tizenhármas mezre, de érdekes módon a Moto GP világbajnokság kategóriájában sem divat kerülni a tizenhármas rajtszámot, vannak versenyzők, akik kifejezetten esküdni mernének rá. A Formula-1-ben azonban más a módi, tán az átlagosnál is jóval nagyobb veszélyhelyzet, tán a túlzott babona, vagy az elővigyázatosság okán, de tény, 1976 óta egyetlen évben sem adták ki a 13-as rajtszámot.

    Az ok minden bizonnyal meghökkentően prózai: az autósport egyetemes történetében bizony igencsak sok tragikus balesettel és véletlennel hozható ilyen, vagy olyan módon összefüggésbe a 13-as szám.
    A rajtszám hányattatásai már az igazi hőskorban, 1925-ben elkezdődtek: a san sebastiani Nagydíjon egy bizonyos Paul Torchy a tizenhármas számot az autóján viselve csapódott egy fának. A francia versenyző közepesen súlyos sérülésekkel megúszta az esetet, ám nem a balvégzet nem sokkal később újfent utolérte. Ismét a 13-as rajtszámú autóban ülve ismételten balestet szenvedett, de ekkor az orvosok már nem tudták megmenteni az életét.

    Egy esztendővel később a Torchy korábbi csapatának színeiben versenyző olasz Giulio Masetti is halálos balestet szenvedett, és ő is a tizenhármas rajtszámú autót vezetve: a pilóta hazai versenyén, a szicíliai Targa Florio versenyen ütközött egy töltésnek, borult fel, majd lelte halálát a versenyautójában.

    Bár hivatalosan 1976 óta nincsen jelen a tizenhármas szám az F1-es világbajnokságban, a pontvadászat előző negyed százada során is mindössze három alkalommal fordult elő, hogy valaki a hírhedt rajtszámmal az autóján induljon el világbajnoki futamon. 1953-ban a Német Nagydíjon Mauritz von Strachwitz-nek, 1963-ban a Mexikói Nagydíjon egy hazai versenyzőnek, Moises Solanának, illetve 1976-ban a Brit Nagydíjon egy női versenyzőnek, Divina Galicának köszönhetően. Egyikőjüket sem érte baleset, de szerencsésnek sem mondhatták magukat. Solana egy BRM-el a mezőny végén ért célba, nem kevesebb, mint nyolc kör hátrányban a győztes Jim Clarkkal szemben (a mexikói pilóta ezen kívül még hét alkalommal rajthoz állt a világbajnokságban, de nem 13-as rajtszámmal).

    A teljes igazság ráadásul az, hogy Solana volt az egyetlen, aki valaha rajthoz állt az F1-ben 13-as rajtszámot viselve: Galica és von Strachwitz ugyanis nem tudta magát kvalifikálni világbajnoki viadalra. A történet egyébként úgy teljes, ha megemlítjük, Solana 1969-ben egy hegyi versenyen életét veszítette, igaz, nem 13-as rajtszámú autóban. De az F1 történetének egyetlen szerencselovasa, aki a 13-as számmal az autóján is rajthoz állt, mégiscsak egy szerencsétlen baleset áldozata lett...

    Közvetlenül több történet tehát a 13-as rajtszámhoz nem kapcsolódik az F1-ben, ám a tizenhármas szám bűvöletében még jónéhány tragikus pillanatot át kellett élniük a sportág szerelmeseinek. Alberto Ascari például éppen 13 futamgyőzelemmel a háta mögött indult el a végzetesnek bizonyuló monzai teszthétvégéjére - és ahonnan többé márt nem tért vissza a versenyekre.

    Gilles Villeneuve és Didier Pironi uralhatták volna az 1982-es évadot a Ferrari volánja mögött, ám mindketten súlyos balesetet szenvedtek, a kanadai meghalt, a francia pedig egy életre búcsút mondhatott az F1-nek. Érdekesség, hogy végzetesnek bizonyuló balesetüket megelőzően mindketten éppen 13 alkalommal állhattak dobogóra a Száguldó Cirkusz versenyein.

    Szintén 13 dobogós hellyel a háta mögött szenvedett halálos balestet a ´70-es évek elejének két nagy sztárja, a posztumusz bajnok Jochen Rindt és a francia szupertehetség, Francois Cevert. Utóbbi 1973-as halála ráadásul arról is nevezetes, hogy Jackie Stewart emiatt határozott visszavonulásáról, már a 100. nagydíjhétvégéjét sem várta meg, 99 részvétellel a háta mögött szögre akasztotta a sisakot. Az sem mellékes persze, hogy barátja emléke előtt tisztelegve a biztonság egyik első élharcosa lett a versenyzők közül.

    És végül egy még megdöbbentőbb történet, szintén a 13-as szám bűvköréből: az 1961-es idényzárón a bajnoki cím legnagyobb esélyese, a Ferrarival versenyző Von Trips kicsúszása és nézők közé hajtása éppen 13 emberéletet követelt - köztük a német versenyzőjét is. Érdekesség, hogy ha a baleset nem következik be, Von Trips valószínűleg akkor sem marad sokáig életben, lévén jegyet váltott arra a chicagoi gépre, amely közvetlenül a futam utána napon zuhant le Dublin mellett, a balesetet pedig senki nem élte túl....”
  • 4. mc 2012. december 07. 21:07
    „Persze. 12-s sincs...

    Babonából...”
  • 3. bn 2012. december 04. 09:08
    „#1: kihagyták, babonából. Mint ahogy nincs 13. emelet a liftben, sorszám a mezeken (bár van aki meg ragaszkodik hozzá), stb.stb.”
  • 2. Udvaros 2012. december 03. 19:00
    „Nem hagyták ki, nem adnak ki ilyen rajtszámot.”
  • 1. bumburnyák 2012. december 03. 13:42
    „13-ast kihagytátok! Onnantól eggyel vissza kell számolni és 22 a vége.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mourinho a nyáron távozik a Real Madridtól

A Marca című spanyol lap biztosra vezsi, hogy a José Mourinho a nyáron távozik a Real Madridtól,… Tovább olvasom