Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 2°C | 6°C Még több cikk.

Ki közvetíti a foci-vb-t?

Egyelőre még nem dőlt el, melyik csatorna adja június 9. és július 9. közt a németországi labdarúgó-világbajnokságot.

A közvetítési jogokkal bíró RTL Klub még nem döntötte el, mennyi mérkőzést közvetít, s mennyit ad tovább más csatornának. Nem kizárt, hogy a meccsek többsége mégis kiszorítja a Barátok köztöt.

Egyelőre még nem dőlt el, melyik csatorna adja június 9. és július 9. közt a németországi labdarúgó-világbajnokságot. Kolosi Péter, a közvetítési jogokkal rendelkező RTL Klub programigazgatója csupán annyit közölt lapunkkal, hogy amint döntés születik, tájékoztatják a közvéleményt.
Hogy ez egyáltalán még mindig kérdés kevesebb, mint három hónappal a vb rajtja előtt, az azért van, mert az év elején nagy dérrel-durral beharangozták egy új sportcsatorna indulását. Az RTL Klubhoz szorosan kötődő Sportklub a tervek szerint valamennyi meccset élőben közvetítette volna, miközben az „anyacsatornán" a világbajnokságnak a Mónika-show-val vagy a Barátok közttel kellene versenyeznie.

Egyelőre azonban úgy fest, a sportcsatorna nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így könnyen lehet, hogy a vb-meccsek többsége mégiscsak az RTL Klubra kerül át.

A csatorna reklámidejét értékesítő cég, az R-Time honlapján (www.r-time.hu) lévő táblázat legalábbis erre enged következtetni. E szerint ugyanis a hatvannégyből negyvenhat meccs biztosan az országosan mindenhol fogható RTL Klubon lesz látható, az egyenes kieséses szakasztól kezdődően pedig kizárólag itt kísérhetők figyelemmel majd a vb eseményei. A sportcsatornának a hírek szerint maradnának a kevésbé érdekesnek ígérkező csoportmeccsek, valamint az ismétlések.
Az R-Time oldaláról az is kiderül, a csatorna a legolcsóbb hirdetésért 750 ezer forintot kér: egy harminc másodperces reklám a kora délutáni meccsen kerül ennyibe. Az este kilenckor kezdődő meccsek szünetében viszont már 3,3 millió forint ugyanezen hirdetés listaára. A legdrágább természetesen a július 9-i döntő, ahol a szünetben 4,5 millió forintot kóstál fél perc reklám.

Érzékeltetésképpen az amúgy rendkívül népszerű Forma–1-ben ezek az összegek jóval kevesebbek. Igaz, száguldó cirkusz minden évben van, ellentétben a foci-vb-vel. A 30 másodperces hirdetéseket a legdrágábban a Kanadai Nagydíj előtt és után számolják: kedvezmények nélkül 2,1 milliót kell kifizetnie a hirdetőnek. A legolcsóbb az Ausztrál Nagydíj, az élő közvetítéskor – hajnali négykor kezdődik a futam – csak 390 ezerbe kerül harminc másodperc. Érdekesség, hogy délután megismétli ezt a futamot az RTL Klub, de ekkor valamivel több mint a háromszorosába (1,2 millió) kerül a félperces reklám.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bozsik Pétert kérik fel szövetségi kapitánynak

Kisteleki István, a Magyar Labdarúgó Szövetség elnöke Bozsik Pétert kéri fel szövetségi kapitánynak… Tovább olvasom