Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 21°C | 31°C Még több cikk.

Ígéretes versenyévad

Faltusz Péter és Békefi Zoltán Győrben egyértelműen a legismertebb ralipárosnak számít, de országszerte is sokan tudják, ki is az a két fiatalember, aki a Peugeot 306 Maxi Kit Car fedélzetén helyet foglal. Faltuszék az idén kezdik meg jubileumi, tizedik versenyévadjukat.
– Az egész történet 1986-ban kezdődött – elevenítette fel a kezdeteket Faltusz Péter. – Tizenhat éves koromban a szomszédom, aki sportbíróként tevékenykedett, elvitt engem egy versenyre, s attól kezdve lételememmé vált a rali világa. Ezt követően elvégeztem a sportbírói tanfolyamot, s onnantól kezdve eldőlt a sorsom.
Faltusz, aki kezdetektől osztálytársával és barátjával, Békefi Zoltánnal együtt versenyez, tíz éve vásárolt egy Lada 2105-öst. Ebből építették fel az első versenyautójukat, mellyel az N / 2 kategóriában álltak rajthoz.
– Emlékszem, valamennyi versenyen célba értünk, s nem is ment rosszul, hiszen mindig a mezőny első harmadában végeztünk – folytatta Faltusz Péter. – Tanulóévnek nem volt rossz, fel tudtuk azt is mérni, mire vagyunk képesek. Nem vallottunk szégyent, s úgy éreztük, van értelme a folytatásnak, megalakítottuk a Faltusz

Team ASE-t. Az 1994-es bajnokságot már pontszerző helyen fejeztük be, így jogosulttá váltunk az A csoportos versenyzésre.
A következő évben Faltuszék már az A / 5 kategóriában versenyeztek, még mindig Lada 2105-össel. Ez azonban már nem tudta felvenni a versenyt a fejlettebb autókkal, ezért 1997-ben Skodára váltott a csapat.
– Komoly mérföldkő volt ez életünkben, mert ez már gyári építésű volt, s vele a rali másodosztályában mindent megnyertünk – emlékezett Faltusz. – Élen végeztünk az A / 5 kategóriában, az A csoportban és az abszolút magyar bajnoki címet is elhódítottuk. Ezután a cél a rali első osztálya lett, ahol 1998-ban indultunk először. Nem is gondoltunk másra, minthogy derekasan helytálljunk a népes mezőnyben, legnagyobb meglepetésünkre azonban megnyertük a magyar bajnokságot.
A Faltusz Team sikereire nem lehetett nem odafigyelni, így nem meglepő, hogy az OMV Hungária fantáziát látott a lelkes csapatban, így Faltuszék OMV Motorsport Team néven folytatták a versenyzést, s autót is váltottak. A Skodát egy Olaszországból bérelt Peugeot 106 Maxi Kit Carra cserélték. A ralipáros az A / 6 kategóriában indult, s év végére a harmadik helyet szerezte meg.
– Kétezerben az F – 2-es autók csúcsát jelentő A / 7 kategóriában álltunk rajthoz, de már Peugeot 306-ossal – mondta Faltusz Péter. – Az is változást jelentett, hogy a bajnokságra már ismét a saját szervizcsapatunk készítette fel az autót, s végül ezüstérmes helyen zártuk a küzdelmet. Tavaly a bajnoki címet céloztuk meg, de a döntő futamon a motorelektronika elromlott, így ismét másodikok lettünk.
Ami a jövőt illeti, még nagy a bizonytalanság. A pénzhiány ugyanis erősen kihat.
– Azt hiszem, ma Magyarországon már elértünk annyit, hogy csak a győzelem legyen a célunk – tekintett előre a pilóta. – Sajnos a jelenlegi költségvetésünk valószínűleg csak négy futamra futja, mégpedig a Miskolc-, a Budapest-, a Pécs- és a Tokaj-ralira, így a nyolcversenyes bajnokságot elég nehéz lesz megnyerni, pedig ez a célunk. Emellett jövőre nagyon szeretnénk kipróbálni magunkat a nemzetközi porondon is, ugyanis a FIA kiírt egy juniorrali-vb elnevezésű sorozatot, mely az utánpótlást hivatott biztosítani. Számunkra pedig azért lenne jó egy ilyen jellegű megmérettetés, mert megtudhatjuk, mire vagyunk képesek. Mi lehetnénk az elsők Magyarországról, akik végigcsinálhatnák a hatfutamos vb-sorozatot.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hideg fej, forró szív

Csütörtök délután lesz a mindent eldöntő csata a szlovákiai Rózsahegyen a női kosárlabda Euroliga… Tovább olvasom