Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Hazai pályán a hazaiért

A hazai élelmiszer-feldolgozók csapatai ralizásban is jól teljesítenek, de fontosabb, hogy termékeik versenyképesek. Az V. Coop Rally utóbbira hívta fel a figyelmet, pénteken két megyénkbeli helyszínt, Pannonhalmát és Mosonmagyaróvárt érintve.

Ötödször startoltak el Budapestről a Coop Rally versenyzői, idén a Dunántúlon található gyártó és kereskedelmi központokat keresték fel. A verseny második napján két megyénkbeli megálló is szerepelt az autósok menetvonalán, ahová időre kellett odaérniük és a helyszínen játékos feladatokat teljesíteniük.

Boros Péter, a Coop Győr Zrt. elnök-vezérigazgatója
Boros Péter, a Coop Győr Zrt. elnök-vezérigazgatója
Délután érkeztek egymás után az autók Pannonhalmára, a Coop üzlet elé, amely a Coop boltmegújítási programjában elsők között kapott kívül-belül új arculatot. Ehhez hasonlóan alakulnak át hamarosan a lánc üzletei, a kistelepülések szupermarketjei. Boros Péter, a Coop Győr Zrt. elnök-vezérigazgatója azt is elmondta, hogy 38 üzletet működtetnek a megyeszékhelyen és vonzáskörzetében, hétmilliárd forintos éves forgalommal. „Magyar tulajdonú üzletláncnak az a küldetése, hogy a magyar árut előnyben részesítse. Nálunk ez a kínálat 80 százalékát teszi ki, s ha ár-érték arányban versenyeztetjük a magyar termékeket a külföldiekkel, akkor biztosan győznek. Bízunk benne, hogy ezért is a hazait választják a vevők. Eddig elégedettek voltak kínálatunkkal, ezt bizonyítja, hogy forgalmunk a válságban is évről évre növekszik" – állítja az elnök.


A rali sikerét mutatja, hogy az első évben 35 autóval, idén 84-gyel teljesítették a távot a csapatok. Ez a verseny a Coop-lánc üzleti filozófiájának megkoronázása. A kezdeményezés alapítójának szándéka szerint az emberi és az üzleti kapcsolatok erősítését is szolgálja a hazai élelmiszer-előállítók, kereskedők között, ami válság idején különösen fontos.

A boltmegújítási programban az elsők között kapott új arculatot kívül-belül a pannonhalmi Coop üzlet. Tegnap itt volt a rali egyik állomása. Fotó: K. Cs.
A boltmegújítási programban az elsők között kapott új arculatot kívül-belül a pannonhalmi Coop üzlet. Tegnap itt volt a rali egyik állomása. Fotó: K. Cs.

– A Coop Rally sokkal több, mint játékos verseny, komoly szakmai üzenettel bír: a forgalmazó és a gyártók közös ügynek tekintik a magyar élelmiszeripart érintő kérdéseket és kiemelt figyelmet szentelnek a minőségi magyar termékeknek – szögezte le Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: több mint 3 ezer kis és közepes üzletük van az ország 1650 településén. A boltokhoz közeli pékségek, cukrászatok, húsüzemek termékei jelennek meg polcaikon, ami azért is fontos, mert ezzel a vidéki munkahelyek megmaradását szolgálják, ami a vásárlóerő megőrzését segíti. „Minden ország sokat tehet a saját boldogulásáért: magyar tulajdonú üzletekben igenis kiemelt hely jár a polcokon a magyar termékeknek" – hangsúlyozta az igazgatósági elnök.

A Kaiser Food ügyvezető igazgatója, Réti Attila is versenyzőként teljesítette a rali távját.
A Kaiser Food ügyvezető igazgatója, Réti Attila is versenyzőként teljesítette a rali távját.

Az V. Coop Rally célkapuját Mosonmagyaróváron a Kaiser Food üzeménél állították fel. Ide érkezett be versenyzőként a legkarakteresebb magyarországi húsipari cég, a Kaiser Food Élelmiszeripari Kft. ügyvezető igazgatója is. Réti Attila elmondta: azért csatlakoztak a ralihoz idén is, mert a Coop a cég legnagyobb kereskedői partnere, 15 éve, azaz megalakulása óta szállítanak üzleteibe Kaiser márkatermékeket. Azért szimpatikus a kezdeményezés az ügyvezető igazgatónak, „mert nemcsak szavakkal, hanem a tettek erejével is tesz a magyar termékekért". Réti emellett azt hangsúlyozta, hogy szükség van a piac hazai szereplőinek összefogására. Szerinte a siker titka ebben rejlik, na meg abban, hogy az egészséges, minőségi magyar élelmiszer finom is legyen. (x)




A mosonmagyaróvári cél helyszínén sajtótájékoztatót tartott dr. Réti
József, a Kaiser Food üzemigazgatója, Szabó Miklós, Mosonmagyaróvár polgármestere, Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Réti Attila, a Kaiser Food ügyvezető igazgatója, dr. Nagy István, Mosonmagyaróvár alpolgármestere, országgyűlési képviselő és Széles Ernő, a BusinessPlus Kft. ügyvezető igazgatója.



Hazai=biztonságos

Dr. Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, országos főállatorvos versenyzőként vett részt a Coop Rallyn és a céljával is egyetért. Szerinte a hazai azért egyenlő a biztonságossal, ha élelmiszerről van szó, mert „legalább látjuk az egész folyamatot a termeléstől a bolti polcokig". Úgy véli, elsősorban a vevőknek kell a hazait előnyben részesíteniük, de a kereskedők is segíthetik választásukat azzal, hogy törekednek magyar áruk forgalmazására. „Kell a reklám a hazainak és ezt a célt jól szolgálta a Coop Rally, így külföldre is eljut a magyar gyártók híre."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A listavezetőnél a csornaiak

A labdarúgó NB III-ban az SVSE és az MTE 1904 szombaton, a Csorna és a Lipót vasárnap lép pályára. Tovább olvasom