Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Győriek a ''flúgos futamon''

Homoklovagok néven egy háromtagú gyõri csapat is elindul a II. Budapest– Bamako-ralin.

A jól sikerült 2005-ös első Budapest– Bamako-rali után jövőre ismét nekivágnak a versenyzők a pontosan 8769 kilométeres távnak. A Dakar-rali árnyékában flúgosnak, valamint fapadosnak nevezett futam mezőnye január 13-án indul Budapestről és a tervek szerint két hét utazás után érkezik meg Mali fővárosába, Bamakóba. Érintik Ausztriát, Olaszországot, Franciaországot, Spanyolországot, Marokkót, Mauritániát, a végcél pedig Mali.

Autópálya, hegyi szerpentin, sivatagi betonút, homokos, tevefüves, tengerparti hullámos, kavicsos, salakos, havas, esős, nedves és száraz utak egyaránt várnak a vállalkozó kedvű sportolókra. Az útvonal teljesítése hivatalosan terepjáróval vagy motorral ajánlott, három kategóriában: verseny, túra és autóstoppos. Utóbbinál a ralin részt vevő járműveket tilos használni.

Az indulóknak két-háromnaponta lehetőségük lesz arra, hogy fél napot pihenjenek. A győri Balogh Tamás két társával, Obertol Sándorral és Ko c s i s Ákossal közösen döntött úgy, hogy próbára teszik magukat a II. Budapest– Bamako-ralin. Csapatuknak a Homoklovagok nevet adták. Fuvarozóként, kamionok sofőrjeiként már bejárták egész Európát, de ilyen típusú tapasztalataik egyáltalán nincsenek.

„Az ötlet akkor vetődött fel,ami - kor megnéztem az első viadal képes összefoglalóját. Életünk egyik legnagyobb kalandjának,lehetőségének tekintjük a ralit. A túra kategóriába neveztünk, ahol időkorlátok nélkül a legnagyobb kérdés az lesz, hogy képesek leszünk-e végigcsinálni a futamot" – mondta Balogh Tamás, majd hozzátette: a nevezési díj fejenként hetvenezer forint volt, míg a költségvetés körülbelül 1,7 millió. Az útnak egy Ford Ranger terepjáróval vágnak neki. Szerinte a legnagyobb problémát az utak minősége jelenti majd. „Európában még biztosan nem lesz gond, de az afrikai sivatag keménynek ígérkezik. Négyezer kilométert autózunk a Szaharában. Akik már jártak ott,az ok a következőt mondták: egy háromszáz kilométeres szakasz tényleg veszélyes lesz.

A legfontosabb,hog y jó minőségű térkép legyen nálunk. Felkészültünk a váratlan kiadásokra és az esetleges műszaki hibákra is. Tudomásom szerint az első versenyen nem volt komoly baleset,de többen is defektet kaptak. Videokamerát viszünk magunkkal, hogy megörökítsük az élm é n ye i n k e t ." Adódik a kérdés, hogy mit szóltak otthon, amikor a család többi tagja is megtudta a tervét. „A feleségem és a két lányom persze hogy nem örült neki. Féltenek, de ez természetes. Olyan emberekkel indulok el, akikkel nagyon régóta ismerjük egymást. Számomra ez a túra arról szól, hogy mennyire tudunk majd egymáshoz alkalmazkodni vagy a másikon segíteni. Kulcskérdés lesz az is, hogy ki menynyi információt tud összegyűjteni még az indulás előtt."

A Budapest–Bamako-rali jótékony célokat is szolgál. Jól jöhet a segítség ott, ahol az emberek nagy része napi egy-két dollárból tengeti a napjait (Mali és Mauritánia is a világ legszegényebb országai közé tartozik). A versenyzők elsősorban ruhákat, tartós élelmiszereket és gyógyszereket osztanak szét az általuk érintett afrikai településeken. A karitatív munkáért elnyerhető a Teréz anyáról elnevezett jótékonysági díj.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gerát nem engedik

Bryan Robson, az angol labdarúgó-bajnokság másodosztályában szereplő West Bromwich Albion… Tovább olvasom