Kisalföld logö

2018. 11. 14. szerda - Aliz 6°C | 13°C Még több cikk.

Győri csapat készül a jövő évi Dakar-ralira

Tichy Jánosnak régi álma, hogy elinduljon a Dakaron, szerinte ez a verseny nem arról szól, ki a gyorsabb, hanem, hogy ki tudja „túlélni” a távot.

A Pannon-Enduro motorosai, Nagy Péter I, Varga Ákos és Tichy János tervezik az indulást. Társuk, a napszemüveges Nagy Péter nem vág bele a kalandba.
Alig ért véget az idei Dakar, vannak, akik már most tervezgetik az indulást a következő megmérettetésen. A motorosok mezőnyében három igencsak elszánt győri fiatalember szeretne rajthoz állni. Volt egyébként már győri résztvevője a „sivatagi show-nak", dr. Jakab Tamás 2000-ben Szalay Balázs oldalán a magyarok közül elsőként teljesítette a távot.
– Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy nekivágjak a Dakarnak – kezdte Tichy János, a győri Pannon-Enduro versenyzője. – Ha minden összejön, egyszerre hárman is a rajthoz állunk. Úgy érzem, hogy Varga Ákossal és Nagy Péterrel együtt, egymást segítve sokkal nagyobb az esélyünk a célba érkezésre.

– Maradjunk egyelőre a rajtnál. Komoly realitása van annak, hogy elinduljanak ezen a versenyen?
– Bárki elindulhat, aki befizeti a nevezési díjat. Mi régóta versenyzünk, kellő tapasztalat áll mögöttünk. Jelenleg az erősnek mondható, magyar–osztrák közös szervezésben zajló bajnokságban szereplünk, tavaly csapatban másodikok voltunk és tagjai vagyunk a magyar válogatottnak is. Természetesen az, hogy elinduljunk a Dakaron, nem csak elhatározás kérdése. Igaz, hogy a legfontosabb az erre alkalmas motor, az alkatrész-utánpótlás az egyesületnek köszönhetően megvan, de a versenyre technikai kiszolgálószemélyzetet is kell szervezni, akik kijavítják a menet közben előforduló hibákat. Pket tulajdonképpen ki lehet bérelni a Dakar idejére, de ez pénzbe kerül. Ezért keresünk támogatókat.

– Konkrétan mennyibe kerül elindulni a Dakaron?
– Nem olcsó mulatság, a nevezés kétmillió forint és ugyanennyibe kerül egy-egy motor szervizköltsége is, plusz még a műholdas nyomkövetőre kaucióként megközelítőleg egymillió forintot kell letenni.

– Hogyan készülnek a Dakarra, elvégre a körülmények hazánkban egészen mások, mint a sivatagban...
– A mi szakágunk, az enduro áll a legközelebb ehhez a versenyhez. Mi nem egy kijelölt pályán motorozunk, mint a krosszosok, hanem általában kétnapos versenyeken, kétszáz-háromszáz kilométeres távokon mérjük össze tudásunkat különböző, néha homokos terepeken, eltérő nehézségi fokozatokkal. Sokszor igen nehéz körülmények között kell motoroznunk, ami szerintem kellő felkészülést jelent a Dakarra. Egyébként a sivatagban nem a gyorsaság lesz a célunk, bár vannak szakaszok, amiket nagy sebességgel lehet csak leküzdeni, hanem az, hogy teljesítsük a távot, nekünk erről szól majd verseny.

– Mit szól a család az ötlethez?
– Természetesen féltenek bennünket, de tudják, mennyire fontos ez nekünk. Egy álom teljesülne be, ha részt vehetnénk a viadalon. Hatalmas kihívás ez, bevallom, számunkra a motorozás több mint szenvedély, egy kicsit talán már betegség. Mi például akkor szállunk nyeregbe, akkor megyünk motorozni, amikor esik az eső és más ember inkább behúzódik a lakásába.

– Mikorra derül ki, hogy indulnak, meddig lehet leadni a nevezéseket?
– Augusztusig kell előteremteni és befizetni a nevezési díjakat, ha közben megsérül közülünk valaki, akkor helyettest kell találnunk, mert nem adják vissza a befizetett összeget. Szeptemberben vb-re készülünk, remélhetőleg sikeres és balesetmentes főpróba lesz majd a lengyelországi világverseny.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mandula és Kapros a hét legrangosabb női tornáján

Nincs megállás, Mandula Petra ezen a héten is ütőt ragad, méghozzá a hét legrangosabb női tornáján,… Tovább olvasom