Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 23°C Még több cikk.

Folytatódik a McLaren–Ferrari küzdelem

Az elmúlt 21 évben nem- egyszer az év legjobb versenye zajlott a Hungaroringen. A 22. Magyar Nagydíjtól a McLarennél azt várják, hogy mint a lassú pályákon általában, nyernek, de a Ferrari azt állítja, találtak valamit, amitől gyorsabbak lesznek.

Az f1-central.com Forma–1-gyel foglalkozó internetes portál egyik fóruma „Magyarországra éhezve" címmel fut, s bár az oda írók nagyon hamar a McLaren–Ferrari kémbotrány felé terelték a „beszélgetést", azért esik szó a Hungaroringről is. Bizonyos Paul Crossling azt írja, milyen különös egybeesés, hogy az év legizgalmasabb versenye után a legunalmasabb jön, amivel többen vitába szállnak. Van, aki szerint ritka, hogy a Magyar Nagydíj rossz, és emlékeztet a tavalyi parádéra, más azzal nem ért egyet, hogy Nürburgring az esztendő eddigi csúcsa, hiszen – véli – a Kubica-bukásról elhíresült kanadai futam eseménydúsabb volt. Ízlések és pofonok, mondhatjuk, de mi ehelyütt – mintegy felvezetés gyanánt – a Magyar GP 1986 óta íródó történetének általunk legjobbnak tartott három futamát idézzük fel.

A legjobb három

1. Kevés kétség férhet hozzá, hogy az elképesztő izgalmakban bővelkedő tavalyi GP-nek dukál az első hely, ami a 14. helyről induló Jenson Button első győzelmét, Pedro de la Rosa első dobogós helyezését hozta, és az sem tűnik különösebb túlzásnak, ha minden idők egyik legjobb futamaként írunk róla. Mindehhez két dolog kellett: a két világbajnokot, Fernando Alonsót és Michael Schumachert a szabadedzésen elkövetett szabálytalanságaik miatt megbüntették, s így a 15. és a 11. helyről rajtoltak (kénytelenek voltak hát átverekedni magukat a fél mezőnyön), illetve hogy a start előtt több órán át esett az eső, hogy aztán a pálya folyamatosan száradjon. Az őrület persze nem állt meg ennyiben: egymást követték az előzések, Räikkönen letarolta Liuzzit, Alonso jobb hátsó kereke a rossz rögzítés miatt egyszerűen le-, a spanyol pedig a gumifalnak repült, a felkapaszkodó, majd folyamatosan lassuló Schumacher az őt lehagyó Heidfelddel ütközve esett ki – hogy csak a legemlékezetesebb momentumokat említsük.

2. Hasonlóan nagyszerű volt az 1989-es futam. Akkor Nigel Mansell a korántsem legjobbnak számító Ferrariban ülve a 12. helyről rajtolt, lehetetlennek tűnő helyeken előzött (például a második kanyarban), majd az 58. körben briliáns helyzetfelismeréssel a harmadik kanyar utáni egyenesben a Johansson által egy pillanatra feltartott Ayrton Sennát is faképnél hagyta. Mindezt száraz pályán. Utóbbi lett 1989-ben az év előzése.

3. A dobogóra kívánkozna az 1990-es Thierry Boutsen–Ayrton Senna-párharc is, de inkább az első nagydíjat tesszük ide: több mint kétszázezer néző látogatott ki Mogyoródra, hogy – még a vasfüggönyön innen – közelről lássa a nyugati világ szimbólumainak tekintett versenyautó-csodákat és a sztárpilótákat.

Sansz az izgalmakra

Ebből is látszik, a Hungaroring tud ilyen és olyan is lenni. Kétségtelen, hogy több ízben meglehetősen eseménytelen nagydíjat fogott ki a helyszínen és a tévé előtt ülő közönség, ami legfőképpen a pálya szűk vonalvezetéséből és a kevés előzési lehetőségből adódik. Noha annak idején Bernie Ecclestone külön kérésére tervezték mai szemmel talán túl biztonságosra is a ringet, az évek során három kanyar átépítésével azért elérték, hogy nagyobb sansz nyíljon az izgalmakra.

Korábban volt, hogy valaki (Mansell, Schumacher) vagy valamely csapat (Ferrari) Magyarországon lett világbajnok. Most erre nincs esély, de a vb kimenetele szempontjából is fontos futam az idei: a McLaren mondjuk egy egy-kettővel könnyen elhúzhat a Ferraritól, miként Räikkönen újra lemondhat a világbajnoki címről, ha ő vagy autója betlizik, tekintve, hogy a javításra a hátralévő hat verseny kevésnek tűnik.

Küzdelem a kormánnyal

A pontversenyben a második helyen álló Alonso azon kevesek közé tartozik, akik őszintén mondhatják, hogy szeretik a rendkívül munkás és gyakorta izzasztó Hungaroringet: 2003-ban itt nyert először, s lett a legfiatalabb futamgyőztes. „A rengeteg kanyar miatt végig a kormánykerékkel kell küzdeni és nagyon jó kipörgésgátlóra van szükség. A McLaren-Mercedes idén jól teljesített az ilyen pályákon, úgyhogy reménykedve várom a versenyt" – nyilatkozta a világbajnok.
A táblázaton élen álló Lewis Hamilton azt emelte ki, hogy a múlt héten eredményesen teszteltek a spanyolországi Jerezben, így jók az esélyeik. A fiatal britnek tetszik a Hungaroring, amely ahhoz képest, hogy milyen szűk, szerinte elég gyors. Ő tavaly a GP2-ben versenyzett itt, azonban nincsenek túl jó emlékei: miután az időmérőn kicsúszott, így hátulról rajtolt, ami csak ritkán jó előjel.

A Ferrari is érzi, hogy most nem szabad hibázni. Nem véletlen, hogy a múlt héten Felipe Massa Mugellóban új mechanikai és aerodinamikai fejlesztéseket tesztelt, míg Luca Badoer a héten Fioranóban tette ugyanezt. A brazil ráadásul azt is elárulta, hogy a munka közben rájöttek valamire, amitől gyorsabbak lesznek, így pozitív érzésekkel várják a hétvégét...

Hancz Gábor

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hat bajnoki címet szerzett a máriakálnoki iskola

A mosonmagyaróvári Haller János-iskola tagiskolájaként működő máriakálnoki iskola diákjai az idei… Tovább olvasom