Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

Fisico-terápián az egész mezőny

Giancarlo Fisichella rajt-cél győzelmet aratott a vasárnapi Forma–1-es Ausztrál
Nagydíjon.

Átszellemülten: Giancarlo Fisichella élete második diadala után.
Giancarlo Fisichella rajt-cél győzelmet aratott a tegnapi Forma–1-es Ausztrál Nagydíjon, amely a szabályváltozások ellenére sem hozott nagy izgalmakat. A címvédő Schumacher ütközött és kiesett.

Óriási lehetőség pottyant Giancarlo Fisichella ölébe azzal, hogy a szombati első időmérőn hol esett, hol nem az eső. Az olasz jókor volt jó helyen, így a vasárnap délelőtti edzésre sok nyitott kérdés nem maradt, miután az új szabályoknak megfelelően a két gyors kör átlaga adja a rajtsorrendet. Fisico élt az eséllyel, és végig vezetve nyerte meg 2005 első futamát. Ez volt élete második diadala. „Az R25 az egész versenyen nagyon jól teljesített, megbízható és könnyen vezethető volt. Emiatt tudtam tartani az előnyömet, és gond nélkül vigyázhattam a gumijaimra" – nyilatkozta Fisichella boldogan a futam után. A Renault erejét mutatja, hogy a csapat másik tagja, Alonso a 13. helyről is képes volt felküzdeni magát a dobogóra.

Az új szabályok – az időmérő megváltoztatása, a kerékcsere tiltása – nem hoztak több izgalmat, a tavalyi idény tükrében meglepőnek csak az számított, hogy nem Michael Schumacher száguldott az élen. A hétszeres világbajnok Fisi- chellával ellentétben nagyon rosszul jött ki a szombati zuhéból; minden mindegy alapon – Szatóval és Massával egyetemben – motort cseréltetett autójában, ezért csak a 18. helyről vágott neki a futamnak. A vége 0 pont lett, miután 15 körrel a leintés előtt lezárta a kanyart Nick Heidfeld előtt, aki nem tudott mit tenni, és kilökte őt a pályáról.

A williamses pilóta nem volt éppen megelégedve honfitársa manőverével. „Michael éppen elém érkezett a bokszból, és nyilvánvalóan rosszul jött ki az első sikánból, mert nem az ideális íven haladt. Ki tudtam volna fékezni, de semmi helyet nem hagyott, leszorított a fűre, ahol lehetetlen volt lassítanom" – panaszolta. Persze a maranellóiakat nem szabad leírni, amire bizonyíték Rubens Barrichello 11. pozícióból elért „ezüstje".

A nap meglepetését egyébként a Red Bull szerezte: a Jaguar-csapat utódja Coulthard és Klien révén minden várakozást felülmúlva hét ponttal nyitott, ráadásul a skótnak a verseny egyes szakaszaiban a dobogóra is esélye volt. A McLaren ezzel szemben némiképp csalódást keltően szerepelt, miután mindkét pilótája hibázott. Räikkönen a rajtnál lefullasztotta a motort, ezért csak a bokszból indulhatott, Montoya pedig – Ron Dennis csapatfőnök állítása szerint – egy második helyet dobott el azzal, hogy kicsúszott, gumijai piszkosak lettek és lehűltek, így a kolumbiai végig küzdött a tapadással.

A legnagyobb vita a szabálymódosításokról volt a téli holtszezonban, s Melbourne után még nem lehet eldönteni, az ellenzőknek vagy a támogatóknak van-e igazuk. Egyelőre inkább a negatívumokból akadt több: előzést most is alig láttunk, miközben többen (Barrichello, Montoya) bevallották, azért mentek óvatosabban a végén, hogy kíméljék a motort a malajziai hőség előtt. Bejött az is, amit a realisták előre megmondtak: volt olyan csapat (a BAR), amelyik azért hívta be az utolsó körben a pilótáit, hogy új motorokkal indulhassanak Sepangban.

A kieséssel elveszített egy pont éppen az új motorral térülhet meg Michael Schumachernek két hét múlva. Mindenesetre a statisztikák mostantól nem mellette szólnak: 1990 óta mindössze háromszor fordult elő, hogy olyan pilóta szerezte meg a vb-címet, aki nem nyert az első futamon, és csak két eset volt, amikor a későbbi győztes a nyitóversenyen kiesett.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átalakították az autót: rajthoz állhat a Minardi

Giancarlo Fisichella volt a leggyorsabb az első hivatalos időmérő edzésen a Forma-1-es… Tovább olvasom