Kisalföld logö

2017. 07. 29. szombat - Márta, Flóra 16°C | 27°C Még több cikk.

Ferrari-dupla a szimpla versenyen

Michael Schumacher és a Ferrari elsöprő fölényét hozta a Forma–1 tegnapi melbourne-i nyitófutama, míg Baumgartner Zsolt kiesett. Ezzel talán túl vagyunk az év legunalmasabb versenyén.

A Ferrari-dupla: Rubens Barrichello és Michael Schumacher a dobogón.
A Forma–1-es tudósítások általában úgy néznek ki, hogy az elején terjedelmes leírás szerepel arról, mi történt a futamon, majd a végén az érintettek véleménye olvasható röviden. A hagyományon most muszáj változtatni, annyira eseménytelen volt a tegnapi 20. Ausztrál Nagydíj. Erről persze a legkevésbé a Ferrari tehet. Az olasz istálló alaposan rácáfolt a kétkedőkre, és megmutatta, hogy egyelőre (vagy inkább újra) egy-három másodperccel a többiek előtt jár.

Michael Schumacher és Rubens Barrichello álomszerű rajtot vett, s a többiek egyetlen pillanatra sem tudták megszorítani őket az 58 kör folyamán. Jellemző, hogy a német csak azért nem körözte le Juan Pablo Montoyát, mert óvatosságból nem akarta.

A körültekintésre volt is oka, hiszen a kolumbiai ezúttal a szeleburdi énjét vitte ki az aszfaltcsíkra. A startnál a sokkal jobban induló Fernando Alonsót félig a fűre tessékelte, de aztán mégis ő csúszott ki, sőt, csapattársával, Ralf Schumacherrel is csaknem összeütközött. Egyébként a szép, már-már igazi autóversenyre emlékeztető jelenetek többségét éppen Montoya produkálta (Trullit és Buttont hagyta látványosan faképnél).

Az élete harmadik Forma–1-es futamán rajthoz álló Baumgartner Zsolt nem lehet elégedett. Rajtpozícióját rögtön a célegyenesben elveszítette – a 17.-ről a 20.-ra csúszott vissza –, majd a 14. körben kiesett. „Sajnos már a nyolcadik körben rendetlenkedni kezdett a motor elektronikája, ugyanez a probléma nem sokkal később Bruninál is előjött. Kénytelen voltam feladni a versenyt.

A rajtnál az volt a legfontosabb, hogy mindketten a pályán maradjunk, s noha az első pillanatokban még minden jól ment, a kigyorsításoknál már gondjaim akadtak. Ezért kerülhettek elém a mögülem rajtolók, de a köridőim már rendben voltak" – nyilatkozta a magyar pilóta. Paul Stoddart csapatfőnök kijelentette, büszke mindkét versenyzőjére, de hozzátette: sajnálja, hogy az autó a sok munka ellenére nem volt elég megbízható.

Az idei év esélyesének kikiáltott Williamst sokkolták a történtek. Mario Theissen, a BMW motorsport-igazgatója bevallotta, hogy közel sem ezt várták a futamtól, különösen a Ferrari ekkora fölényére nem számítottak. Ralf Schumacher aggasztónak nevezte, hogy körönként egy másodperccel voltak lassabbak az olaszoknál, amiben szerinte a gumik ugyanakkora szerepet játszottak, mint az autók.
A McLarennek még nagyobb csalódást okozott a vasárnap:

Coulthard egyetlen árva pontot szerzett, míg Räikkönen a 10. körben kiesett a víznyomás csökkenése miatti motorhiba következtében. A csapatnál uralkodó hangulatot jól jelzi a skót véleménye: „Egész télen realista voltam. Amikor februárban Imolában teszteltünk, Michael gyorsabb volt mindenkinél, úgyhogy most nem lepődtem meg. Nagyon sokat kell még fejlődnünk, de nem tudom őszintén azt mondani, hogy odaérünk az elejére."

A Ferrari ellenben érthetően örült annak, hogy az elmúlt hat nyitófutamból ötöt megnyert, illetve hogy M. Schumacher 196. versenyén begyűjtötte 71. győzelmét. A címvédő a maga szempontjából egyenesen tökéletesnek minősítette a versenyt, s csak az okozott számára nehézséget, hogy két lekörözendő pilóta is hirtelen fékezett előtte, amitől majdnem kicsúszott.

A siker titkáról sokat elárul, hogy Ross Brawn örömében a csapat tagjának titulálta a gumiszállító Bridgestone-t. A technikai igazgató máskülönben visszafogottan nyilatkozott: „Sok minden változik egy szezonban, és igazán szerencsések lennénk, ha így tudnánk folytatni. Azt hiszem, a gumiháború miatt egyszer fent lehetünk, másszor meg lent."

A michlenesek éppen abban bíznak, hogy a Ferrari dominan- ciája nem tartós, csupán egyedi lesz. Nem véletlen, hogy Sam Michael, a Williams vezető mérnöke a 18 Celsius-fokos melbourne-i időjárás után már most a forró pályákat – a két hét múlva esedékes Malajziai és a négy hét múlva következő Bahreini GP-t – várja.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három világcsúcs az atlétikai vb második napján

Az első világcsúcs-beállítás a budapesti fedett pályás atlétikai világbajnokságon Tatjana Lebegyeva… Tovább olvasom